"Tesla frånkörd vid laddstolpen"

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Re: "Tesla frånkörd vid laddstolpen"

Inlägg av BrooklynS »

BrooklynS skrev:
velig skrev:
AAKEE skrev: 05 aug 2025 15:00
mikebike skrev: 05 aug 2025 14:28
AAKEE skrev: 20 jul 2025 15:39
Jag ser även i min bil att 2C är trasig på 40 mils avstånd, för mig räcker det.

Märkningen på laddarna brukar gå att läsa på lika långt håll som det går se på en SuC-station mht hinder av olika slag.

Ser man inte det rekommenderar jag glasögon eller linser :-)
Det ser man bara om man klickar på den SuC som Navigatorn valt, det är inget som kommer upp automatiskt, inte heller när man närmar sig SuC.

I min S ser det ut såhär när jag rullar in på SuC-stationen, automatiskt:
IMG_6922.jpeg
Precis så ser det ut i min Y LR 2023 också, automagiskt.
Men inte hos mig… trots 2025.20.8

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men med 2025.26.4

Bild

Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Re:

Inlägg av AAKEE »

BrooklynS skrev: 16 aug 2025 15:15

Men med 2025.26.4

Bild

Någon uppdatering till så kommer du få reda på eventuella fel i alla hus & lägenheter du passerar!

”Mickrovågsugnen i Sveavägen 124C behöver service”
”Lilltoan på 124D 3.tr är inte spolad”

😅
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
VilkenElbilBlirDet

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

Fredrik j skrev: 16 aug 2025 13:29
VilkenElbilBlirDet skrev: 16 aug 2025 13:11
Fredrik j skrev: 16 aug 2025 12:50
VilkenElbilBlirDet skrev: 16 aug 2025 12:30
Fredrik j skrev: 16 aug 2025 11:55

Nä, man får väl vända på det. Stanna vid den planerade laddstationen och ligger den vid köpcenter finns det mataffär.
Du har verkligen missat vad hela diskussionen handlar om.
Inte alls. Vi pratar om att tillgången av laddare exploderat på senaste tiden och att det inte är svårt att hitta kombinationen snabbladdare och stor matbutik.
Vissa hävdar att så inte är fallet genom att cherrypicka en enskild stormarknad någonstans.
Var det rätt beskrivet tycker du?
Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:

Neostar poängterar att man ofta stannar för att handla när man kommer fram vid en helgresa, och bilen kan ladda under tiden.

Jag poängterar att långtifrån alla affärer har laddare.

Neostars upplevelse är tvärtemot, att i stort sett alla ställen har laddare.

Dvs ingen har motsatt sig att det finns snabbladdare vid stora affärer, och det är inte det diskussionen handlar om.
Då har jag uppfattat diskussionen rätt.

Ja, och jag delar Neostars upplevelse att på senaste tiden har blivit mycket vanligt med snabbladdare i anslutning till större mataffärer.
Naturligtvis inte vid alla men att det skulle vara ”långtifrån alla affärer” tycker inte jag stämmer även om man naturligtvis skulle kunna cherrypicka en lista.
Med ”större mataffär” menar jag t.ex. ICA maxi, COOP Stormarknad, City gross osv. Matbutiker som ofta ligger lite utanför stadskärnor.
Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.

Ok om din uppfattning är att det inte är långtifrån alla som har laddare. Min är den motsatta. Det är två subjektiva uppfattningar och det är ok.

Alltid samma visa. Så fort man säger att man vill ha lång räckvidd urartar det till milslånga diskussioner med folk som ska berätta för en på ett eller annat sätt att man inte behöver det.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

VilkenElbilBlirDet skrev: 16 aug 2025 16:15
Fredrik j skrev: 16 aug 2025 13:29
VilkenElbilBlirDet skrev: 16 aug 2025 13:11
Fredrik j skrev: 16 aug 2025 12:50
VilkenElbilBlirDet skrev: 16 aug 2025 12:30

Du har verkligen missat vad hela diskussionen handlar om.
Inte alls. Vi pratar om att tillgången av laddare exploderat på senaste tiden och att det inte är svårt att hitta kombinationen snabbladdare och stor matbutik.
Vissa hävdar att så inte är fallet genom att cherrypicka en enskild stormarknad någonstans.
Var det rätt beskrivet tycker du?
Det är bra att bekanta sig med en diskussion innan man ger sig in i den. Om du går tillbaka till starten av diskussionen ser du att:

Neostar poängterar att man ofta stannar för att handla när man kommer fram vid en helgresa, och bilen kan ladda under tiden.

Jag poängterar att långtifrån alla affärer har laddare.

Neostars upplevelse är tvärtemot, att i stort sett alla ställen har laddare.

Dvs ingen har motsatt sig att det finns snabbladdare vid stora affärer, och det är inte det diskussionen handlar om.
Då har jag uppfattat diskussionen rätt.

Ja, och jag delar Neostars upplevelse att på senaste tiden har blivit mycket vanligt med snabbladdare i anslutning till större mataffärer.
Naturligtvis inte vid alla men att det skulle vara ”långtifrån alla affärer” tycker inte jag stämmer även om man naturligtvis skulle kunna cherrypicka en lista.
Med ”större mataffär” menar jag t.ex. ICA maxi, COOP Stormarknad, City gross osv. Matbutiker som ofta ligger lite utanför stadskärnor.
Du skrev ordagrant att diskussionen handlade om stora mataffärer, vilket den inte gjorde, så nej, du uppfattade den fel.

Ok om din uppfattning är att det inte är långtifrån alla som har laddare. Min är den motsatta. Det är två subjektiva uppfattningar och det är ok.

Alltid samma visa. Så fort man säger att man vill ha lång räckvidd urartar det till milslånga diskussioner med folk som ska berätta för en på ett eller annat sätt att man inte behöver det.
Jag vill också ha lång räckvidd. Jag skulle vilka kunna dra iväg med husvagn igen.
Att jag tycker det blivit väldigt vanligt med laddstationer vid mataffärer har ju inget med hur jag skulle föredra att ha det.
Själv laddar jag 90% hemma och dom återstående 10% är på långresa och då handlar jag sällan.
Alltid samma visa. Så fort man berättar om sina upplevelser så ska det nagelfaras och brytas ner i enskilda ord. Jag antar att det ger människor tillfredställelse. Själv tycker jag det är märkligt.
Skriv svar