Trist att inte .30 verkar lösa problemet. Har nu bokat in ett besök på SC, får se vad Teslas tekniker har att säga om det hela.
Min uppfattning är att värmen lägger av i samband med alt. direkt efter en Super-charge laddning och att det eventuellt kan vara förkonditioneringen av batteriet som ställer till det. När jag fick problem var det precis detta scenario - navigeringen förslog laddstopp på SC i Markaryd och det visade en text om att batterierna förkonditionerades ett bra tag innan det var dags att ladda. Laddade från 20-80%, direkt när vi satte oss i bilen för att köra vidare började det då blåsa kallt från ACn.
Finns det någon som fått problem UTAN utan att ha laddat på SC och använt den automatiska förkonditioneringen via navigering?
Min la av dagen innan Julafton, när vi skulle åka "hem" från en julkonsert i -7.
Jag startade om skärmen två gånger utan önskat resultat. Sedan fick den stå över natten med laddning. Nästa dag fungerade värmen, och har gjort så sedan dess.
Håller med - det är något med förkonditioneringen för SuC som stökar. Efter några vinterresor med värmeproblem och sanslös förbrukning inför SuC har jag börjat lura bilen och navigerar inte till slutdestinationen utan lägger in SuC i navigeringen några mil innan laddstoppet och beräknar manuellt så man kommer hem med vettig laddning. Lustig grej blir att när förkonditioneringen väl kommer igång börjar bilen blåsa kalluft i kupén en kort stund för att sedan börja värma på igen.
Drabbade mig igår. Körde omkring i förrgår med -20C utan problem, körde igår förmiddag utan problem, sen, på eftermiddagen, felmeddelande. Har provat reset m.m. men ingen skillnad. Har inte varit i närheten av en SuC på en månad.
Samma här, råkade ut för det för ett par dagar sedan. Utan förvarning slutade värmen att fungera. Omstart hjälpte inte. Parkerade bilen för att gå in i en butik. När jag en stund senare kom tillbaka igen för att köra hem fungerade värmen normalt.
Har inte anmält det till Tesla. Osäker på om jag ska göra det. Har inte fått "30-versionen" än. Kanske skulle vänta och se om fenomenet uppstår igen och i så fall anmäla det då.
Drabbade mig igår. Körde omkring i förrgår med -20C utan problem, körde igår förmiddag utan problem, sen, på eftermiddagen, felmeddelande. Har provat reset m.m. men ingen skillnad. Har inte varit i närheten av en SuC på en månad.
Min är alltjämt ur funktion men gjorde en notering. Enligt bilen är det -20C utomhus men enligt en mer tillförlitlig termometer är det -9C, givare som ställer till det?
Haft min bil på verkstan i över en månad utan att dom har fått till det. Min bil har hårdvaruproblem. Infon jag får ifrån Tesla är inte så informativ. Har hyrbil, men hade jag velat köra en Rav4 så hade jag köpt en.
Haft min bil på verkstan i över en månad utan att dom har fått till det. Min bil har hårdvaruproblem. Infon jag får ifrån Tesla är inte så informativ. Har hyrbil, men hade jag velat köra en Rav4 så hade jag köpt en.
Skoj ändå när man lagt såpass liten peng för en Tesla
Känns inte som kunskapsnivån är bland dom högre när man på en månad inte löser problemet
Verkar inte ha bråttom heller
Trist att inte .30 verkar lösa problemet. Har nu bokat in ett besök på SC, får se vad Teslas tekniker har att säga om det hela.
Min uppfattning är att värmen lägger av i samband med alt. direkt efter en Super-charge laddning och att det eventuellt kan vara förkonditioneringen av batteriet som ställer till det. När jag fick problem var det precis detta scenario - navigeringen förslog laddstopp på SC i Markaryd och det visade en text om att batterierna förkonditionerades ett bra tag innan det var dags att ladda. Laddade från 20-80%, direkt när vi satte oss i bilen för att köra vidare började det då blåsa kallt från ACn.
Finns det någon som fått problem UTAN utan att ha laddat på SC och använt den automatiska förkonditioneringen via navigering?
Jag har råkat ut för problemet utan att ha laddat på SuC.
Fick tillbaka bilen från SC idag, de hittar inget hårdvarufel på den. Får väl se om jag kan återskapa felet på egen hand…
Trist att inte .30 verkar lösa problemet. Har nu bokat in ett besök på SC, får se vad Teslas tekniker har att säga om det hela.
Min uppfattning är att värmen lägger av i samband med alt. direkt efter en Super-charge laddning och att det eventuellt kan vara förkonditioneringen av batteriet som ställer till det. När jag fick problem var det precis detta scenario - navigeringen förslog laddstopp på SC i Markaryd och det visade en text om att batterierna förkonditionerades ett bra tag innan det var dags att ladda. Laddade från 20-80%, direkt när vi satte oss i bilen för att köra vidare började det då blåsa kallt från ACn.
Finns det någon som fått problem UTAN utan att ha laddat på SC och använt den automatiska förkonditioneringen via navigering?
Jag har råkat ut för problemet utan att ha laddat på SuC.
Fick tillbaka bilen från SC idag, de hittar inget hårdvarufel på den. Får väl se om jag kan återskapa felet på egen hand…
Men vadå, ska man bara vara nöjd med det då eller ? Känns ju Helt Orimligt
NÅGOT e ju uppenbarligen väldigt fel…
Helt otroligt
Kan det vara så att något som proppas till pga isbildning?
Lät som ett bra förslag! min (3:a) har varje gång börjat fungera efter upptining i varmgarage. Just nu har den fungerat fint i några dagar trots temperaturer under -30 grader.
Har själv funderat om "avfrosta bil" kan skapa problemet? Har använt det rätt ofta fram tills bilen sist tappade värmen och hållt mig ifrån det alternativet då jag tyckt mig se ett samband. Varje gång bilen tappat värmen har jag använt mig av "avfrosta bil" innan bilen använts.
Trist att inte .30 verkar lösa problemet. Har nu bokat in ett besök på SC, får se vad Teslas tekniker har att säga om det hela.
Min uppfattning är att värmen lägger av i samband med alt. direkt efter en Super-charge laddning och att det eventuellt kan vara förkonditioneringen av batteriet som ställer till det. När jag fick problem var det precis detta scenario - navigeringen förslog laddstopp på SC i Markaryd och det visade en text om att batterierna förkonditionerades ett bra tag innan det var dags att ladda. Laddade från 20-80%, direkt när vi satte oss i bilen för att köra vidare började det då blåsa kallt från ACn.
Finns det någon som fått problem UTAN utan att ha laddat på SC och använt den automatiska förkonditioneringen via navigering?
Jag håller med dig. Jag har tappat en hel del av värmen direkt efter SuC. All värme försvann inte, men helt klart sämre än innan. Det gick dock till sig efter någon mil, men så ska det ju inte behöva vara. Vill påstå att det hänt de senaste tre eller fyra gångerna efter jag laddat på SuC.
Har hänt två gånger.
1. I fjällen -5 körde till backen och tillbaka 5km , då dök den beryktade fel koden up. Även diskant ljudet fram försvann. Ringde support. Rådet var Säkerhet->Stäng av. Efter omstart av bilen kom värmen igång
2. På vägen hem -5 efter Sc i Gävle , stannade på nästa avfart och startade om bilen och då kom värmen tillbaka.
Supporten la till ärendet på nästa planerade service besök.
Hade uppgraderat till 2021.44.30 innan för att slippa problemet.
Även märkt att om man spelar spel solitär eller soduko så buggar vänster delen av skärmen ur när man kör vidare. Den visar ingen ”trafik” utan visar bara en stillastående bil.
Den har just kommit till min bil så fler borde ha den tillgänglig för nedladning om ni kollar. Jag hade inget problem innan så kan inte säga något om effekten.