Köper man själv ett nytt batteri är det 4 års garanti. Kommer inte ihåg ev. milbegränsning.
Så 4 år på ett bytt batteri utanför garantin? Är det både för refurb och nytt?
De offererar väl aldrig nytt utan det är bara om man har tur som man råkar få ett. (Dvs samma garanti oavsett).
Ja, det går köpa nytt. Då pratar vi bortom garantin.
( kanske inte till så gamla Bilar att det inte görs nya).
Du menar att man kan få pris på både refurbat och nytt? Det var nytt för mig. Refurbat är väl runt 130k för en Model 3, vad kostar nytt?
Jag kommer inte ihåg exakt. Jag har faktiskt postat exakt det här för inte speciellt länge sedan. Det är ju ej pissig sökmotorn här men det lär gå googla fram. Jag tror jag postade med invoices för 3 LR reman vs nytt.
På garanti får man det man får, men utanför garantin får man köpa antingen ett remanufactured eller ett flong nytt.
För äldre S är det för jämförelse 14K USD för ett Reman mot 18K för ett nytt.
4år / 4000mil när man köper ett nytt batteri till en gammal bil. Ca 270tkr LR X/S så absolut inte värt det.
Problemet är att ett utbytesbatteri inte är jättemycket billigare och där är alla bets off när det gäller hur bra det håller…
Jag skulle hellre lägga lite mer på ett nytt.
Men reparation av någon pålitlig tredjepart beroende på vad som skett känns som ett alternativ.
Min MXLR 2019 Raven dog för två år sedan i Uddevalla. Fick lånebil från Frölunda tills min var klar, tog 2-3 veckor. Den hade väl gått knappt 14' mil då.
Det nya batteriet upplever jag som likvärdigt det jag hade i räckvidd mätt.
Min MXLR 2019 Raven dog för två år sedan i Uddevalla. Fick lånebil från Frölunda tills min var klar, tog 2-3 veckor. Den hade väl gått knappt 14' mil då.