Har en M3 LR i dag och tycker effekten i den är allt för klen.jeppe_sthlm skrev: ↑20 apr 2024 00:32Har testat några olika bilar den senaste tiden. Allt från Enyaq, Model 3 RWD/AWD, Y AWD, min egna S SR till S Plaid
Har landat i att en bil som gör 0-100 på 4-5s är alldeles lagom för mig. De lite långsammare bilarna är självklart fullt tillräckliga, men ger inte riktigt den där extra lilla knuffen som ger lite pirr i magen.
Plaid var rent av obehaglig. En dutt på pedalen så var man olaglig. Alternativt är det jag som börjar bli gammal.
Saknar extra effekt. Inte bara för acc från 0-100, men speciellt för acc ur kurvor, och vid omkörning i området 80-110 (där är M3 AWD lite klen i dag).
Nästa gång jag byter så kommer det bli Performance/Plaid-versionen. Gällande 0-100 så hoppas jag på närmare 3 sekunder, men osäker på vad som kommer levereras.
Gällande din fråga så hoppas jag på mellan 600-700 hk för nya M3 P.
Mer vore alltid bättre, men tror inte det blir mer än 700. Skulle då konkurrera för mycket med värstingmodellerna av MS (och det är för dyr bil för mig, och föredrar en lättare agilare bil som M3).
Är mellan 55 och 60.