FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Autonom
Teslaägare

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Autonom »

Här har vi hur FSD V14 hanterar en olycka med avspärrad väg (videon framspolad till rätt startpunkt):
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Autonom skrev: 09 feb 2026 20:02
Här har vi hur FSD V14 hanterar en olycka med avspärrad väg (videon framspolad till rätt startpunkt):
Ja det är snyggt, men det finns mer komplexa situationer.
Användarvisningsbild
Joho
Teslaägare

Inlägg av Joho »

Autonom skrev: 09 feb 2026 20:02
Snyggt! Det är nog den mest komplexa situationen jag sett någon bil lösa på egen hand så pass smidigt.
Sabbe

Inlägg av Sabbe »

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Sabbe skrev: 11 feb 2026 02:14
Wholemars fattar inte det här med självkörning. Det har han aldrig gjort. Jag slog vad med honom 2022 att Tesla inte skulle vara L3+ 2024.

Nu är det 2026 och Tesla har äntligen 7 bilar som inte har en förare i bilen. Skulle man inte ha "miljontals" redan 2021?

Vad betyder det? Varför är det inte hundratals om det nu funkar så bra? Finns det några flaskhalsar? Uppenbarligen. Vilka är de?
Min gissning är att de övervakas 100% av tiden på distans med stoppknapp. I praktiken en säkerhetsförare. Inte konstigt i sig, men det kan vara åratal innan detta skalar.

Som allt annat Musk så är det mycket som lovas runt, och lite som blir verklighet. Målstolpar som flyttas mellan dimensioner.

Men allt för hajpen.
Skriv svar