Och jag har ju en Nissan Leaf som ni säkert vet.
Han har en viss respekt för Tesla men tycker övriga elbilar är bara leksaker. Tesla är typ en "ovanligt lyckad leksak" i hans ögon. Han har hånskrattat när jag berättat att Leaf gör 0-100 på 11 sekunder.
Så igår skulle vi åka och äta lunch. Vi var så många så vi åkte med två bilar: hans och min. Vi kom fram till en korsning med rödljus. Innan korsningen var vägen tvåfilig, efter korsningen endast en fil. Vi stannade bredvid varandra vid rödljuset i var sin fil och visste att sen måste någon utav oss komma före den andra på andra sidan korsningen.
Jag visste ju vad han tänkte.

Han morrade till motorn en-två gånger medan vi stod där, men råvarvade inte utan typ bara pinkade revir.
Sen slog lampan om till grönt och jag stampade gaspedalen i botten i min Leaf.
Jag var över på andra sidan korsningen innan hans bil ens fick upp ljudvolym och varvtal (vilket av dem två nu behövs

Som han berättade senare var han djupt chockad över att min bil ljudlöst sköt iväg över korsningen innan hans bil ens hade börjat röra sig framåt

Har jag Teslatrimmat min bil? Bytt motor? Turbotrimmat?
Han blev mycket ställd och fick sig en rejäl tankeställare när jag berättade att alla elbilar har snabb reaktionstid, ALLA, inte bara Tesla. Att elbilar behöver inte varva upp motorn, få upp turbotrycket, lägga in växeln, släppa upp kopplingen för att komma iväg - elmotorn ger full vrid från första millisekunden.
Skulle vi haft längre sträcka på oss skulle hans bil naturligtvis accelererat ifrån mig på en sekund. Det är ändå en BMW 3?? vi snackar om med typ 5-6 sekunder 0-100. (Han dödar mig att jag inte kan rabbla siffrorna utantill). Nissan Leaf är kvick att komma iväg men sen tar det dubbla tiden upp till 100. Men korsningens 10 metrar gav mig tillfälle att utskåpa hans turbo-ride med min leksaks-Leaf i bästa Ludicrous-stil