Fanatiker och fanatiker. Jag brukar få en hel del skit här för att jag är negativ mot Tesla.Nicke Nyfiken skrev:Exakt så!AAKEE skrev:Men det finns en del inlägg som ser ut som Teslafanatism där man inte vill erkänna att det kan skrämma folk, vilket jag är helt övertygad om.
Om du tar en genomsnittslig tant i mellan- eller södra Sverige kan du antagligen säga åt henne 1000 ggr att släppa gasen försiktigt. När hon trots det får sladd( för att det var extra halt på något ställe) kommer hon bli rädd och släppa helt.
En bra vinterbil ger inte föraren några obehagliga överaskningar oberoende hur ovan föraren är.
—> Diskussionen handlar inte om bilförare duktiga på vinterkörning utan det handlar om en egenskap som bevisligen ganska många upplever som inte helt perfekt. Det finns helt klart underlag för förbättring av regenfunktionen vid halka.
Och trots ett antal vittnesmål (några i denna tråden) om att det inte alltid bara är en liten knyck, utan att bilen ibland går helt runt eller får ett ordentligt bredställ, så är det helt i sin ordning eftersom det är en Tesla. Det är fascinerande att se hur en del av fanatikerna på detta forum har tappat greppet om verkligheten.
Har dock ingen erfarenhet av Model 3 i vinterväglag. Min Model S är dock klanderfri.