AAKEE skrev: ↑10 sep 2025 21:05P kommer sannolikt få bättre prestanda om batteriet kan leverera högre effekt än det förra LG-batteriet. Det kommer märkas från 85-90 ovh uppåt.Andreasrh skrev: ↑10 sep 2025 20:05Lite snabbare laddning 20-80% på 25 min vs 31 min. Tror dessutom dessa 600km är med 20", bör ju vara något längre med 19". Den ska även ha något bättre prestanda.Byggare bob skrev: ↑10 sep 2025 19:58Beställde också vit LR men några dagar innan dig, undrar hur det kommer sig att du hoppat före där?chillout222 skrev: ↑10 sep 2025 19:47[quote=chillout222 post_id=861030 time=<a href="tel:1757524988">1757524988</a> user_id=18748]
Fick precis VIN tilldelat för min MYLR AWD (beställd 25/8, leverans Göteborg).
VIN: XP7YGCE**K**3**S** **B**737xxx
Som jag förstått det efter att ha läst på här och i tyska trådar (som t.ex. den stora batteridiskussionen https://tff-forum.de/t/diskussion-model ... 66034/1886), finns det ett par starka indikationer i själva VIN-numret på att det är det nya batteriet.
Först och främst är det åttonde tecknet ett "K". Det verkar nu vara den säkra bekräftelsen på att man får det uppdaterade LG 5M-batteriet, eftersom andra medlemmar har kunnat matcha sina "K"-bilar med de officiella CoC-dokumenten. Dessutom är serienumret ganska högt (737xxx), vilket också stödjer att bilen är tillverkad långt efter att bytet till det nya batteriet ska ha skett.
Detta är i alla fall min tolkning av den information jag har hittat, så rätta mig gärna om jag har missförstått något.
Hur som helst, hoppas på nya batteriet antar jag, även om range från 586 > 600 inte är så mycket att hänga i granen, eller missar jag något?
Vi vet väl inget om laddhastighet och annan performance än va?
LR kommer sannolikt inte påverkas då det inte är batteriet som begrönsar effekten utan mjukvara. Har ioffsg inte kollat om man justerat tex 0-100-tiden på LR.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Re: Väntrum model Y Juniper
-
Nu dök även mitt VIN och regnummer upp i appen vid 22:30, dom jobbar hårt 
LR AWD, Stealth Grey, svart interiör, 19".
Beställd 21/8
Upphämtas Trelleborg 17-23/9
LR AWD, Stealth Grey, svart interiör, 19".
Beställd 21/8
Upphämtas Trelleborg 17-23/9
Senast redigerad av Andreasrh, redigerad totalt 1 gånger.
Det verkar onekligen så. Jag hämtar min i Örebro 18-24/9. Det är lite grisen i säcken för mig med färgen i och med att jag aldrig sett en Stealth Grey live. Jag beställde Diamond Black först men ändrade till Stealth Grey efter att ha sett hur skitig den svarta ser ut även om den är relativt nytvättad. Har du kikat på den gråa ”live”. Jag har sett alla andra färger utom den.
-
Bilen jag provkörde var Stealth Grey. Sett minst en rulla ute på vägen förutom den också. Det är en snygg färg där smutsen verkar döljas okSweMike skrev: ↑10 sep 2025 22:54Det verkar onekligen så. Jag hämtar min i Örebro 18-24/9. Det är lite grisen i säcken för mig med färgen i och med att jag aldrig sett en Stealth Grey live. Jag beställde Diamond Black först men ändrade till Stealth Grey efter att ha sett hur skitig den svarta ser ut även om den är relativt nytvättad. Har du kikat på den gråa ”live”. Jag har sett alla andra färger utom den.
-
-
Finns en lagerbil snart i Jönköping.
LR AWD Stealth Grey med 20" hjul och 600km WLTP.
Den kan man alltså köpa nu och tillgodogöra sig inbytesbonus (bara tillgängligt på lagerbilar nu)
Dessutom nya batteriet med längre räckvidd och mindre vikt. Verkar alltså som att produktionen nu är med nya batteriet.
Om någon bokar den så får man mer än gärna använda min referrallänk.
Länk till bilen: https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/XP ... o#overview
LR AWD Stealth Grey med 20" hjul och 600km WLTP.
Den kan man alltså köpa nu och tillgodogöra sig inbytesbonus (bara tillgängligt på lagerbilar nu)
Dessutom nya batteriet med längre räckvidd och mindre vikt. Verkar alltså som att produktionen nu är med nya batteriet.
Om någon bokar den så får man mer än gärna använda min referrallänk.
Länk till bilen: https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/XP ... o#overview
fick VIN och Reg nr igår. Leverans 17-25/9. Enligt transportstyrelsen har min bil räckvidd på 600km vilket talar för att jag fått nya batteriet. Stämmer även överens med teorin att 8e tecknet i VIN har ett K. Ni andra som fått REG nummer, har ni samma data?
Under ”motor och miljö” på reg nummer på tranportstyrelsen.
Jag har haft svarta bilar förut och det är ju en del pyssel för att få dem att se ok ut, speciellt på vintern. Grå kan ju vara både si och så också men förhoppningen var ju att den ska kännas lite mer premium än en silvergrå 240. Tack för svar!Andreasrh skrev: ↑10 sep 2025 23:04Bilen jag provkörde var Stealth Grey. Sett minst en rulla ute på vägen förutom den också. Det är en snygg färg där smutsen verkar döljas okSweMike skrev: ↑10 sep 2025 22:54Det verkar onekligen så. Jag hämtar min i Örebro 18-24/9. Det är lite grisen i säcken för mig med färgen i och med att jag aldrig sett en Stealth Grey live. Jag beställde Diamond Black först men ändrade till Stealth Grey efter att ha sett hur skitig den svarta ser ut även om den är relativt nytvättad. Har du kikat på den gråa ”live”. Jag har sett alla andra färger utom den.Frugan ville hellre ha svart, men har haft svarta bilar förr och man kan göra roligare saker än att tvätta bilen
![]()
Det är samma här. 600 km och 8:e tecknet ett K. Fick VIN igår (10/9).Lby25 skrev: ↑11 sep 2025 03:36fick VIN och Reg nr igår. Leverans 17-25/9. Enligt transportstyrelsen har min bil räckvidd på 600km vilket talar för att jag fått nya batteriet. Stämmer även överens med teorin att 8e tecknet i VIN har ett K. Ni andra som fått REG nummer, har ni samma data?
Någon som hämtat bil med inbyte? Tar man sin gamla bil till leveransplats och lämnar den där när man hämtar den beställda bilen?
Sen undrar jag även hur det fungerar med betalningen. Kommer slutfakturan först när bokningen för leverans blir aktuell? Blir lite märkligt med betalning och inbyte om dom inte godkänner inbytet.
Sen undrar jag även hur det fungerar med betalningen. Kommer slutfakturan först när bokningen för leverans blir aktuell? Blir lite märkligt med betalning och inbyte om dom inte godkänner inbytet.
2025: MYLR AWD, Diamond Black - Beställd.