Tänkte be om lite intressanta kommentarer och subjektiva synpunkter, hoppas på en trevlig liten diskussion om min nya bil.
Tog hjälp av en kompis med bilfirma att köpa en gammal leasebil via sån intern aktion från ayvens. Man vet ju inte massor om bilarna då så det var rätt spekulativt.
Men verkar ha blivit rätt bra känner jag men hittade en skada undertill igår, som jag kommer till om en stund…
Allt som allt pröjsade jag 293000kr inkl. omlackering av kofångare fram och bak, sommar och vinterdäck, även nån 2årig garanti via trygg hansa fick jag med.
Model 3 2021 lr awd, dragkrok.
byggd i freemont med sånt e3ld panasonicbatteri.
Flashtest visar 92% batterihälsa och ca530km räckvidd WLTP.
Bilen har gått 9000 mil
Överlag fräsch och fin.
När jag bytte till vinterdäck igår hissade jag upp bilen rejält och såg då en rejäl skada på underredet, långt fram, i mitten. Jag kunde inte se denna skada vid köpetillfället när jag spanade in under….
Jag försökte också spana efter rost på bromsledningar och andra vitala deler, men kunde inte se något stort med blotta ögat, jag la dock på linolja på delar med någon form av ytrost, en vana jag har från min volvo v70 glt -99
Frågor:
1. Vad är din spontana reaktion på köpet?
2. Finns det någon anledning att leta djupare efter rost än att visuellt inspektera hjulhus vid däckbyten t.ex? Bör jag montera ner plastskydd för att kunna inspektera mer, hur gör ni?
3. Vad rekommomenderar ni att jag gör åt skadan i underredet? jag kunde inte se eller känna att något innanför skyddet har tagit skada, men jag antar att främre elmotorn sitter typ exakt där....
Tack på förhand.
/Erik