Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt .
iX3 ligger bra till just nu får jag säga. Bra specifikation plus att jag verkligen gillar utseendet.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Instämmer. Skjutsar barnen och fickparkerar dagligen men kör längre sträckor i 120+ ett fåtal ggr per år. Därför är praktikaliteten för mig helt överordnad ev försämrat luftmotstånd. Kör i dagsläget XC40, som är väldigt praktisk, kort och hög. ID3 är helt klart intressant. Ska också bli kul att se EX60.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt .
iX3 ligger bra till just nu får jag säga. Bra specifikation plus att jag verkligen gillar utseendet.
Jag vill ha en hög bil som är rolig att köra . Jag är dock mest ute efter lite högre sittposition. Har inget behov av markfrigång.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt . [Min u.] […
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt . [Min u.] […
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.
EDIT:
Se t.ex:
Så kan det vara men det är bra lågt också. Väl inne sitter man bra. Hade gärna haft en vanlig kombi men både id7, i5 och A6 går bort av pris/prestandaskäl.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt . [Min u.] […
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.
EDIT:
Se t.ex:
Så kan det vara men det är bra lågt också. Väl inne sitter man bra. Hade gärna haft en vanlig kombi men både id7, i5 och A6 går bort av pris/prestandaskäl.
Om du köpte e-tron GT pre-owned så börjar väl priserna på A6 e-tron Avant också komma ner nu… 'Billigaste' på Blocket (som rullat ~600 mil) är utannonserad för 638K. Kan man förhandla ner det med ~8% så hamnar man runt 586K…
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt . [Min u.] […
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.
EDIT:
Se t.ex:
Så kan det vara men det är bra lågt också. Väl inne sitter man bra. Hade gärna haft en vanlig kombi men både id7, i5 och A6 går bort av pris/prestandaskäl.
Om du köpte e-tron GT pre-owned så börjar väl priserna på A6 e-tron Avant också komma ner nu… 'Billigaste' på Blocket (som rullat ~600 mil) är utannonserad för 638K. Kan man förhandla ner det med ~8% så hamnar man runt 586K…
Den faller bort pga för billig interiör till det priset. Den du syftar på är lilla batteriet och RWD så framstår om möjligt ännu dyrare jmf tex en ID7 isf. Men kört dem alla och som sagt ingen är aktuell. När jag skriver pris/prestanda menar jag dessa i kombination. Betala mer och inte få ngn uppsida gäller tex A6. Att en iX3 med all utrustning blir ca 200k billigare än en A6 Avant q perf är lite svårsmält. I5 är ju billigare men har bara för klent batteri/laddning. ID7 GTX vettigare i pris men för trist. Går ingen nöd på mig bilmässigt dock. Men kul att analysera vad nästa kan bli.
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.
EDIT:
Se t.ex:
Så kan det vara men det är bra lågt också. Väl inne sitter man bra. Hade gärna haft en vanlig kombi men både id7, i5 och A6 går bort av pris/prestandaskäl.
Om du köpte e-tron GT pre-owned så börjar väl priserna på A6 e-tron Avant också komma ner nu… 'Billigaste' på Blocket (som rullat ~600 mil) är utannonserad för 638K. Kan man förhandla ner det med ~8% så hamnar man runt 586K…
Den faller bort pga för billig interiör till det priset. Den du syftar på är lilla batteriet och RWD så framstår om möjligt ännu dyrare jmf tex en ID7 isf. Men kört dem alla och som sagt ingen är aktuell. När jag skriver pris/prestanda menar jag dessa i kombination. Betala mer och inte få ngn uppsida gäller tex A6. Att en iX3 med all utrustning blir ca 200k billigare än en A6 Avant q perf är lite svårsmält. I5 är ju billigare men har bara för klent batteri/laddning. ID7 GTX vettigare i pris men för trist. Går ingen nöd på mig bilmässigt dock. Men kul att analysera vad nästa kan bli.
Touring-versionen av kommande BMW i3 (NA0/ZA0) kanske?…