Nej, såklart. Man vill höja vinsten.mikebike skrev: ↑02 dec 2024 10:55På andra marknader har de haft andra strömningstjänster inkluderade, och de försvinner samtidigt. Det handlar alltså inte om att Spotify skulle ha höjt priset.jonasl skrev: ↑02 dec 2024 09:58Jag tror helt enkelt att Tesla håller på att utforska och utveckla sina intäktsflöden, på gott och ont. Pressar de priserna på bilarna för att hålla uppe försäljningen så vill de väl dra in pengar på andra håll.
För oss ägare kan det ju kännas som att vi inte riktigt äger våra bilar när förutsättningarna ändras titt som tätt. Spotify Premium som försvinner t.ex. (även om det inte drabbar mig då jag kör YT Music), vet förstås inte hur affären mellan Tesla och Spotify sett ut men det lär inte ha varit gratis för Tesla.
Man betalar 100:-/månad, sen får man tex bara titta på live Sentry ett begränsat antal minuter per dag (inte drabbad själv, ever men ser att folk hamnar i den).
Man kommer naturligtvis urholka premium connectivity så mycket man för att maximera vinsten så vi kommer säkert se fler begränsningar längre fram.
Kundens pengar, utan att bry sig om kunden isig länge han fortsätter betala är grejen. De psykopatiska dragen fortsätter.