Jag kör min Model S som firmabil och har funderat på att ha loggan m.m. på bilen, men det har inte blivit av ännu (tveksam till om det skulle göra stor skillnad just för mig, som mest håller till ute i skogarna).
Som fastighetsmäklare kan jag dock säga, att jag endast fått mycket positiva reaktioner från alla kunder jag varit i kontakt med och det har även blivit en del provkörningar

. Jag menar att man som säljare gärna ser att mäklaren kör en vettig bil - dvs. det går bra för honom, då kan han säkert sälja mitt hus med gott resultat och då spelar jantelagen mindre/ingen roll. Att det sedan är en supermiljöbil och "framtidsbil" gör inte saken sämre och jag tror inte det hade varit samma positiva resultat, om man kommer med en Mercedes, Jaguar eller annat i motsvarande prisklass (då blir det mer "skrytbil", "stekare" eller liknande tankar). Det är en mycket bra "isbrytare", då alla blir nyfikna över vad det är för något man kommer "smygande" med (tyst) och efter en rundvisning, förklaring (ja, Tesla är ett eget bilmärke och nej, det är inget problem att ladda m.m.) och evt. provtur, går resten av intaget som en dans!