Det var det enda alternativet jag fick upp, och därmed (eventuellt mot bättre vetande) valde jag det och fick först beskedet att en handläggare skulle granska min ansökan varpå det bara minuter senare kom ett positivt besked.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
magbjo
Re: Väntrum model Y Juniper
-
magbjo
Angående interiör i rwd standard, vid beställning uppfattade jag inte att man kunde göra något val men ser att det i bekräftelsen står ”helsvart interiör”. Innebär det svart innertak eller är det bara för att skilja från den ljusa interiören? Finns det ens nåt val att göra här på denna utrustningsnivån?
-
Pax
- Teslaägare
Vi får bara kontakt med en som heter Alva på Tesla. Hon har ändrat nu till Dnb i appen och då blir våran bil 4000kr dyrare i månaden än innan. Någon annan som provat att ansöka på Dnb och fått högre kostnad?Ulash skrev:Pax skrev: ↑18 sep 2026 13:14Är det någon annan som haft problem med NF fleet? Eller rättare sagt Tesla påstådda uppkoppling mot dem, efter samtal med NFF idag får vi besked att de inte är i kontakt med Tesla och erbjuder därför inte leasing nu.
Trots det fanns bara alternativet att ta NF…. Bör kontakt på Tesla beter sig som en 14-årimg och det verkar bara finnas en person att pratat med på hela Tesla…… lite smågrinig idag faktiskt
Skickat från min iPhone med Tapatalk@Pax,Ulash skrev: ↑13 sep 2026 15:03Jag kontaktade en Tesla Advisor via chatten idag. Det visade sig att det var en bugg på hemsidan, så de ändrade ansökan manuellt till DNB.Ulash skrev: ↑12 sep 2026 20:21Idag har jag beställt en MY Standard med privatleasing.
På Teslas hemsida anges DNB som leasinggivare. När jag går igenom beställningen kan jag däremot bara välja NF Fleet.
Vet någon om priset som visas på Teslas hemsida även gäller om man väljer NF Fleet, eller får man en separat leasingoffert från NF Fleet med ett annat pris?
Någon som nyligen har beställt en Model Y och vet hur det fungerar?
Se mina tidigare inlägg.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
mussla
- Teslaägare
Tidigare kunde man välja DNB. Enligt foruminlägg så var DNB bättre på att följa räntan nedåt än Santander - men om det bara finns Santander att välja på så får man väl ta det.
Model Y LR AWD -24
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Man kan inte ändra färg på interiören till vitt eller liknande ljusgrått som på premiummodellerna, utan detta innebär att du får den nya (i mitt tycke) betydligt snyggare helsvarta takinteriören. Detta ändrades dock redan i början av sommaren. Var bara de första månaderna som std MY kom med det gamla ljusgråa taket.magbjo skrev: ↑18 sep 2026 13:45Angående interiör i rwd standard, vid beställning uppfattade jag inte att man kunde göra något val men ser att det i bekräftelsen står ”helsvart interiör”. Innebär det svart innertak eller är det bara för att skilja från den ljusa interiören? Finns det ens nåt val att göra här på denna utrustningsnivån?
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
vikingtir
- Teslaägare
Aha, ok. Det gäller bara RWD modellerTellus skrev: ↑18 sep 2026 08:43vikingtir skrev: ↑18 sep 2026 08:03Vad är det för bonus?Jiv skrev: ↑15 sep 2026 20:57Prata med en på Tesla idag gällande Tesla-bonusen på 50' samt ränteerbjudandet, som båda gäller bilar "levererade innan sista december". Han sa att det där behövde man inte fundera på, det kommer att gälla även om leveransen drar ut på tiden. Det var dock inget han kunde skriva i chatten, utan ringde upp för att berätta det. Villkoren var tvungna att se ut så, men han hade aldrig varit med om att de inte hedrat de kampanjer som gällde vid beställning.
Vidare sa han att leveranshastigheten hade börjat gå snabbare, och han uppskattade även att min bil med nov-dec som leveransperiod troligen levererades i mitten av november. Betalade man handpenning så snart det blev tillgängligt gjorde det det även möjligt att få leveransdatum tidigare, i de fall bilen dök upp hos dem snabbare än väntat.
För att summera håller jag nu tummarna på leverans om 2 månader snarare än att oroa mig för januari och missade kampanjer.
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Ja, enbart ej-Premium RWD, och enbart Model Y (ej standard M3 RWD). Tillsvidare.vikingtir skrev: ↑18 sep 2026 17:26Aha, ok. Det gäller bara RWD modellerTellus skrev: ↑18 sep 2026 08:43vikingtir skrev: ↑18 sep 2026 08:03Vad är det för bonus?Jiv skrev: ↑15 sep 2026 20:57Prata med en på Tesla idag gällande Tesla-bonusen på 50' samt ränteerbjudandet, som båda gäller bilar "levererade innan sista december". Han sa att det där behövde man inte fundera på, det kommer att gälla även om leveransen drar ut på tiden. Det var dock inget han kunde skriva i chatten, utan ringde upp för att berätta det. Villkoren var tvungna att se ut så, men han hade aldrig varit med om att de inte hedrat de kampanjer som gällde vid beställning.
Vidare sa han att leveranshastigheten hade börjat gå snabbare, och han uppskattade även att min bil med nov-dec som leveransperiod troligen levererades i mitten av november. Betalade man handpenning så snart det blev tillgängligt gjorde det det även möjligt att få leveransdatum tidigare, i de fall bilen dök upp hos dem snabbare än väntat.
För att summera håller jag nu tummarna på leverans om 2 månader snarare än att oroa mig för januari och missade kampanjer.
Oklart hur länge till (de har redan minskat subventionen av räntan och höjt den ifrån 0% till 1%).
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
-
naren
Nu har jag boka hämtning 23:e trots beräknad leverans till 24-29 September. Både vin och regnummer finns.
Någon annan som nyligen hämtat ut en Standard? Vågar man hoppas på nya värmepumpen, CATL 6M? Finns det något annat att kolla efter?