Tesla med företagsreklam på

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Tesla med företagsreklam på

Inlägg av Jonas H »

Inom en snar framtid tänkte även jag titulera mig Tesla ägare. Jag har jobbat som säljare i 15 års tid i egen verksamhet och alltid haft mycket reklam på mina bilar. Jag ver hur bra och billig marknadsföring detta är och jag kan koppla flertalet stora affärer till just bilreklamerna där en första kontakt skapats.

Jag är inte den personen som behöver sticka ut och jag vill helst inte behöva sticka i ögonen på någon kund då jag uteslutande jobbar mot privatpersoner.

Nu är då min fråga: Upplever ni att en Tesla "sticker i ögonen" på folk? Att ha sitt varumärke klistrat över sidan på en Tesla är det olämpligt? Eller är det kanske rent av bra reklampelare? Jag vill tro och hoppas på det sista :)

Någon här som har reklam på sin bil?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Re: Tesla med företagsreklam på

Inlägg av Jonas H »

Skall tillägga att jag bor i Norrland där Jantelagen tyvärr är ganska stor
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
Fredrikb
Teslaägare

Inlägg av Fredrikb »

Det beror nog en del på i vilken bransch man är i. Skulle tro att det sticker mer i ögonen om det är en säljare eller annan representant för ett företag som säljer "enklare eller billiga varor".
Säljer du block och pennor till företag och kommer i en p85d så sticker det förmodligen mer i ögonen än om du är advokat eller investerare...
Pennförsäljaren kommer förmodligen att få tanken att "fy fan vad de måste vara dyra för att tjäna så pass mycket pengar för att kunna köra tesla" medan investeraren får troligtvis "stämpeln" att han är väldigt duktig och framgångsrik.
Min tanke, kan ha fel.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Tror gemene man har inte vet vad en Tesla går på och blir därmed lite stealth om jämför med t.ex. en Porsche för samma pris. Men precis som Fredrik skrev så spelar branchen roll.

Personligen hade jag blivit lite avis men gillar bilvalet. Hade faktiskt tyckt det vart värre med en Audi A6 eller motsvarande.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Tesla genererar nog mycket mer positiva reaktioner än någon annan bil i samma prisklass. Men, reaktionen varierar från person till person.

För 2 år sedan då jag för första gången såg en Model S upplevde jag den som ganska anonym.
Idag, knappast.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av SpaceAce »

Jag kör min Model S som firmabil och har funderat på att ha loggan m.m. på bilen, men det har inte blivit av ännu (tveksam till om det skulle göra stor skillnad just för mig, som mest håller till ute i skogarna).

Som fastighetsmäklare kan jag dock säga, att jag endast fått mycket positiva reaktioner från alla kunder jag varit i kontakt med och det har även blivit en del provkörningar :D . Jag menar att man som säljare gärna ser att mäklaren kör en vettig bil - dvs. det går bra för honom, då kan han säkert sälja mitt hus med gott resultat och då spelar jantelagen mindre/ingen roll. Att det sedan är en supermiljöbil och "framtidsbil" gör inte saken sämre och jag tror inte det hade varit samma positiva resultat, om man kommer med en Mercedes, Jaguar eller annat i motsvarande prisklass (då blir det mer "skrytbil", "stekare" eller liknande tankar). Det är en mycket bra "isbrytare", då alla blir nyfikna över vad det är för något man kommer "smygande" med (tyst) och efter en rundvisning, förklaring (ja, Tesla är ett eget bilmärke och nej, det är inget problem att ladda m.m.) och evt. provtur, går resten av intaget som en dans!
It's better to burn out, than to fade away!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja, för just fastighetsmäklare är det viktigt med bra bil. Man blir ju misstänksam om de kommer i något risigt.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Nix, tror inte någon blir sur. Teslan kan motiveras dels av miljöskäl och dels av teknikintresse. Jag däremot, skulle aldrig handal av någon som körde SUV eller än mindre av en Van typ Suburban eller liknande. Men det gäller nog bara mig.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Trots jantelagen och att kanske en och annan kund eventuella skulle rynka på näsan. Så skulle du nog tjäna på det. Du skriver ju själv att du har haft positiva erfarenheter av bilreklam. För mig är svaret klart som korvspad. Sätt reklamen på bilen.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Jag har väl fått någon enstaka kommentar "Men den där kostar väl över en miljon?!".

I övrigt så är Teslan en fantastisk dörröppnare, folk blir intresserade, vill veta mer, kunder engagerar sig att fixa till så jag kan ladda bilen när jag är hos dom osv.
Skriv svar