Tur att man kan ändra sig...
Moderator: Redaktion
Re: Tur att man kan ändra sig...
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tur att man kan ändra sig...
Lästa om hans öppningstal i morse, låter väl lovande typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tur att man kan ändra sig...
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Tur att man kan ändra sig...
Kör följande snippet i adressraden:FredrikR skrev:Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Kod: Markera allt
javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Kod: Markera allt
javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Tur att man kan ändra sig...
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.
Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.
Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.
Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.
”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.
Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.
Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.
”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.
Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tur att man kan ändra sig...
2019 var sista budet! Hoppas kan man ju alltid. Volvo har ju alltid varit på framkant!mati skrev:Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.
Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.
Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.
Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.
”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.
Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.
Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.
”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.
Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
X100 lev.14/8-18.
Re: Tur att man kan ändra sig...
Är det måhända den Kinesiska Lynk som kommer att få en Volvologga? En del utveckling ska väl ha skett i Sverige. Tillverkning sker i Kina.mati skrev:Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.
Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.
...
Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Tur att man kan ändra sig...
Tack!danni skrev:Kör följande snippet i adressraden:FredrikR skrev:Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Går även spara som ett bookmarklet. Då kör du bara det bokmärket varje gång du behöver ta bort paywallen. Har även motsvarande för DN:Kod: Markera allt
javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Kod: Markera allt
javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)