Men med 2025.26.4BrooklynS skrev:Men inte hos mig… trots 2025.20.8velig skrev:Precis så ser det ut i min Y LR 2023 också, automagiskt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Moderator: Redaktion
Men med 2025.26.4BrooklynS skrev:Men inte hos mig… trots 2025.20.8velig skrev:Precis så ser det ut i min Y LR 2023 också, automagiskt.
Någon uppdatering till så kommer du få reda på eventuella fel i alla hus & lägenheter du passerar!
Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 13:29Då har jag uppfattat diskussionen rätt.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 13:11Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 12:50Inte alls. Vi pratar om att tillgången av laddare exploderat på senaste tiden och att det inte är svårt att hitta kombinationen snabbladdare och stor matbutik.
Vissa hävdar att så inte är fallet genom att cherrypicka en enskild stormarknad någonstans.
Var det rätt beskrivet tycker du?
Neostar poängterar att man ofta stannar för att handla när man kommer fram vid en helgresa, och bilen kan ladda under tiden.
Jag poängterar att långtifrån alla affärer har laddare.
Neostars upplevelse är tvärtemot, att i stort sett alla ställen har laddare.
Dvs ingen har motsatt sig att det finns snabbladdare vid stora affärer, och det är inte det diskussionen handlar om.
Ja, och jag delar Neostars upplevelse att på senaste tiden har blivit mycket vanligt med snabbladdare i anslutning till större mataffärer.
Naturligtvis inte vid alla men att det skulle vara ”långtifrån alla affärer” tycker inte jag stämmer även om man naturligtvis skulle kunna cherrypicka en lista.
Med ”större mataffär” menar jag t.ex. ICA maxi, COOP Stormarknad, City gross osv. Matbutiker som ofta ligger lite utanför stadskärnor.
Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 16:15Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 13:29Då har jag uppfattat diskussionen rätt.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 13:11Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 12:50Inte alls. Vi pratar om att tillgången av laddare exploderat på senaste tiden och att det inte är svårt att hitta kombinationen snabbladdare och stor matbutik.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 12:30
Du har verkligen missat vad hela diskussionen handlar om.
Vissa hävdar att så inte är fallet genom att cherrypicka en enskild stormarknad någonstans.
Neostar poängterar att man ofta stannar för att handla när man kommer fram vid en helgresa, och bilen kan ladda under tiden.
Dvs ingen har motsatt sig att det finns snabbladdare vid stora affärer, och det är inte det diskussionen handlar om.
Ja, och jag delar Neostars upplevelse att på senaste tiden har blivit mycket vanligt med snabbladdare i anslutning till större mataffärer.
Naturligtvis inte vid alla men att det skulle vara ”långtifrån alla affärer” tycker inte jag stämmer även om man naturligtvis skulle kunna cherrypicka en lista.
Med ”större mataffär” menar jag t.ex. ICA maxi, COOP Stormarknad, City gross osv. Matbutiker som ofta ligger lite utanför stadskärnor.
Ok om din uppfattning är att det inte är långtifrån alla som har laddare. Min är den motsatta. Det är två subjektiva uppfattningar och det är ok.
Alltid samma visa. Så fort man säger att man vill ha lång räckvidd urartar det till milslånga diskussioner med folk som ska berätta för en på ett eller annat sätt att man inte behöver det.
Jag har inte brutit ner berättelser om dina upplevelser i enskilda ord.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 17:23Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 16:15Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 13:29Då har jag uppfattat diskussionen rätt.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 13:11Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 12:50
Inte alls. Vi pratar om att tillgången av laddare exploderat på senaste tiden och att det inte är svårt att hitta kombinationen snabbladdare och stor matbutik.
Ok om din uppfattning är att det inte är långtifrån alla som har laddare. Min är den motsatta. Det är två subjektiva uppfattningar och det är ok.
Alltid samma visa. Så fort man säger att man vill ha lång räckvidd urartar det till milslånga diskussioner med folk som ska berätta för en på ett eller annat sätt att man inte behöver det.
Att jag tycker det blivit väldigt vanligt med laddstationer vid mataffärer har ju inget med hur jag skulle föredra att ha det.
Själv laddar jag 90% hemma och dom återstående 10% är på långresa och då handlar jag sällan.
Alltid samma visa. Så fort man berättar om sina upplevelser så ska det nagelfaras och brytas ner i enskilda ord. Jag antar att det ger människor tillfredställelse. Själv tycker jag det är märkligt.
Om du går tillbaks och läser det första av dina inlägg som jag citerade, från 15 aug, så ser du att du pratar om något ställe med ICA maxi, city gross, stora coop och lidl där du tycker det faktum att det är 10min promenad till en snabbladdare utgör ”bevis” för att du har ”rätt” att det inte är så vanligt med snabbladdare på denna typ av ställ.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑17 aug 2025 18:05Jag har inte brutit ner berättelser om dina upplevelser i enskilda ord.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 17:23Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 16:15Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 13:29Då har jag uppfattat diskussionen rätt.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 13:11
Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:
Att jag tycker det blivit väldigt vanligt med laddstationer vid mataffärer har ju inget med hur jag skulle föredra att ha det.
Själv laddar jag 90% hemma och dom återstående 10% är på långresa och då handlar jag sällan.
Alltid samma visa. Så fort man berättar om sina upplevelser så ska det nagelfaras och brytas ner i enskilda ord. Jag antar att det ger människor tillfredställelse. Själv tycker jag det är märkligt.
Du gav dig in i en diskussion som handlade om alla affärer, och antydde sedan att jag hade fel medan du hänvisade till endast stora mataffärer vid köpcentrum. Det förvränger hela diskussionen, vilket jag påpekade.
Lång räckvidd tog jag nu upp eftersom det är där hela diskussionen startade från början, vilket du hade märkt om du läst inläggen innan du började diskutera.
Återigen påstår du något helt felaktigt.. att jag tyckte att 10min-promenaden var bevis?Fredrik j skrev: ↑17 aug 2025 18:38Om du går tillbaks och läser det första av dina inlägg som jag citerade, från 15 aug, så ser du att du pratar om något ställe med ICA maxi, city gross, stora coop och lidl där du tycker det faktum att det är 10min promenad till en snabbladdare utgör ”bevis” för att du har ”rätt” att det inte är så vanligt med snabbladdare på denna typ av ställ.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑17 aug 2025 18:05Jag har inte brutit ner berättelser om dina upplevelser i enskilda ord.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 17:23Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 16:15Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 13:29
Då har jag uppfattat diskussionen rätt.
Du gav dig in i en diskussion som handlade om alla affärer, och antydde sedan att jag hade fel medan du hänvisade till endast stora mataffärer vid köpcentrum. Det förvränger hela diskussionen, vilket jag påpekade.
Lång räckvidd tog jag nu upp eftersom det är där hela diskussionen startade från början, vilket du hade märkt om du läst inläggen innan du började diskutera.
Min poäng var att jag upplever samma sak som neostar så tycker att det byggt ut väldigt senaste året/åren.
Vad du har diskuterat innan det inlägget jag citerade intresserar mig inte.
Du skrev att du tyckte det var svårt att hitta en mataffär med snabbladdare utan att aktivt leta. Jag och neostar upplever det annorlunda, att det är lätt att ladda och handla om man vill. Det är det jag kommenterade. Du behöver naturligtvis inte svara på det. Tycker du inte inlägget är relevant så scrollar man vidare. Att någon citerar dig betyder inte att du varken måste läsa eller svara.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑17 aug 2025 18:54Återigen påstår du något helt felaktigt.. att jag tyckte att 10min-promenaden var bevis?Fredrik j skrev: ↑17 aug 2025 18:38Om du går tillbaks och läser det första av dina inlägg som jag citerade, från 15 aug, så ser du att du pratar om något ställe med ICA maxi, city gross, stora coop och lidl där du tycker det faktum att det är 10min promenad till en snabbladdare utgör ”bevis” för att du har ”rätt” att det inte är så vanligt med snabbladdare på denna typ av ställ.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑17 aug 2025 18:05Jag har inte brutit ner berättelser om dina upplevelser i enskilda ord.Fredrik j skrev: ↑16 aug 2025 17:23Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.VilkenElbilBlirDet skrev: ↑16 aug 2025 16:15
Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.
Min poäng var att jag upplever samma sak som neostar så tycker att det byggt ut väldigt senaste året/åren.
Vad du har diskuterat innan det inlägget jag citerade intresserar mig inte.
Om du går tillbaka och läser inlägget från 15 augusti kan du se att jag ordagrant skriver det helt motsatta till vad du påstår att jag skrev.
Jag skrev att välja ut en handfull ställen inte bevisar något, i samma inlägg. Alltså att varken mitt eller övriga parters cherrypickande inte bevisar något.
Det är fullkomligt menlöst att diskutera med någon som inte sätter sig in i vad diskussionen handlar om och förvränger vad andra har skrivit så nu slutar jag följa ev. svar här.