Idag när jag laddade med en typ 2 kontakt med värmaren i kupén igång så kunde jag inte avsluta laddningen.
Laddkontakten till bilen blinkade grönt.
Laddningen i bilen på skärmen var noll.
Man kunde inte trycka avbryt laddningen eller låsa upp laddporten.
Jag startade om den stora skärmen efter det kunde jag låsa upp laddporten.
Har någon varit med om detta innan?
Laddningen kunde ej avbrytas
Moderator: Redaktion
Re: Laddningen kunde ej avbrytas
Hände mig på IKEA en gång för ett par är sedan. Men jag kommer inte ihåg hur jag kom runt det...
Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
Det brukar räcka att öppna en dörr. Då brukar bilen ta sitt förnuft till fånga och släpper sladden.
Det brukar räcka att öppna en dörr. Då brukar bilen ta sitt förnuft till fånga och släpper sladden.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade dörren öppen, kanske skulle provat och stängt dörren och låst bilen för att sedan börja om igen. Men det löste ju sig med en omstart av skärmen,mati skrev:Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
Är bilen olåst när den beter sig så, eller är det helt enkelt så att du även låser upp bilen för att öppna dörren?mati skrev:Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bilen måste vara olåst annars släpper den inte kontakten .... men det är kanske något annat
Testat hålla in bakluckeknappen på foben ca 3 sek? Då stannar laddningen och kontakten släpps.
2016 Model S 75
Nej, jag låser inte upp aktivt om du menar det. Handtagen brukar vara ute, det räcker att rycka i bakdörrens handtag och öppna dörren. Det händer ganska sällan, någon gång i månaden kanske. Svårt att se ett mönster.bylund skrev:Är bilen olåst när den beter sig så, eller är det helt enkelt så att du även låser upp bilen för att öppna dörren?mati skrev:Det händer mig ibland att den blinkar ljusblått en liten kort stund, sen klickar det till och blir grönt igen. Och så fortsätter den ladda/förvärma och jag får inte ut sladden.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- caroflowtesla
- Teslaägare
Kanske bilen tappar kontakten med fobben tillfälligt? Hände mig en gång, hade fobben i fickan, tror handtagen hade åkt ut men ej säker. När jag öppnade dörren funkade det. Har ibland annat jox i samma ficka som kanske skärmar av fobben...
Model S75 (leverans dec 2017/jan 2018)
Få obegränsad Supercharger genom att använda denna länk: http://---
Få obegränsad Supercharger genom att använda denna länk: http://---