[
Håller med! Med den reaktionen så fick ägaren extra minuspoäng, borde helt klart hängas ut, även om det är för sent sas (vilket det ju nästan alltid är när det händer)
Här i Bollnäs känns det som att den enda stolpen snarare överraskar när den INTE är blockad av idioter som tappar läs/kunskaps-förmågan så fort parkeringen blir full. Skönt att "lapplisan" har lappat en hel
hög med bilar hehe (700kr/st här iaf)
Hehe va gôtt! Det är det man ska säga till felparkerarna, "Du vet att det kostar 700 spänn om du står där eller hur?"... bara som ett vänligt tips
Förutom Tibors förslag på skyltning isf nuvarande så kanske en tilläggsskylt under befintliga borde till
"Obs! Detta gäller även när parkeringen börjar bli fullsatt!!!"
I går kväll var jag ner för att ladda en sväng tex, och då fanns det kanske 3-4 platser kvar på hela den ordinarie parkeringen och ingen av dom två laddplatserna var blockerade!
Tänka sig att folk klarar av att tolka/lyda "våra" skyltar fram tills det blir helt fullt....
Sedan så vet vi ju iofs att laddplatserna blockas även vid andra tillfällen, men då är det ju oftast för att det råkar vara dom bästa platserna, vilket vi pratat om tidigare...
Är på snabbsökning i Söderhamn. Vid planeringen såg jag att Clever just fått upp en laddare. Tänkte bidra med att ladda lite för att stödja utbyggnationer (symboliskt må så vara) trots att jag kan ta mig söderut igen över Gävle utan laddning i Söderhamn. Kommer fram och ser att det står fyllt med bilar på platsen (de framför syns inte). Eftersom dagen börjat lite utanför planen så finns det lite uppsamlad frustration som orutinerad kommer fram när jag traskar in på macken. Efter en liten stund så visar det sig att det är personalen som ställt sig där! Tillslut hittade vi dock samsyn i att det inte var helt dumt att dom flyttade sig så jag kunde ladda. Suck!
Är på snabbsökning i Söderhamn. Vid planeringen såg jag att Clever just fått upp en laddare. Tänkte bidra med att ladda lite för att stödja utbyggnationer (symboliskt må så vara) trots att jag kan ta mig söderut igen över Gävle utan laddning i Söderhamn. Kommer fram och ser att det står fyllt med bilar på platsen (de framför syns inte). Eftersom dagen börjat lite utanför planen så finns det lite uppsamlad frustration som orutinerad kommer fram när jag traskar in på macken. Efter en liten stund så visar det sig att det är personalen som ställt sig där! Tillslut hittade vi dock samsyn i att det inte var helt dumt att dom flyttade sig så jag kunde ladda. Suck!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ähh, vad ska man med laddtillgång till? Finns ju ändå inga elbilar och dom som finns har så kort räckvidd att dom inte kommer utanför storstadens gränser. Lika bra att parkera där!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det tar ett tag innan bensinmackars personal har fattat att inte ställa hyrbilar, släp, sina egna bilar eller vad de nu brukat ställa på platsen förut som nu har blivit laddplats.
Sånt har vi (tyvärr) upplevt vid väldigt många bensinmack i början, men efter ett tag lär de sig.
Jag har också varit med om att Statoil ställt sina egna hyrbilar framför Clever-laddaren. Jag förstår inte riktigt hur man själv som personal kan komma på tanken att blockera de tjänster man själv erbjuder. Tänker de sig inte för alls? Skulle de ställt en hyrbil vid en pump eller framför tryckluften? Eller i vägen för infarten till biltvätten?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det tar väl ett tag innan de inser att just laddare är det enda de kommer tjäna pengar på i framtiden. Till slut måste ju ljuset gå upp och mackägarna inse att, vänta nu här har vi kunder som stannar i 30-40 minuter. Det går ju jämföra med fossilkunden som betalar med kort och står och håller i slangen i 5 minuter, kommer de ens in till butiken längre?
Det tar väl ett tag innan de inser att just laddare är det enda de kommer tjäna pengar på i framtiden. Till slut måste ju ljuset gå upp och mackägarna inse att, vänta nu här har vi kunder som stannar i 30-40 minuter. Det går ju jämföra med fossilkunden som betalar med kort och står och håller i slangen i 5 minuter, kommer de ens in till butiken längre?
Ja man förvånas.
Som mackägare/anställd behöver man inte vara raketforskare för att förstå att det är betydligt lättare att tjäna pengar på någon som laddar elbilen, än någon som står och håller i slangen utan att gå in i butiken.
På Statoilmacken hemmavid så brukar Cleverladdaren vara ICEad av Statoils hyrlastbilar.
Man funderar på hur avtalet mellan Clever och Statoil ser ut.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag vet inte ägarna men de anställda iaf brukar inte vara raketforskare
Men det har också slagit mig och jag har försökt få mackägarna intresserade att de fikahörnor som har blivit trend på mackarna passar fossilbilar illa men elbilar som hand i handsken. Jag sitter ofta ensam där medan jag laddar.
Det här var ju lite intressant.. Dom uppmanar typ folk att ICEa elbilar.
Det där är från Rosenlunds Sjukhus's garage.
Av 4 platser var 3 upptagna.. där 2 av de upptagna platserna var p.g.a en ICE-bil som parkerat snett så det inte gick att komma åt platsen bredvid, och den 3:e var också en ICE-bil.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
unspecified.jpg
Av 4 platser var 3 upptagna.. där 2 av de upptagna platserna var p.g.a en ICE-bil som parkerat snett så det inte gick att komma åt platsen bredvid, och den 3:e var också en ICE-bil.
Ah men det där var ju bara tråkigt, är man så rädd för att fossiler ska bojkotta när dom inte får stå där eller vad?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
unspecified.jpg
Likadana skyltar finns vid laddplatserna i P-huset Väduren på Brunnsgatan. Inte omöjligt att de sitter i samtliga P-hus i Stockholm. Verkligen helt idiotiskt!
Det här är i parkeringsgaraget Väderkvarnen på Brunnsgatan 26 i Stockholm.
Kolla den innersta laddplatsen.. inte nog med att det är rätt svårt att komma in där.. man kan bli helt lagligt inparkerad också! Hur faan tänkte dom när dom gjorde parkeringsrutan där bakom den platsen?!!
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Det här är i parkeringsgaraget Väderkvarnen på Brunnsgatan 26 i Stockholm.
Kolla den innersta laddplatsen.. inte nog med att det är rätt svårt att komma in där.. man kan bli helt lagligt inparkerad också! Hur faan tänkte dom när dom gjorde parkeringsrutan där bakom den platsen?!!
Sådan borde användas till motorcykelparkeringar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Efter morgonens tur mellan Lödde och Oskarshamn (OKG) stannade jag till i Ljungby på Clever och laddad på som jag tänkte nu räcker det fram till slutmålet.
Men när man kommer fram står ett "missfoster" på en av de 4 ladd platserna som finns och OJ vad jag hade onda tankar på vad jag ville göra men bilen är ju oskyldig
Mycket bra.
Det röda krysset är ju betydligt tydligare än en liten tilläggsskylt.
Jag kan tillägga att bredvid laddstolpen i Hjo på bilden ovan stod det även bilar på handikappsparkeringen. Det är ju samma sorts tilläggsskylt, fast attityden av dem som ställer sig där är ännu mer nonchalant.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14