Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

magbjo

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av magbjo »

mussla skrev: 18 sep 2026 13:02
Går det bara att välja Santander nu för avbetalning för Model Y Standard 0,99% ränta?
Det var det enda alternativet jag fick upp, och därmed (eventuellt mot bättre vetande) valde jag det och fick först beskedet att en handläggare skulle granska min ansökan varpå det bara minuter senare kom ett positivt besked. 🧐
magbjo

Inlägg av magbjo »

Angående interiör i rwd standard, vid beställning uppfattade jag inte att man kunde göra något val men ser att det i bekräftelsen står ”helsvart interiör”. Innebär det svart innertak eller är det bara för att skilja från den ljusa interiören? Finns det ens nåt val att göra här på denna utrustningsnivån?
Användarvisningsbild
Pax
Teslaägare

Inlägg av Pax »

Ulash skrev:
Pax skrev: 18 sep 2026 13:14
Är det någon annan som haft problem med NF fleet? Eller rättare sagt Tesla påstådda uppkoppling mot dem, efter samtal med NFF idag får vi besked att de inte är i kontakt med Tesla och erbjuder därför inte leasing nu.
Trots det fanns bara alternativet att ta NF…. Bör kontakt på Tesla beter sig som en 14-årimg och det verkar bara finnas en person att pratat med på hela Tesla…… lite smågrinig idag faktiskt Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ulash skrev: 13 sep 2026 15:03
Ulash skrev: 12 sep 2026 20:21
Idag har jag beställt en MY Standard med privatleasing.

På Teslas hemsida anges DNB som leasinggivare. När jag går igenom beställningen kan jag däremot bara välja NF Fleet.

Vet någon om priset som visas på Teslas hemsida även gäller om man väljer NF Fleet, eller får man en separat leasingoffert från NF Fleet med ett annat pris?

Någon som nyligen har beställt en Model Y och vet hur det fungerar?
Jag kontaktade en Tesla Advisor via chatten idag. Det visade sig att det var en bugg på hemsidan, så de ändrade ansökan manuellt till DNB.
@Pax,

Se mina tidigare inlägg.
Vi får bara kontakt med en som heter Alva på Tesla. Hon har ändrat nu till Dnb i appen och då blir våran bil 4000kr dyrare i månaden än innan. Någon annan som provat att ansöka på Dnb och fått högre kostnad?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

magbjo skrev: 18 sep 2026 13:40
mussla skrev: 18 sep 2026 13:02
Går det bara att välja Santander nu för avbetalning för Model Y Standard 0,99% ränta?
Det var det enda alternativet jag fick upp, och därmed (eventuellt mot bättre vetande) valde jag det och fick först beskedet att en handläggare skulle granska min ansökan varpå det bara minuter senare kom ett positivt besked. 🧐
Tidigare kunde man välja DNB. Enligt foruminlägg så var DNB bättre på att följa räntan nedåt än Santander - men om det bara finns Santander att välja på så får man väl ta det.
Model Y LR AWD -24