Felskrivning. Ska vara 350kW. https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... rth/9e5pwj
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Ionitys laddnätverk
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Ionitys laddnätverk
Tror han syftade på dom med bara 200kW.RagWal skrev: ↑01 dec 2023 12:00Felskrivning. Ska vara 350kW. https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... rth/9e5pwj
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 8129
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Ionitys laddnätverk
Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"

Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Ionitys laddnätverk
Jo precis jag syftade på att de på 200 kW, de är ju inte dåligt på något sätt men ändå förvånad över att man bygger några få med lägre effekt när alla andra är på 350 kW som brukar vara standard på deras laddare.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 12:18Tror han syftade på dom med bara 200kW.RagWal skrev: ↑01 dec 2023 12:00Felskrivning. Ska vara 350kW. https://chargefinder.com/se/ladda-elbil ... rth/9e5pwj
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Ionitys laddnätverk
Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth

Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Ionitys laddnätverk
Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 1025
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Ionitys laddnätverk
För de som behöver hinna gå på toaletten t.ex.chaffis75 skrev: ↑01 dec 2023 19:20Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Nej, men håller med. Lite udda lösning.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Ionitys laddnätverk
Håller med.chaffis75 skrev: ↑01 dec 2023 19:20Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Känns som ett par steg tillbaka, framförallt nu när fler och fler bilar kan tillgodogöra sig mer än så. Men jag har aldrig förstått mig på Ionitys strategi över huvud taget.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2456
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Kan det vara någon test?
200 kW laddarna är ju en helt annan typ med inbyggda likriktare.
De övriga är ju anslutna till stora likriktarskåp som betjänar flera laddpunkter, liknande Tesla SuC lösningen.
200 kW laddarna är ju en helt annan typ med inbyggda likriktare.
De övriga är ju anslutna till stora likriktarskåp som betjänar flera laddpunkter, liknande Tesla SuC lösningen.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Det kanske är tänkt som en fallbacklösning, så att inte alla laddare på en installation riskerar att vara ur drift samtidigt....
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: Ionitys laddnätverk
Hmm, tycker det verkar som att det är flera steg framåt med väldigt många fler laddpunkter där de flesta kan ge 350 kW. Helt ärligt, hur många bilar, ink Tesla, ligger över 200kW i laddeffekt mer än några minuter. Trycker du dessutom inte på max effekt i början håller du istället högre effekt vid lite högre SoC, passar tex bra vid matstopp. Då räcker det ju med 150kW egentligen. Kanske kommer de ha differentierad prisbild där 200 kW ger lite lägre pris.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 21:13Håller med.chaffis75 skrev: ↑01 dec 2023 19:20Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Känns som ett par steg tillbaka, framförallt nu när fler och fler bilar kan tillgodogöra sig mer än så. Men jag har aldrig förstått mig på Ionitys strategi över huvud taget.![]()
Hade jag fått välja hade jag tagit 10 fler laddare men allihopa med 200kW för att minimera risken att det är kö.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Ionitys laddnätverk
Ja om man nu får 10 stycken 200kW laddare för varje 350kW laddare så är det lysande. Men då vet du och Ionity något som ingen annan vet. Alternativt att de betalar sjukliga överpriser för sina 350kW laddare.macky skrev: ↑02 dec 2023 16:10Hmm, tycker det verkar som att det är flera steg framåt med väldigt många fler laddpunkter där de flesta kan ge 350 kW. Helt ärligt, hur många bilar, ink Tesla, ligger över 200kW i laddeffekt mer än några minuter. Trycker du dessutom inte på max effekt i början håller du istället högre effekt vid lite högre SoC, passar tex bra vid matstopp. Då räcker det ju med 150kW egentligen. Kanske kommer de ha differentierad prisbild där 200 kW ger lite lägre pris.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 21:13Håller med.chaffis75 skrev: ↑01 dec 2023 19:20Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"fth skrev: ↑01 dec 2023 12:22
Vi börjar bli bortskämda, "bara 200kW"![]()
Är det lägre pris på dom med lägre effekt? Det kanske är ett sätt att styra om bilar med lägre maxeffekt till egna stolpar så att dom inte tar upp onödigt lång tid på dom snabbare?
I så fall borde ju ett lägre pris vara motiverat, det funkar ju även för dom som bara vill ha en lite längre paus för lunch el dyl., rätt smart modell i så fall kan jag tycka.
/fth![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Känns som ett par steg tillbaka, framförallt nu när fler och fler bilar kan tillgodogöra sig mer än så. Men jag har aldrig förstått mig på Ionitys strategi över huvud taget.![]()
Hade jag fått välja hade jag tagit 10 fler laddare men allihopa med 200kW för att minimera risken att det är kö.
Att de börjar bygga fler laddare vid varje station är inte en dag för tidigt. Det behovet har ju funnits i flera år hos Ionity. Jag tror dock inte det är speciellt hårt kopplat till att de börjat sätta några 200kW laddare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
-
- Inlägg: 283
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Så länge man kör Tesla spelar det ingen roll om Ionity bygger 350 kW laddare eller 200 kW.
Det blir ändå max 200 kW.
Det blir ändå max 200 kW.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Ionitys laddnätverk
Helt riktigt.Hoppsan_84 skrev: ↑02 dec 2023 16:39Så länge man kör Tesla spelar det ingen roll om Ionity bygger 350 kW laddare eller 200 kW.
Det blir ändå max 200 kW.
Så länge man kör Tesla spelar det ingen roll om Ionity bygger 350 kW laddare eller 200 kW.
Man laddar ju på SuC ändå.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Ionitys laddnätverk
Min poäng var att jag hellre sett typ 28 200kW än 14 350 kW + 4 200 kW. Jag bryr mig inte så mycket om 200 eller 350 kW, vet att skillnaden blir marginell med min bil. Dessutom extremt många bilar (ID mfl) som knappt är över 100kW. Ionity är i nuläget inte så intressant att använda då det normalt är fullt. Man vill inte behöva tänka på om det är ledigt eller inte när man stannar. Det är onekligen fortfarande ett steg framåt med 14+4 laddare mot tidigare normala 6.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 dec 2023 16:32Ja om man nu får 10 stycken 200kW laddare för varje 350kW laddare så är det lysande. Men då vet du och Ionity något som ingen annan vet. Alternativt att de betalar sjukliga överpriser för sina 350kW laddare.macky skrev: ↑02 dec 2023 16:10Hmm, tycker det verkar som att det är flera steg framåt med väldigt många fler laddpunkter där de flesta kan ge 350 kW. Helt ärligt, hur många bilar, ink Tesla, ligger över 200kW i laddeffekt mer än några minuter. Trycker du dessutom inte på max effekt i början håller du istället högre effekt vid lite högre SoC, passar tex bra vid matstopp. Då räcker det ju med 150kW egentligen. Kanske kommer de ha differentierad prisbild där 200 kW ger lite lägre pris.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 21:13Håller med.chaffis75 skrev: ↑01 dec 2023 19:20Men frågan är ju varför de nu plötsligt börjar bygga 200 kW laddare då. Väldigt konstigt kan jag tycka.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 dec 2023 18:47
Ja i jämförelse med 350 kW så är 200 kW "bara"![]()
Bortskämda? Nja det är väl mer att det går framåt.
Idag är 200kW inget att skryta om. Om några år är det likadant med 350kW.
Det känns så avlägset med en bil som maxade 125kW fast det bara är 1,5 år sedan för egen del. Man vänjer sig ruskigt snabbt vid snabbare laddning.![]()
Känns som ett par steg tillbaka, framförallt nu när fler och fler bilar kan tillgodogöra sig mer än så. Men jag har aldrig förstått mig på Ionitys strategi över huvud taget.![]()
Hade jag fått välja hade jag tagit 10 fler laddare men allihopa med 200kW för att minimera risken att det är kö.
Att de börjar bygga fler laddare vid varje station är inte en dag för tidigt. Det behovet har ju funnits i flera år hos Ionity. Jag tror dock inte det är speciellt hårt kopplat till att de börjat sätta några 200kW laddare.
De hade iofs kunnat fått till ännu fler laddare med potentiell effekt på 350kW om de valt typ Kempower med lastbalansering av laddarna. Lär dröja innan detstår 14 bilar där samtidigt som drar 275kW eller mer.
Senast redigerad av macky, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Ionitys laddnätverk
Vill minnas ionity hade väldigt hög svansföring när de lanserade.
Alla deras laddare skulle minsann leverera 350kw närsomhelst utan begränsar.
Verkar som det plötsligt inte är så viktigt?
Kanske har dom insett att det finns en verklighet också. Folk vill inte betala 8,70kr/kwh.
Alla deras laddare skulle minsann leverera 350kw närsomhelst utan begränsar.
Verkar som det plötsligt inte är så viktigt?
Kanske har dom insett att det finns en verklighet också. Folk vill inte betala 8,70kr/kwh.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
En dum svansföring. Vem vill sitta i kö i sin Taycan turbo S och titta på när en ID3 laddar sista procenten upp till hundra med 20kW. De borde satsa på fler laddare med lastbalansering istället. Kö är inte premium.taliz skrev: ↑02 dec 2023 16:55Vill minnas ionity hade väldigt hög svansföring när de lanserade.
Alla deras laddare skulle minsann leverera 350kw närsomhelst utan begränsar.
Verkar som det plötsligt inte är så viktigt?
Kanske har dom insett att det finns en verklighet också. Folk vill inte betala 8,70kr/kwh.![]()
Hoppas också de får till en vettig prismodell.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3645
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Ionitys laddnätverk
Under SECC 2023 verkar det ha varit många som inte fick vidare bra effekt på Ionitystationer, t ex den uppe i Jävre. Är det något som kan betraktas som ett mönster, eller är det snarare så att just då krånglade vissa stationer?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: Ionitys laddnätverk
Under den tid jag körde EV6, som iallafall kunde ta emot 220-240 kW hela vägen upp till ca 55%, så upplevde jag aldrig att Ionity var det som begränsade effekten oavsett om det var fullt eller inte. Så jag tror definitivt att Jävre var ett undantag. Om det sen beror på att det var en relativt nystartad station (och problemet låg hos Ionity) eller om det handlade om att det inte fanns tillräcklig kapacitet i matningen kan man bara att spekulera i. Något mönster är det iallafall inte, enligt min erfarenhet.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3645
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Ionitys laddnätverk
Det är i och för sig tänkbart att Kian som har 800V system fungerar bättre på Ionity än vad 400V bilar gör. Jag har inte laddat på Ionity sen Bonnets fördelaktiga abonnemang upphörde, men det gjorde jag så få gånger att det knappt räknas.iAkita skrev: ↑02 dec 2023 19:49Under den tid jag körde EV6, som iallafall kunde ta emot 220-240 kW hela vägen upp till ca 55%, så upplevde jag aldrig att Ionity var det som begränsade effekten oavsett om det var fullt eller inte. Så jag tror definitivt att Jävre var ett undantag. Om det sen beror på att det var en relativt nystartad station (och problemet låg hos Ionity) eller om det handlade om att det inte fanns tillräcklig kapacitet i matningen kan man bara att spekulera i. Något mönster är det iallafall inte, enligt min erfarenhet.
Var mest nyfiken inför nästa års SECC.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: Ionitys laddnätverk
Jag är ganska säker på att det är ABB Terra laddare som Ionity installerar, precis som många andra laddoperatörer, så jag har svårt att se att det skulle spela så stor roll om bilen har 400V eller 800V arkitektur. De flesta high-power laddarna kan ju ge allt mellan 400V till ca 1000V, beroende på vilken bil som laddar.Niklas Z skrev: ↑02 dec 2023 20:03Det är i och för sig tänkbart att Kian som har 800V system fungerar bättre på Ionity än vad 400V bilar gör. Jag har inte laddat på Ionity sen Bonnets fördelaktiga abonnemang upphörde, men det gjorde jag så få gånger att det knappt räknas.iAkita skrev: ↑02 dec 2023 19:49Under den tid jag körde EV6, som iallafall kunde ta emot 220-240 kW hela vägen upp till ca 55%, så upplevde jag aldrig att Ionity var det som begränsade effekten oavsett om det var fullt eller inte. Så jag tror definitivt att Jävre var ett undantag. Om det sen beror på att det var en relativt nystartad station (och problemet låg hos Ionity) eller om det handlade om att det inte fanns tillräcklig kapacitet i matningen kan man bara att spekulera i. Något mönster är det iallafall inte, enligt min erfarenhet.
Var mest nyfiken inför nästa års SECC.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Poängen och frågan är ju varför ionity plötsligt ändrat hur de bygger och dessutom att man fortsätter bygga 350 kw och sen några få 200 på samma plats.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 dec 2023 16:47Helt riktigt.Hoppsan_84 skrev: ↑02 dec 2023 16:39Så länge man kör Tesla spelar det ingen roll om Ionity bygger 350 kW laddare eller 200 kW.
Det blir ändå max 200 kW.
Så länge man kör Tesla spelar det ingen roll om Ionity bygger 350 kW laddare eller 200 kW.
Man laddar ju på SuC ändå.![]()
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Det kan inte vara jättelångt kvar till driftsättning med tanke på att de kopplat in elen till i alla fall några laddare…
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
-
- Inlägg: 283
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
- rsk
- Teslaägare
- Inlägg: 84
- Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/kristofer81744
Re: Ionitys laddnätverk
För de som laddar på Ionity, så kan det vara av särskilt intresse att hålla koll på avvikande priser. Sedan några veckor tillbaka har Ionity gjort rejäla prissänkningar på utvalda stationer. Priserna ser man i appen, eller via länken "price list" som finns här: https://ionity.eu/en/network/access-and-payment
Priserna gäller en begränsad tid (enligt tidsramen som anges i PDF:en). Under de senaste fyra-fem veckorna har Hudiksvall, Sundsvall, Karlskrona, Oskarshamn och Ytterån haft särskilt låga priser. Mellan 3,50-4,10 kr/kWh, och så lågt som 1,24-1,84 kr/kWh med Ionity Passport.
Priserna gäller en begränsad tid (enligt tidsramen som anges i PDF:en). Under de senaste fyra-fem veckorna har Hudiksvall, Sundsvall, Karlskrona, Oskarshamn och Ytterån haft särskilt låga priser. Mellan 3,50-4,10 kr/kWh, och så lågt som 1,24-1,84 kr/kWh med Ionity Passport.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil