Laddningen kunde ej avbrytas

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Laddningen kunde ej avbrytas

Inlägg av Kulingen »

Idag när jag laddade med en typ 2 kontakt med värmaren i kupén igång så kunde jag inte avsluta laddningen.
Laddkontakten till bilen blinkade grönt.
Laddningen i bilen på skärmen var noll.
Man kunde inte trycka avbryt laddningen eller låsa upp laddporten.
Jag startade om den stora skärmen efter det kunde jag låsa upp laddporten.
Har någon varit med om detta innan?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Re: Laddningen kunde ej avbrytas

Inlägg av bullen »

Hände mig på IKEA en gång för ett par är sedan. Men jag kommer inte ihåg hur jag kom runt det...
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
Det brukar räcka att öppna en dörr. Då brukar bilen ta sitt förnuft till fånga och släpper sladden.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inlägg av Kulingen »

mati skrev:
Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
Det brukar räcka att öppna en dörr. Då brukar bilen ta sitt förnuft till fånga och släpper sladden.
Jag hade dörren öppen, kanske skulle provat och stängt dörren och låst bilen för att sedan börja om igen. Men det löste ju sig med en omstart av skärmen,
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

mati skrev:
Är bilen olåst när den beter sig så, eller är det helt enkelt så att du även låser upp bilen för att öppna dörren?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Bilen måste vara olåst annars släpper den inte kontakten .... men det är kanske något annat
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

Testat hålla in bakluckeknappen på foben ca 3 sek? Då stannar laddningen och kontakten släpps.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

bylund skrev:
mati skrev:
Är bilen olåst när den beter sig så, eller är det helt enkelt så att du även låser upp bilen för att öppna dörren?
Nej, jag låser inte upp aktivt om du menar det. Handtagen brukar vara ute, det räcker att rycka i bakdörrens handtag och öppna dörren. Det händer ganska sällan, någon gång i månaden kanske. Svårt att se ett mönster.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
caroflowtesla
Teslaägare

Inlägg av caroflowtesla »

Kanske bilen tappar kontakten med fobben tillfälligt? Hände mig en gång, hade fobben i fickan, tror handtagen hade åkt ut men ej säker. När jag öppnade dörren funkade det. Har ibland annat jox i samma ficka som kanske skärmar av fobben...
Model S75 (leverans dec 2017/jan 2018)
Få obegränsad Supercharger genom att använda denna länk: http://---
Skriv svar