I know - har ju just spenderat flera timmar med chefen för laddnätverketbylund skrev:Klart det finns Chademo i Keila. Alla tätorter med minst 5000 invånare har Chademo i Estland. Keila har uppåt 10 000.

Moderator: Redaktion
I know - har ju just spenderat flera timmar med chefen för laddnätverketbylund skrev:Klart det finns Chademo i Keila. Alla tätorter med minst 5000 invånare har Chademo i Estland. Keila har uppåt 10 000.
Bottniska viken är också en del av Östersjön! Det blir bara ett varv runt halva Östersjön! Tackar dock för all information för denna tur. Vi kan bägge ta ett varv runt i princip hela Östersjön nästa år!Herr X skrev:Beatrice kör oss nu norrut mot Paldiski där vi ska åka båt till Kapellskär, sedan väntar två dagar i den kungliga huvudstaden. Då kommer vi nästan ha avslutat ett helt varv runt Östersjön i elbil!
Min fru gillar blåsinstrument och låter hälsa att hon önskar en stor bastuba i orkestern som möter oss i Kapellskär - kul också om det kan vara helium i ballongerna till barnen, men det är absolut inget krav.
Välkommen hem trevlig och spännande läsning. I sept. Blir det en en tur till solkusten Spanien och vidare upp franska rivieran till Gardasjön och vidare mot Wien Prag och hem ca. Tre veckor. Tack för många tipsHerr X skrev:I know - har ju just spenderat flera timmar med chefen för laddnätverketbylund skrev:Klart det finns Chademo i Keila. Alla tätorter med minst 5000 invånare har Chademo i Estland. Keila har uppåt 10 000.
Det beror på vem man frågar. Om du frågar mig så skulle jag säga att Bottniska viken inte räknas, den är ju jättestor!Svenssons skrev:Bottniska viken är också en del av Östersjön!
Sant! Jag skulle kunna köra ett varv runt Öland och säga att jag kört runt Östersjön, innervarvet!Herr X skrev:Det beror på vem man frågar. Om du frågar mig så skulle jag säga att Bottniska viken inte räknas, den är ju jättestor!Svenssons skrev:Bottniska viken är också en del av Östersjön!
Spelar ingen roll, fick inte laddning ändå. Fick bara ett surt nej till svar när jag körde ombordchpaulin skrev:Smutsel
Tänker ni stanna till i Norrtälje?Herr X skrev:Spelar ingen roll, fick inte laddning ändå. Fick bara ett surt nej till svar när jag körde ombordchpaulin skrev:Smutsel
Oj, vilken magi jobbar dom med när dom klarar att fylla 80% av en Tesla på 20 min? Bra teknisk lösning+46 skrev:Tänker ni stanna till i Norrtälje?Herr X skrev:Spelar ingen roll, fick inte laddning ändå. Fick bara ett surt nej till svar när jag körde ombordchpaulin skrev:Smutsel
"Vår nya laddstation laddar på med 50 kilowatt, vilket betyder att det tar 20 minuter att fylla en helt urladdad bil till 80 % men – bilen bestämmer. En mindre modern elbil är inte alltid utrustad för att ta emot de här effekterna. Den nya stolpen finns på plats vid vårt huvudkontor på Baldersgatan 12 och det är nu möjligt att ladda två bilar samtidigt. Stationen får användas av alla och Norrtälje Energi bjuder på laddningen"
Jag vet inte var HerrX anser sig vara hemma, men kanske lite riskabelt att benämna Norge som en del av Sverige? Var ju över hundra år sedan de lämnade unionen...JorgenM skrev:Sverige är så litet efter en sådan tripp, allt måste väl kännas som hemma!? (men jag är rädd att de kommer till Kapellskär och inte sthlm så om du tänker spela i välkomstbandet får du åka lite till!)
Oj, då har jag missförstått NoX...Robin skrev:Jag vet inte var HerrX anser sig vara hemma, men kanske lite riskabelt att benämna Norge som en del av Sverige? Var ju över hundra år sedan de lämnade unionen...
Oj, då har jag missförstått NoX...[/quote][/quote]LarsL skrev:[quote="Robin]
Jag vet inte var HerrX anser sig vara hemma, men kanske lite riskabelt att benämna Norge som en del av Sverige? Var ju över hundra år sedan de lämnade unionen...
Satsar på den på Tibeliusgatan 22...Bod skrev:Japp finns två enligt ChargeMap. En på kaserngatan 1 vilken jag inte testat och en vid Telge energi på baldersgatan 12. Den är lätt åtkomlig. Såg deras nya stolpe i veckan.
Hoppas arrangören gömmer sina pengar, så hen inte blir rånad+46 skrev:Du skulle ha tagit den som jag rekommenderade på Baldersgatan. Gratis och bara en kort promenad till centrum.
PS. Om du möter en otroligt massa amerikanska bilar på vägen så beror det på att det är en stor bilträff i Norrtälje idag. DS