Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Akiles

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Akiles »

BlevIngenCT skrev: 16 sep 2025 10:42
De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).

Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?

Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.

Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
Jag väntar ännu, fick du VIN eller något?
Archimedes73

Inlägg av Archimedes73 »

Akiles skrev: 17 sep 2025 20:24
Archimedes73 skrev: 16 sep 2025 11:39
Akiles skrev: 16 sep 2025 10:58
BlevIngenCT skrev: 16 sep 2025 10:42
De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).

Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?

Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.

Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
jag beställde en röda AWD LR också och är på samma situation
Samma här...

Hej, jag har ännu samma estimerad leverans 21-27 Sep, men ingen VIN officiellt (jag fick det i scriptet...men inte från TESLA APP), är du samma också?
Jag fick under dagen ett leveransfönster mellan 26-30 september.
Syns inte VIN eller något annat i appen men kan se VIN genom att köra script.
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Inlägg av Alfred »

Venator skrev: 17 sep 2025 20:03
Jag hämtade min bil idag, kan man se någonstans i bilen vilket batteri m.m. den är utrustad med?
Mata in ditt regnr hos transportstyrelsen här:

https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/

Om du under fordonsidentitet->variant har koden YS5MD har du nya batteriet. Annars borde det stå YS5LD tror jag.

Du kan även bekräfta med att du har 600km WLTP-räckvidd längst ner under Tekniska data->Motor och miljö->Räckvidd

Detta om du har LRAWD, men bara då det är en fråga tror jag. P har alltid nya batteriet och LRRWD har nog kvar gamla batteriet än om jag förstått saken rätt.
2025 YLRAWD | (Color pending) | Ultra White | FSD (Beställd)
2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (Till salu)
Electro88
Referralkod: ts.la/martin499347

Inlägg av Electro88 »

BlevIngenCT skrev: 16 sep 2025 18:07
Nu har det ändrats från Sep-Okt (som det var tidigare idag) för nya beställningar, till Okt.
(iaf för AWD LR, som jag väntar på)

Appen visar fortforande Est. Delivery September och API't (via skript) har inga spår av något sedan min beställning 3/9.

Hoppas de inte fått slut på rödfärgen :)

Någon som gamblat att plocka med FSD för 77' och hoppas att Europa får tummen ur i närtid, samtidigt som Elon ev. kommer höja priset i framtiden? Eller skall man hoppas att det kommer vara ett överkomligt alternativ att "hyra" tjänsten i framtiden?
Säljargumentet för FSD (från Elon), var ju förr iaf att priset kommer gå upp ganska mycket, när det är löst...
Japp jag gjorde det trots att överallt jag läste så var det bortkastade pengar. Tänkte lite samma som dig kring höjda priser etc. Får la se om det var smart eller dumt :)
MYLR AWD Juniper, Stealth Grey - Beställd.
Svampen78

Inlägg av Svampen78 »

Jag hämtade min bil idag, kan man se någonstans i bilen vilket batteri m.m. den är utrustad med?
Kolla bilregistret.
Har den 600km räckvidd så sitter det nya batteriet i den.
Akiles

Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Akiles »

I scriptet har jag precis upptäckt att min bil har varit klart idag!!!! Om han röra sig!

Beställde 26/8
MY LR AWD Juniper VIN>735 ultra röd, interiör vit och svart
est. Leverans i Tesla App mellan 21/9 och 27/9

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Användarvisningsbild
Venator
Teslaägare

Inlägg av Venator »

Svampen78 skrev: 17 sep 2025 21:50
Kolla bilregistret.
Har den 600km räckvidd så sitter det nya batteriet i den.
Japp nya batteriet.
Användarvisningsbild
Venator
Teslaägare

Inlägg av Venator »

Någon som har koll på bruttokapaciteten på YS5MD batteriet.?

Gärna i jämförelse med gamla MYP-23.
BlevIngenCT
Referralkod: ts.la/claes98950

Inlägg av BlevIngenCT »

Akiles skrev: 18 sep 2025 17:22
I scriptet har jag precis upptäckt att min bil har varit klart idag!!!! Om han röra sig!

Beställde 26/8
Väldigt snabbt från fabrik om den blev klar idag, i så fall!
Skall du hämta upp i trelleborg?

Jag beställde min (också röda) 3/9 och har fortfarande "September" via skript och app, inget VIN eller annat ännu heller.
Därför kontaktade jag Tesla idag, där de lovade mig samma vilkor även om min bil ev. fördröjs till oktober.
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

Det är otroligt trevlig bil och kul att man fått leverans, men man saknar ju scriptet ändå. 😬
2025: MYLR AWD, Diamond Black - Beställd.
Akiles

Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Akiles »

BlevIngenCT skrev:
Akiles skrev: 18 sep 2025 17:22

Beställde 26/8
Väldigt snabbt från fabrik om den blev klar idag, i så fall!
Skall du hämta upp i trelleborg?

Jag beställde min (också röda) 3/9 och har fortfarande "September" via skript och app, inget VIN eller annat ännu heller.
Därför kontaktade jag Tesla idag, där de lovade mig samma vilkor även om min bil ev. fördröjs till oktober.
Jag fick min VIN den 10/9, det betyder att du, som beställde din en vecka senare borde få VIN idag eller imorgon. Det är bra att de sa att de ger dig samma viljor i oktober!
Senast redigerad av Akiles, redigerad totalt 1 gånger.
Akiles

Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Akiles »

PSMKA skrev:
Det är otroligt trevlig bil och kul att man fått leverans, men man saknar ju scriptet ändå. Bild
Här har du det: https://tesla-status.mrproper.dev/
BlevIngenCT
Referralkod: ts.la/claes98950

Inlägg av BlevIngenCT »

Fick nu följande i "loggen" från skriptet med --all:

Kod: Markera allt

- 2025-09-19: ≠ 0.details.tasks.financing.status: FINANCE_COMPLETE -> DEFAULT
- 2025-09-19: - 0.details.tasks.financing.card.buttonText:
 {
  "view": "View"
}
- 2025-09-19: - 0.details.tasks.financing.card.target: postCalculator
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.card.taskStatus: DEFAULT
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.card.buttons:
 [
  {
    "appearance": "secondary",
    "target": "summary",
    "text": "View"
  }
]
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.strings.otherOffers: Other Offers
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.strings.termsGenerated: Terms are Being Generated
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.strings.termsChanged: Please wait. We are generating the terms based on your selection.
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.strings.viewOffer: View Offer
- 2025-09-19: + 0.details.tasks.financing.strings.viewAcceptedOffer: View Accepted Offer
Jag har inte registrerat mitt inbyte ännu eller ändrat något (via appen)... och inte fått något VIN eller leveransfönster (utöver "September").

Har någon en teori eller känner igen ovanstående?
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

BlevIngenCT skrev: 19 sep 2025 07:27

Har någon en teori eller känner igen ovanstående?
Tror det har mer med finansieringen av bilen att göra. Billånet är godkänt eller nåt sånt.

När man kör -all så kallas inte APIt alls. Utan skriptet läser ut all redan hämtad data.
vrid_i_skogen

Inlägg av vrid_i_skogen »

Hej, mitt första inlägg här. Ni som hämtat ut bilar nyligen, skulle ni kunna se efter om ni fått en bil med det nya 5G modemet? Detta är väldigt viktigt för mig.
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare

Inlägg av matsm »

Tog leverans av min MY LR AWD Silver i Jönköping igår. Måste säga, vilken klockren upplevelse. Behövde ingen hjälp att slutföra köpet även om jag kunde fått det om jag ville. Bilen såg bra ut och hittade inga konstigheter nånstans. :)

Så smidigt med appen att göra allting, som van Tesla ägare (MS 15 sen 10 år...) så behövde jag inte så mycket info men allting fanns i bilen men smidiga tutorials för att lära sig alla inställningar.

Vilken välbyggd bil detta är! Tyst och komfortabel, tillräckligt snabb, enorma utrymmen att lasta i och i baksätet. Mycket bra ljudsystem med 15 högtalare och subwoofer. Ventilerade säten, lyxigt varma dagar. Säger GRATTIS till Tesla som byggt en så fin bil och även GRATTIS till alla ägare av nya Model Y! Kommer det bli försäljningsrekord i september...kanske kanske...
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
jensberglund

Inlägg av jensberglund »

Akiles skrev: 18 sep 2025 21:21
PSMKA skrev:
Det är otroligt trevlig bil och kul att man fått leverans, men man saknar ju scriptet ändå. Bild
Här har du det: https://tesla-status.mrproper.dev/
Vad i scriptet tittar ni efter när ni prata om att bilen rullat några mil, fått tilldelat VIN, ser om den är i produktion, etc. Jag försökte titta men hittade bara info om sånt jag har registrerat i appen.
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

jensberglund skrev: 19 sep 2025 09:14

Vad i scriptet tittar ni efter när ni prata om att bilen rullat några mil, fått tilldelat VIN, ser om den är i produktion, etc. Jag försökte titta men hittade bara info om sånt jag har registrerat i appen.
Min bil är byggd men jag får ändå ingen information i scriptet tyvärr. Antar att man blir utesluten om man har tittat i scriptet för ofta. Jag har kollat kanske 10 gånger om dagen ett tag. Vet inte om det är problemet. Den mesta av informationen börjar komma när bilen är byggd. Det enda jag fick innan var VIN i scriptet. Och när VIN syntes i Appen så var bilen född. Hoppas fortfarande att få se bilens Odometer börja ändra sig. Men inget än. Upphämtning bokad om en vecka.
jensberglund

Inlägg av jensberglund »

sparx skrev: 19 sep 2025 09:24

Min bil är byggd men jag får ändå ingen information i scriptet tyvärr. Antar att man blir utesluten om man har tittat i scriptet för ofta. Jag har kollat kanske 10 gånger om dagen ett tag. Vet inte om det är problemet. Den mesta av informationen börjar komma när bilen är byggd. Det enda jag fick innan var VIN i scriptet. Och när VIN syntes i Appen så var bilen född. Hoppas fortfarande att få se bilens Odometer börja ändra sig. Men inget än. Upphämtning bokad om en vecka.
Ah! Ok! Hur lång tid tog det mellan bokning och att du fick ett VIN i scriptet?
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

jensberglund skrev: 19 sep 2025 09:30
Ah! Ok! Hur lång tid tog det mellan bokning och att du fick ett VIN i scriptet?
Jag beställde 26/7 och fick VIN 10/9. Men jag köpte SR Vit. Det beror helt på vilken bil du köpt.
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Inlägg av Alfred »

10 ggr om dagen! Det är ju ingenting. :oops:

Jag kan bekräfta att man kan kolla betydligt oftare än så utan att bli utelåst från scriptet. Åtminstone om man kör det lokalt som jag gör, men har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad mot webbtjänsten som andra hittat fram till.

Man får betänka att scriptet hämtar info från Teslas API:er. Vad vi ser är alltså egentligen inte tänkt för oss utan för Teslas ögon. Det är bara förändringar som är relevant för deras egen personal som dyker upp i scriptet. Allt är fokuserat på att kunna visa status på vilka återstående steg som finns kvar innan leverans, vem som är ansvarig (kunden eller Tesla) för att slutföra uppgiften och huruvida det är en blocker eller inte för att leverans ska kunna slutföras.

För mig är det underliga att du fått boka upphämtning så tidigt som över en vecka innan leverans. Jag tror att min bil lastades på trailer i förrgår för då flyttade den sig lite till. Först idag fick jag möjlighet att boka tidpunkt för leverans, och då hade jag bara måndag och tisdag nästa vecka att välja på – dvs 3-4 kalenderdagar före leverans varav bara 1-2 är vanliga arbetsdagar.

Nu är iaf leverans bokad till tisdag i Örebro!
2025 YLRAWD | (Color pending) | Ultra White | FSD (Beställd)
2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (Till salu)
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Fick VIN och regnummer idag för min vita MYP!! Beräknad leverans idag -> torsdag nästa vecka. Tror knappt på det :D

Odometer är dock blankt fortfarande.
Juniper MYP beställd
alltesla

Inlägg av alltesla »

Heinrich skrev: 19 sep 2025 10:18
Fick VIN och regnummer idag för min vita MYP!! Beräknad leverans idag -> torsdag nästa vecka. Tror knappt på det :D

Odometer är dock blankt fortfarande.
När la du din beställning? Har beställt en LRAWD Stealth 9/9, inget i scriptet eller appen änne :'(
Användarvisningsbild
sparx
Teslaägare

Inlägg av sparx »

Alfred skrev: 19 sep 2025 10:04

För mig är det underliga att du fått boka upphämtning så tidigt som över en vecka innan leverans. Jag tror att min bil lastades på trailer i förrgår för då flyttade den sig lite till. Först idag fick jag möjlighet att boka tidpunkt för leverans, och då hade jag bara måndag och tisdag nästa vecka att välja på – dvs 3-4 kalenderdagar före leverans varav bara 1-2 är vanliga arbetsdagar.

Mja, tycker också det är lite lustigt. Men dom kanske har relativt bra koll på hur lång leveransen tar till Stockholm. Får väl se om jag börjar se lite odometerändringar snart. Jag har inga ETA heller i scriptet. Bara leveransdatum.
jensberglund

Inlägg av jensberglund »

Alfred skrev: 19 sep 2025 10:04

10 ggr om dagen! Det är ju ingenting. :oops:

Jag kan bekräfta att man kan kolla betydligt oftare än så utan att bli utelåst från scriptet. Åtminstone om man kör det lokalt som jag gör, men har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad mot webbtjänsten som andra hittat fram till.

Man får betänka att scriptet hämtar info från Teslas API:er. Vad vi ser är alltså egentligen inte tänkt för oss utan för Teslas ögon. Det är bara förändringar som är relevant för deras egen personal som dyker upp i scriptet. Allt är fokuserat på att kunna visa status på vilka återstående steg som finns kvar innan leverans, vem som är ansvarig (kunden eller Tesla) för att slutföra uppgiften och huruvida det är en blocker eller inte för att leverans ska kunna slutföras.

Vad har ni fått höra är eventuella blockers? Jag har inte accepterat min inbytesbonus ännu och det står i appen "slutför för att undvika förseningar". Har pratat med två från Tesla kundservice och båda menade att det inte ska ligga som en blocker för att tilldela en bil till mig. Så jag håller tummarna att det inte ska påverka :)
Skriv svar