Tur att man kan ändra sig...

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tias
Teslaägare
Inlägg: 154
Blev medlem: 13 feb 2015 18:44
Ort: Södermalm

Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av tias »

Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av Alexander »

:)
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av Bjelke »

Lästa om hans öppningstal i morse, låter väl lovande :) typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
FredrikR
elbilist
Inlägg: 430
Blev medlem: 24 apr 2015 09:39
Ort: Uppsala

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av FredrikR »

Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av danni »

FredrikR skrev:
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Kör följande snippet i adressraden:

Kod: Markera allt

javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Går även spara som ett bookmarklet. Då kör du bara det bokmärket varje gång du behöver ta bort paywallen. Har även motsvarande för DN:

Kod: Markera allt

javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av mati »

Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.

Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.

Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.

”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.

Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.

Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.

”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.

Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av far1far2 »

mati skrev:
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.

Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.

Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.

”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.

Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.

Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.

”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.

Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
2019 var sista budet! Hoppas kan man ju alltid. Volvo har ju alltid varit på framkant! ;)
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 751
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av Bjorn »

mati skrev:
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.
...
Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
Är det måhända den Kinesiska Lynk som kommer att få en Volvologga? En del utveckling ska väl ha skett i Sverige. Tillverkning sker i Kina.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
FredrikR
elbilist
Inlägg: 430
Blev medlem: 24 apr 2015 09:39
Ort: Uppsala

Re: Tur att man kan ändra sig...

Inlägg av FredrikR »

danni skrev:
FredrikR skrev:
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Kör följande snippet i adressraden:

Kod: Markera allt

javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Går även spara som ett bookmarklet. Då kör du bara det bokmärket varje gång du behöver ta bort paywallen. Har även motsvarande för DN:

Kod: Markera allt

javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();
Tack!
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Skriv svar