Att det skulle vara svårt att förstå avgiften tror jag inte på, det är bara multiplikation och det bör alla lärt sig. System i samhället kan inte ta hänsyn till folk som inte ens har kunskaper på den nivån.
Jag hade gärna hållt med dig, men min erfarenhet är att det tyvärr inte ligger till så. Den cyniske skulle säga att jag har gett upp hoppet på folks förmåga att ta till sig information.
Du får heller inte glömma att en stor del av befolkningen är äldre, som har ännu svårare att ta till sig "nymodigheter". Och hur många har man inte sett som blandar ihop kW med kWh och inte förstår skillnaden?
Nu har det dykt upp ett antal nya platser som Ionity bygger på i Sverige. Nu bygger man Göteborg norra, Jönköping, Malung, Umeå, Skellefteå, Arjeplog och Jokkmokk. Sedan tidigare bygger man i Storuman och Arvidsjaur.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Fick idag en enkät från Ionity där man skulle svara på olika typer av prismodeller och vad man tyckte om dem. Som tack skulle man få 3 månaders kostnadsfritt abb när det väl beslutats vad de ska erbjuda. Men nya prismodeller på g är klart. Ngt alternativ med ngn dryg hundring i månaden men första laddningen i månaden kostade motsvarande månadsavgiften, lite som en pott. Ngn med lite lägre månadskostnad med högre kWh pris första 20 kWh vid varje tillfälle och sedan lägre priser.
Antar att mångas abb de fått med sina nya bilar nu löpt ut och de flesta inte förlänger, då villkoren blivit rejält mkt sämre.
Så IONITY riskerar väl bli som EA i USA. Övergivet.
Antar att mångas abb de fått med sina nya bilar nu löpt ut och de flesta inte förlänger, då villkoren blivit rejält mkt sämre.
Så IONITY riskerar väl bli som EA i USA. Övergivet.
Hoppas det! I synnerhet med tanke på att jag betalar 3,50 kr/kWh hos Ionity.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Antar att mångas abb de fått med sina nya bilar nu löpt ut och de flesta inte förlänger, då villkoren blivit rejält mkt sämre.
Så IONITY riskerar väl bli som EA i USA. Övergivet.
Hoppas det! I synnerhet med tanke på att jag betalar 3,50 kr/kWh hos Ionity.
Samma här, får gärna vara glest närmsta halvåret tills mitt abonnemang med 3.30 går ut.
Men kan tänka att deras expansion inte direkt gynnas av dagens modell, för de behöver verkligen bygga ut.
Snart måste väl ändå Ionity anpassa sina priser till övriga laddoperatörer. Man kan väl inte leva på att bara de med nyinköpta VW/SKODA/Audi och KIA/Hyundai laddar? Tänk om ett bensinbolag hade 50-60% högre pris än grannpumpen...
Snart måste väl ändå Ionity anpassa sina priser till övriga laddoperatörer. Man kan väl inte leva på att bara de med nyinköpta VW/SKODA/Audi och KIA/Hyundai laddar? Tänk om ett bensinbolag hade 50-60% högre pris än grannpumpen...
De håller på med en total omorganisation av laddtaxorna och abonnemangen.
Men med tanke på hur frågorna de ställde om just detta så kan det landa lite hur som faktiskt.