Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
[
Håller med! Med den reaktionen så fick ägaren extra minuspoäng, borde helt klart hängas ut, även om det är för sent sas (vilket det ju nästan alltid är när det händer)

Här i Bollnäs känns det som att den enda stolpen snarare överraskar när den INTE är blockad av idioter som tappar läs/kunskaps-förmågan så fort parkeringen blir full. Skönt att "lapplisan" har lappat en hel
hög med bilar hehe (700kr/st här iaf)
Hehe va gôtt! Det är det man ska säga till felparkerarna, "Du vet att det kostar 700 spänn om du står där eller hur?"... bara som ett vänligt tips :mrgreen: :evil:
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

LarsL skrev:
Hehe va gôtt! Det är det man ska säga till felparkerarna, "Du vet att det kostar 700 spänn om du står där eller hur?"... bara som ett vänligt tips :mrgreen: :evil:
Ja, även om instinkten ibland säger nåt annat som parkera in, eller nåt ännu värre :evil: så är nog detta det bästa. Vänligt , men brutalt :) :twisted: :)
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Förutom Tibors förslag på skyltning isf nuvarande så kanske en tilläggsskylt under befintliga borde till
"Obs! Detta gäller även när parkeringen börjar bli fullsatt!!!"

I går kväll var jag ner för att ladda en sväng tex, och då fanns det kanske 3-4 platser kvar på hela den ordinarie parkeringen och ingen av dom två laddplatserna var blockerade!
Tänka sig att folk klarar av att tolka/lyda "våra" skyltar fram tills det blir helt fullt....

Sedan så vet vi ju iofs att laddplatserna blockas även vid andra tillfällen, men då är det ju oftast för att det råkar vara dom bästa platserna, vilket vi pratat om tidigare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Mgyllestad
Teslaägare

Inlägg av Mgyllestad »

Bild

Är på snabbsökning i Söderhamn. Vid planeringen såg jag att Clever just fått upp en laddare. Tänkte bidra med att ladda lite för att stödja utbyggnationer (symboliskt må så vara) trots att jag kan ta mig söderut igen över Gävle utan laddning i Söderhamn. Kommer fram och ser att det står fyllt med bilar på platsen (de framför syns inte). Eftersom dagen börjat lite utanför planen så finns det lite uppsamlad frustration som orutinerad kommer fram när jag traskar in på macken. Efter en liten stund så visar det sig att det är personalen som ställt sig där! Tillslut hittade vi dock samsyn i att det inte var helt dumt att dom flyttade sig så jag kunde ladda. Suck!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Mgyllestad skrev:
Bild

Är på snabbsökning i Söderhamn. Vid planeringen såg jag att Clever just fått upp en laddare. Tänkte bidra med att ladda lite för att stödja utbyggnationer (symboliskt må så vara) trots att jag kan ta mig söderut igen över Gävle utan laddning i Söderhamn. Kommer fram och ser att det står fyllt med bilar på platsen (de framför syns inte). Eftersom dagen börjat lite utanför planen så finns det lite uppsamlad frustration som orutinerad kommer fram när jag traskar in på macken. Efter en liten stund så visar det sig att det är personalen som ställt sig där! Tillslut hittade vi dock samsyn i att det inte var helt dumt att dom flyttade sig så jag kunde ladda. Suck!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ähh, vad ska man med laddtillgång till? Finns ju ändå inga elbilar och dom som finns har så kort räckvidd att dom inte kommer utanför storstadens gränser. Lika bra att parkera där!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Det tar ett tag innan bensinmackars personal har fattat att inte ställa hyrbilar, släp, sina egna bilar eller vad de nu brukat ställa på platsen förut som nu har blivit laddplats.
Sånt har vi (tyvärr) upplevt vid väldigt många bensinmack i början, men efter ett tag lär de sig.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag har också varit med om att Statoil ställt sina egna hyrbilar framför Clever-laddaren. Jag förstår inte riktigt hur man själv som personal kan komma på tanken att blockera de tjänster man själv erbjuder. Tänker de sig inte för alls? Skulle de ställt en hyrbil vid en pump eller framför tryckluften? Eller i vägen för infarten till biltvätten?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det tar väl ett tag innan de inser att just laddare är det enda de kommer tjäna pengar på i framtiden. Till slut måste ju ljuset gå upp och mackägarna inse att, vänta nu här har vi kunder som stannar i 30-40 minuter. Det går ju jämföra med fossilkunden som betalar med kort och står och håller i slangen i 5 minuter, kommer de ens in till butiken längre?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

LarsL skrev:
Det tar väl ett tag innan de inser att just laddare är det enda de kommer tjäna pengar på i framtiden. Till slut måste ju ljuset gå upp och mackägarna inse att, vänta nu här har vi kunder som stannar i 30-40 minuter. Det går ju jämföra med fossilkunden som betalar med kort och står och håller i slangen i 5 minuter, kommer de ens in till butiken längre?
Ja man förvånas.

Som mackägare/anställd behöver man inte vara raketforskare för att förstå att det är betydligt lättare att tjäna pengar på någon som laddar elbilen, än någon som står och håller i slangen utan att gå in i butiken.

På Statoilmacken hemmavid så brukar Cleverladdaren vara ICEad av Statoils hyrlastbilar.
Man funderar på hur avtalet mellan Clever och Statoil ser ut.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Jag vet inte ägarna men de anställda iaf brukar inte vara raketforskare ;)

Men det har också slagit mig och jag har försökt få mackägarna intresserade att de fikahörnor som har blivit trend på mackarna passar fossilbilar illa men elbilar som hand i handsken. Jag sitter ofta ensam där medan jag laddar.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
Johan71 skrev:
Ni får väl skriva en lapp, det finns några tips kolla länken. :D :D :lol:

http://www.argalappen.se/garagelappar/
Någon som bara fnyser när man konfronterar lär ju inte bry sig om en lapp tyvärr.
Detta funderade jag på ett tag. Tänk om lappen sitter fast?

Jag gjorde en sticker:
http://www.redbubble.com/people/surfare ... size=small

Bild
OBS: klistra den inte mitt i synfältet, om den som kör fossilmonstret får för sig att åka vidare utan att ta loss den.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Laddaren på preem rosengård blockerad av mackens hyrsläp.
Man kan ju undra hur dom tänkte här.
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Det här var ju lite intressant.. Dom uppmanar typ folk att ICEa elbilar.
unspecified.jpg
Det där är från Rosenlunds Sjukhus's garage.
Av 4 platser var 3 upptagna.. där 2 av de upptagna platserna var p.g.a en ICE-bil som parkerat snett så det inte gick att komma åt platsen bredvid, och den 3:e var också en ICE-bil.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

joel80 skrev:
unspecified.jpg
Av 4 platser var 3 upptagna.. där 2 av de upptagna platserna var p.g.a en ICE-bil som parkerat snett så det inte gick att komma åt platsen bredvid, och den 3:e var också en ICE-bil.
Ah men det där var ju bara tråkigt, är man så rädd för att fossiler ska bojkotta när dom inte får stå där eller vad?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MartinE
Teslaägare

Inlägg av MartinE »

joel80 skrev:
unspecified.jpg
Likadana skyltar finns vid laddplatserna i P-huset Väduren på Brunnsgatan. Inte omöjligt att de sitter i samtliga P-hus i Stockholm. Verkligen helt idiotiskt!
Model S 85D
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Alltså, det här är bara så korkat!

Det här är i parkeringsgaraget Väderkvarnen på Brunnsgatan 26 i Stockholm.
Kolla den innersta laddplatsen.. inte nog med att det är rätt svårt att komma in där.. man kan bli helt lagligt inparkerad också! Hur faan tänkte dom när dom gjorde parkeringsrutan där bakom den platsen?!!
Bild
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Twizy eller en Smart... Kanske en Think men en Tesla Model S??? Kan ju aldrig gå.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

joel80 skrev:
Alltså, det här är bara så korkat!

Det här är i parkeringsgaraget Väderkvarnen på Brunnsgatan 26 i Stockholm.
Kolla den innersta laddplatsen.. inte nog med att det är rätt svårt att komma in där.. man kan bli helt lagligt inparkerad också! Hur faan tänkte dom när dom gjorde parkeringsrutan där bakom den platsen?!!
Bild
Sådan borde användas till motorcykelparkeringar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

haha stor risk man blockerar nödutgången med. :roll:
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Efter morgonens tur mellan Lödde och Oskarshamn (OKG) stannade jag till i Ljungby på Clever och laddad på som jag tänkte nu räcker det fram till slutmålet.

Men när man kommer fram står ett "missfoster" på en av de 4 ladd platserna som finns och OJ vad jag hade onda tankar på vad jag ville göra men bilen är ju oskyldig :evil:
20160607_101143.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Enda laddstolpen i Hjo och så står det bara oljebrännare där :evil:
20160707_131006.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Så här snyggt står det i tyskland
Bild
Går inte att missuppfatta på nåt sätt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast vem behöver superladda i sex timmar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

bylund skrev:
Fast vem behöver superladda i sex timmar?
Taxi? :D

(Älskar skylten ;) )
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Mycket bra. :)
Det röda krysset är ju betydligt tydligare än en liten tilläggsskylt.
Jag kan tillägga att bredvid laddstolpen i Hjo på bilden ovan stod det även bilar på handikappsparkeringen. Det är ju samma sorts tilläggsskylt, fast attityden av dem som ställer sig där är ännu mer nonchalant.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar