De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).
Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?
Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.
Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
jag beställde en röda AWD LR också och är på samma situation
Samma här...
Hej, jag har ännu samma estimerad leverans 21-27 Sep, men ingen VIN officiellt (jag fick det i scriptet...men inte från TESLA APP), är du samma också?
De producerar väl specifika bilar, efter vad som är beställt, men med olika lackfärger i taget (kan jag tänka mig).
Sen försöker de säkert att prioritera de beställningar de tjänar mest på (dvs mest tillägg och kanske utan nollränta och/eller inbytesbonus).
Hur är det med röda (AWD LR), har inte hört något här om att någon fått VIN eller leveransbesked ännu, utöver att någon spanats på en långtradare?
Börjar nästan ställa in mig på att det inte blir något och att man får vänta in ett nytt erbjudande längre fram eller ev. vänta in AI5 mm eller något annat bilmärke blir mer lockande.
Inga uppdateringar alls gällande "min" röda AWD LR med standard på resten, sedan beställningstillfället 3/9, estimerad till september.
jag beställde en röda AWD LR också och är på samma situation
Samma här...
Hej, jag har ännu samma estimerad leverans 21-27 Sep, men ingen VIN officiellt (jag fick det i scriptet...men inte från TESLA APP), är du samma också?
Jag fick under dagen ett leveransfönster mellan 26-30 september.
Syns inte VIN eller något annat i appen men kan se VIN genom att köra script.
Om du under fordonsidentitet->variant har koden YS5MD har du nya batteriet. Annars borde det stå YS5LD tror jag.
Du kan även bekräfta med att du har 600km WLTP-räckvidd längst ner under Tekniska data->Motor och miljö->Räckvidd
Detta om du har LRAWD, men bara då det är en fråga tror jag. P har alltid nya batteriet och LRRWD har nog kvar gamla batteriet än om jag förstått saken rätt.
2025 YLRAWD | (Color pending) | Ultra White | FSD (Beställd) 2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (Till salu)
Nu har det ändrats från Sep-Okt (som det var tidigare idag) för nya beställningar, till Okt.
(iaf för AWD LR, som jag väntar på)
Appen visar fortforande Est. Delivery September och API't (via skript) har inga spår av något sedan min beställning 3/9.
Hoppas de inte fått slut på rödfärgen
Någon som gamblat att plocka med FSD för 77' och hoppas att Europa får tummen ur i närtid, samtidigt som Elon ev. kommer höja priset i framtiden? Eller skall man hoppas att det kommer vara ett överkomligt alternativ att "hyra" tjänsten i framtiden?
Säljargumentet för FSD (från Elon), var ju förr iaf att priset kommer gå upp ganska mycket, när det är löst...
Japp jag gjorde det trots att överallt jag läste så var det bortkastade pengar. Tänkte lite samma som dig kring höjda priser etc. Får la se om det var smart eller dumt
I scriptet har jag precis upptäckt att min bil har varit klart idag!!!! Om han röra sig!
Beställde 26/8
MY LR AWD Juniper VIN>735 ultra röd, interiör vit och svart
est. Leverans i Tesla App mellan 21/9 och 27/9
Väldigt snabbt från fabrik om den blev klar idag, i så fall!
Skall du hämta upp i trelleborg?
Jag beställde min (också röda) 3/9 och har fortfarande "September" via skript och app, inget VIN eller annat ännu heller.
Därför kontaktade jag Tesla idag, där de lovade mig samma vilkor även om min bil ev. fördröjs till oktober.
I scriptet har jag precis upptäckt att min bil har varit klart idag!!!! Om han röra sig!
Beställde 26/8
MY LR AWD Juniper VIN>735 ultra röd, interiör vit och svart
est. Leverans i Tesla App mellan 21/9 och 27/9
Väldigt snabbt från fabrik om den blev klar idag, i så fall!
Skall du hämta upp i trelleborg?
Jag beställde min (också röda) 3/9 och har fortfarande "September" via skript och app, inget VIN eller annat ännu heller.
Därför kontaktade jag Tesla idag, där de lovade mig samma vilkor även om min bil ev. fördröjs till oktober.
Jag fick min VIN den 10/9, det betyder att du, som beställde din en vecka senare borde få VIN idag eller imorgon. Det är bra att de sa att de ger dig samma viljor i oktober!
Senast redigerad av Akiles, redigerad totalt 1 gånger.