Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Heinrich

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Heinrich »

Nån som tagit leverans i veckan? Fortfarande planerad leverans av min på fredag, hoppas den har regskylt då.
Juniper MYP beställd
Användarvisningsbild
cjonson
Teslaägare

Inlägg av cjonson »

Vad har folk fått för besked gällande inbytesbonus och nollränta? Jag har fortfarande leverans september på.min beställda vit LR AWD men det är ju inte många dagar kvar att spela på om det krävs att den hämtas ut innan månadsskiftet.

Frågade i appen och hon som svarade trodde att det var leverans september som gällde för villkoren. Bad henne dubbelkolla. Gör mig inget att hämta någon vecka senare men om inte erbjudandet gäller längre så är det en dealbreaker.

Beställd 11/9.
GurkanX

Inlägg av GurkanX »

Heinrich skrev: 24 sep 2025 19:32
Nån som tagit leverans i veckan? Fortfarande planerad leverans av min på fredag, hoppas den har regskylt då.
Mötta 4st Tesla på Rv40 mellan Landvetter och Göteborg, alla dom hade gula handskrivna skyltar.
alltesla

Inlägg av alltesla »

cjonson skrev: 24 sep 2025 20:10
Vad har folk fått för besked gällande inbytesbonus och nollränta? Jag har fortfarande leverans september på.min beställda vit LR AWD men det är ju inte många dagar kvar att spela på om det krävs att den hämtas ut innan månadsskiftet.

Frågade i appen och hon som svarade trodde att det var leverans september som gällde för villkoren. Bad henne dubbelkolla. Gör mig inget att hämta någon vecka senare men om inte erbjudandet gäller längre så är det en dealbreaker.

Beställd 11/9.
Samma här, står bara september. Har inte fått VIN heller.
frej

Inlägg av frej »

Jag hämtade ut min awd LR idag med reg.skylt i Örebro. Var många där som hämtade ut sina med vanliga reg-skyltar. 8-)
2025: MYLR AWD Juniper, Diamond Black - Beställd.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

När jag hämtade min i måndags i Huddinge så stod det fullt med bilar och alla hade vanliga skyltar vad jag kunde se.
MangeT
2025 Model Y Uniper
2022 Model 3 LR - Såld!
2016 Model S60D - Såld!
Tobiaz

Inlägg av Tobiaz »

Har sett ett par handskrivna och fick även bekräftat att det ev blir handskrivet framåt och skyltar i efterhand.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

alltesla skrev: 24 sep 2025 20:34
cjonson skrev: 24 sep 2025 20:10

Beställd 11/9.
Samma här, står bara september. Har inte fått VIN heller.
Villkoren ska gälla även efter sista sep. om förseningen beror på Tesla. Var något finstilt postat om det tidigare.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Okej, så länge jag får ut bilen iaf är jag glad.

Ni som säger att ni skrev till någon i appen - hur fasen då? Hittar inga möjligheter till det.
Juniper MYP beställd
Användarvisningsbild
majid
Teslaägare

Inlägg av majid »

Heinrich skrev: 24 sep 2025 19:32
Hämtade min my lr i Örebro 24/9 med reg-gskylt monterad på.
Det stod många nya bilar (20 tal) som precis hade kommit in som väntade på tvätt.
Användarvisningsbild
T4s
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tobias894955

Inlägg av T4s »

Påväg söderut och hittills mött 7 leveranser av MY i alla möjliga kulörer
JokerSt

Inlägg av JokerSt »

Jag väntar på leverans till Göteborg - fönster 25-30/9 enligt senaste beskedet men ingen bokning än. Jag kör skriptet alldeles för ofta för att se vad som händer :) Idag kom ett par nya kryptiska rader - nån som kan tolka?

2025-09-19: ≠ Delivery Window: Oct 2025 -> 27 September - 30 September
2025-09-19: ≠ 0.details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
2025-09-22: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FINAL_INVOICE.actionOwner: Tesla -> None
2025-09-22: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FINAL_INVOICE.isBlocker: True -> False
2025-09-22: ≠ Delivery Window: 27 September - 30 September -> 25 September - 30 September
2025-09-23: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner: Tesla -> None
2025-09-23: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False
2025-09-25: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.SERVICE_VISIT.actionOwner: None -> Tesla
2025-09-25: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.SERVICE_VISIT.isBlocker: False -> True
JokerSt

Inlägg av JokerSt »

Fy fan! Nu fick jag samtal från Tesla och besked att min plåtar ligger hos Postnord som vägrar skicka vidare dom till Tesla och att jag inte kunna ta emot bilen i tid på privatleasingavtalet!! Tydligen vägrar NF Fleet vara mellanhand, ta emot skyltarna och skicka vidare dom till mig :evil: Teslas förslag till lösning är att jag köper bilen på avbetalning istället...för då skulle skyltarna skickas till mig.

Jag ringde till NF Fleet och dom har inga besked eller lösningar på problemet idag. Jag ska självklart ringa imorgon bitti igen och ligga på dom men det känns tröstlöst.

Någon annan som är drabbad? Nån som har hört om en lösning runt problemet???
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

JokerSt skrev: 25 sep 2025 14:43
Jag väntar på leverans till Göteborg - fönster 25-30/9 enligt senaste beskedet men ingen bokning än. Jag kör skriptet alldeles för ofta för att se vad som händer :) Idag kom ett par nya kryptiska rader - nån som kan tolka?

2025-09-19: ≠ Delivery Window: Oct 2025 -> 27 September - 30 September
2025-09-19: ≠ 0.details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
2025-09-22: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FINAL_INVOICE.actionOwner: Tesla -> None
2025-09-22: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FINAL_INVOICE.isBlocker: True -> False
2025-09-22: ≠ Delivery Window: 27 September - 30 September -> 25 September - 30 September
2025-09-23: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner: Tesla -> None
2025-09-23: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False
2025-09-25: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.SERVICE_VISIT.actionOwner: None -> Tesla
2025-09-25: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.SERVICE_VISIT.isBlocker: False -> True
Factory gate är att din bil är tillverkad. Service visit är nog nån handpåläggning som görs när bilen kommit till sverige. Alternativt när dom faktiskt plockar bort plasten och tvättar bilen.
Efter det kommer nog bara nån enstaka där bilen är klar för leverans.
Jag fick min bil levererad med gula temporära skyltar som polisen gjort. Vet inte varför NF fleet är så allergisk mot dom, de är ju lagliga. Problemet är att om NF fleet är för besvärliga partners för Tesla så kommer ju Tesla bara att hitta en ny leasingpartner till nästa gång.
manneson

Inlägg av manneson »

JokerSt skrev: 25 sep 2025 15:42
Fy fan! Nu fick jag samtal från Tesla och besked att min plåtar ligger hos Postnord som vägrar skicka vidare dom till Tesla och att jag inte kunna ta emot bilen i tid på privatleasingavtalet!! Tydligen vägrar NF Fleet vara mellanhand, ta emot skyltarna och skicka vidare dom till mig :evil: Teslas förslag till lösning är att jag köper bilen på avbetalning istället...för då skulle skyltarna skickas till mig.

Jag ringde till NF Fleet och dom har inga besked eller lösningar på problemet idag. Jag ska självklart ringa imorgon bitti igen och ligga på dom men det känns tröstlöst.

Kan man inte bara rita på en kartongbit och använda den tillfälligt? ”Måste” man ha skyltarna för att hämta bilen? Jag hade kört utan. 🤷‍♂️
JokerSt

Inlägg av JokerSt »

NF Fleet tillåter tydligen inte att man hämtar ut bilen med tillfälliga plåtar oavsett om dom är från polisen eller hemmagjorda. Tro mig - jag har argumenterat ihjäl mig om hur dumt det är. Tesla skyller på PostNord och NF Fleet och NF Fleet har grävt ner sig i något regelverk...
Användarvisningsbild
Lurre
Teslaägare

Inlägg av Lurre »

JokerSt skrev: 25 sep 2025 15:42

Samma för mig, har fått vin och regnummer. Så sjukt irriterande. Känns omöjligt att ta en privat avbetalning när jag skulle fått 80.000 kr mer för min gamla bil om jag tecknade privat avbetalning vid tillfället jag teckna leasingavtalet
Skriv svar