Nya Tesla Model Y Performance
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2104
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Klämt på en nu. Skulle välja den före LR alla dagar i veckan.
Bara stolarna är värda merpriset.
Mycket bekvämare och lårstödet gör stor skillnad.
Sen är den förstås mkt snyggare, fälgarna är najs utan kåpor. Däck 255 fram och 275 bak.
Dessutom får man ju ställbart chassi samt ett par kWh större batteri.
Vit tycker jag förövrigt INTE den passar i. Typ alla andra färger är bra.
Röd med vita säten bäst.
Bara stolarna är värda merpriset.

Mycket bekvämare och lårstödet gör stor skillnad.
Sen är den förstås mkt snyggare, fälgarna är najs utan kåpor. Däck 255 fram och 275 bak.
Dessutom får man ju ställbart chassi samt ett par kWh större batteri.
Vit tycker jag förövrigt INTE den passar i. Typ alla andra färger är bra.
Röd med vita säten bäst.

Re: Nya Tesla Model Y Performance
Alltid brutto.
Begreppet Netto är ett mög, för att folk förstår inte ens vad det betyder/innebär.
Både WLTP-räckvidden och EPA-räckvidden i USA bygger på all energi man kan få ut ur bilen, från laddat 100% tills den stannar.
Den energin är det som motsvarar brutto i en Tesla.
78.8 kWh i det tidigare batteriet i 3/Y Longrange/Performance.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 4274
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Man får rätt mycket för 70000kr
1. Designförändringar fram och bak och backspeglar i svart samt spoiler
2. 21" Fälgar
3. Större bromsar, röda
4. Kolfiberdetaljer i inredningen
5. Nya stolar, med med förlängt lårstöd
6. (Track mode) verkar vara borttaget vs gamla MYP
7. Adaptiv fjädring, två valbara lägen
8. Mycket högre toppfart och snabbare acceleration, chill, standard, insane
9. Aluminium look pedaler
10. 4? kWh mer batterikapacitet*
11. Lite större skärm med högre upplösning*
Har jag glömt något?
Undra vad det hade kostat att bocka i dessa saker hos dom andra bilmärkena som är tillverkade i Tyskland
Det som saknas är kyld laddplatta för mobilen, modellår 2026 och 0% ränta
*Några av uppdateringarna tror jag kommer på LR AWD framöver.
1. Designförändringar fram och bak och backspeglar i svart samt spoiler
2. 21" Fälgar
3. Större bromsar, röda
4. Kolfiberdetaljer i inredningen
5. Nya stolar, med med förlängt lårstöd
6. (Track mode) verkar vara borttaget vs gamla MYP
7. Adaptiv fjädring, två valbara lägen
8. Mycket högre toppfart och snabbare acceleration, chill, standard, insane
9. Aluminium look pedaler
10. 4? kWh mer batterikapacitet*
11. Lite större skärm med högre upplösning*
Har jag glömt något?
Undra vad det hade kostat att bocka i dessa saker hos dom andra bilmärkena som är tillverkade i Tyskland
Det som saknas är kyld laddplatta för mobilen, modellår 2026 och 0% ränta
*Några av uppdateringarna tror jag kommer på LR AWD framöver.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgraderingTellus skrev: ↑29 aug 2025 16:49Man får rätt mycket för 70000kr
1. Designförändringar fram och bak och backspeglar i svart samt spoiler
2. 21" Fälgar
3. Större bromsar, röda
4. Kolfiberdetaljer i inredningen
5. Nya stolar, med med förlängt lårstöd
6. (Track mode) verkar vara borttaget vs gamla MYP
7. Adaptiv fjädring, två valbara lägen
8. Mycket högre toppfart och snabbare acceleration, chill, standard, insane
9. Aluminium look pedaler
10. 4? kWh mer batterikapacitet*
11. Lite större skärm med högre upplösning*
Har jag glömt något?
Undra vad det hade kostat att bocka i dessa saker hos dom andra bilmärkena som är tillverkade i Tyskland
Det som saknas är kyld laddplatta för mobilen, modellår 2026 och 0% ränta
*Några av uppdateringarna tror jag kommer på LR AWD framöver.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Leverans redan i september är galet.
Sett till pris hade jag tagit denna framför LR alla dagar i veckan, kruxet är ju att det varken är ränte- eller inbyteskampanj.
Tycker iaf den är riktigt snygg och skulle gärna haft den längre sittdynan i min 3P...
Sett till pris hade jag tagit denna framför LR alla dagar i veckan, kruxet är ju att det varken är ränte- eller inbyteskampanj.
Tycker iaf den är riktigt snygg och skulle gärna haft den längre sittdynan i min 3P...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Ganska irrelevant med tanke på att en ID7 GTX är typ lika slö som en 3 RWD...Maw skrev: ↑29 aug 2025 17:31Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgraderingTellus skrev: ↑29 aug 2025 16:49Man får rätt mycket för 70000kr
1. Designförändringar fram och bak och backspeglar i svart samt spoiler
2. 21" Fälgar
3. Större bromsar, röda
4. Kolfiberdetaljer i inredningen
5. Nya stolar, med med förlängt lårstöd
6. (Track mode) verkar vara borttaget vs gamla MYP
7. Adaptiv fjädring, två valbara lägen
8. Mycket högre toppfart och snabbare acceleration, chill, standard, insane
9. Aluminium look pedaler
10. 4? kWh mer batterikapacitet*
11. Lite större skärm med högre upplösning*
Har jag glömt något?
Undra vad det hade kostat att bocka i dessa saker hos dom andra bilmärkena som är tillverkade i Tyskland
Det som saknas är kyld laddplatta för mobilen, modellår 2026 och 0% ränta
*Några av uppdateringarna tror jag kommer på LR AWD framöver.![]()
Du kan ju titta på skillnaden mellan en standard EQE och en AMG istället.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Nya Tesla Model Y Performance
ID7 är ingen dålig bil, men den är lika spännande som en Passat. 
MYP är mer BMW X3M typ.
MYP är mer BMW X3M typ.
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Helt klartT4s skrev: ↑29 aug 2025 13:59småpotatisarTeslaMac skrev: ↑29 aug 2025 12:52Jag beställde en ny MY LR i veckan, men funderar starkt på att byta till MYP, den ser ju fantastisk ut.
Man får ju så mycket mer i den än i LR, grymt!
På företagsleasing ska jag försökta motivera de extra 1 400:- det blir per månad... och där var jag redan övertygad![]()
![]()

MY Juniper Performance beställd 250829
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Nej, skillnaden mellan en id7 pro s och en id7 gtx är ungefär som mellan en my lr awd och en myp så jämförelsen med VW är relevant. Teslas uppgradering är helt enkelt ganska dyr i jämförelse men så brukar det vara.Teslaaa skrev: ↑29 aug 2025 20:51Prisskillnad i relation till prestandahöjning är relevant.StureP skrev: ↑29 aug 2025 19:30Teslafanboys ska alltid ta upp prestanda "Aaa era bilar är bättre på allt men min är lite snabbare 0-100. " Jag kör rätt aktivt med mina bilar och har nog aldrig blivit omkörd av en Tesla eller sett en dra iväg vid ett rödljus. Men jag kör om 100 stycken om dagen. Alltså är prestandan pengar i sjön och de borde istället köpt en mycket bättre bil med "endast" 340 häst eller något.Legato skrev: ↑29 aug 2025 18:37Ganska irrelevant med tanke på att en ID7 GTX är typ lika slö som en 3 RWD...Maw skrev: ↑29 aug 2025 17:31Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgraderingTellus skrev: ↑29 aug 2025 16:49Man får rätt mycket för 70000kr
1. Designförändringar fram och bak och backspeglar i svart samt spoiler
2. 21" Fälgar
3. Större bromsar, röda
4. Kolfiberdetaljer i inredningen
5. Nya stolar, med med förlängt lårstöd
6. (Track mode) verkar vara borttaget vs gamla MYP
7. Adaptiv fjädring, två valbara lägen
8. Mycket högre toppfart och snabbare acceleration, chill, standard, insane
9. Aluminium look pedaler
10. 4? kWh mer batterikapacitet*
11. Lite större skärm med högre upplösning*
Har jag glömt något?
Undra vad det hade kostat att bocka i dessa saker hos dom andra bilmärkena som är tillverkade i Tyskland
Det som saknas är kyld laddplatta för mobilen, modellår 2026 och 0% ränta
*Några av uppdateringarna tror jag kommer på LR AWD framöver.![]()
Du kan ju titta på skillnaden mellan en standard EQE och en AMG istället.
Första valet du gör hos många tillverkare är vilken motor du vill ha innan du går vidare till nästa steg.
Som ett exempel, Bmw 330d kostar mer än Bmw 320d, fortfarande samma bil, men den extra kraften kostar mer.
Att jämföra MYP med en GTX är ungefär som att jämföra en Bmw 320d med en bmw M3.
Att jämföra Tesla med BMW eller Mercedes är helt irrelevant, de spelar inte i samma liga vilket också märks på priset. Tesla kan snarare jämföras med Chevrolet, Ford eller Opel.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Maw skrev: ↑29 aug 2025 20:57Nej, skillnaden mellan en id7 pro s och en id7 gtx är ungefär som mellan en my lr awd och en myp så jämförelsen med VW är relevant. Teslas uppgradering är helt enkelt ganska dyr i jämförelse men så brukar det vara.Teslaaa skrev: ↑29 aug 2025 20:51Prisskillnad i relation till prestandahöjning är relevant.StureP skrev: ↑29 aug 2025 19:30Teslafanboys ska alltid ta upp prestanda "Aaa era bilar är bättre på allt men min är lite snabbare 0-100. " Jag kör rätt aktivt med mina bilar och har nog aldrig blivit omkörd av en Tesla eller sett en dra iväg vid ett rödljus. Men jag kör om 100 stycken om dagen. Alltså är prestandan pengar i sjön och de borde istället köpt en mycket bättre bil med "endast" 340 häst eller något.Legato skrev: ↑29 aug 2025 18:37Ganska irrelevant med tanke på att en ID7 GTX är typ lika slö som en 3 RWD...Maw skrev: ↑29 aug 2025 17:31
Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgradering![]()
Du kan ju titta på skillnaden mellan en standard EQE och en AMG istället.
Första valet du gör hos många tillverkare är vilken motor du vill ha innan du går vidare till nästa steg.
Som ett exempel, Bmw 330d kostar mer än Bmw 320d, fortfarande samma bil, men den extra kraften kostar mer.
Att jämföra MYP med en GTX är ungefär som att jämföra en Bmw 320d med en bmw M3.
Att jämföra Tesla med BMW eller Mercedes är helt irrelevant, de spelar inte i samma liga vilket också märks på priset. Tesla kan snarare jämföras med Chevrolet, Ford eller Opel.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 4274
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Vilken villfarelseMaw skrev: ↑29 aug 2025 20:57Nej, skillnaden mellan en id7 pro s och en id7 gtx är ungefär som mellan en my lr awd och en myp så jämförelsen med VW är relevant. Teslas uppgradering är helt enkelt ganska dyr i jämförelse men så brukar det vara.Teslaaa skrev: ↑29 aug 2025 20:51Prisskillnad i relation till prestandahöjning är relevant.StureP skrev: ↑29 aug 2025 19:30Teslafanboys ska alltid ta upp prestanda "Aaa era bilar är bättre på allt men min är lite snabbare 0-100. " Jag kör rätt aktivt med mina bilar och har nog aldrig blivit omkörd av en Tesla eller sett en dra iväg vid ett rödljus. Men jag kör om 100 stycken om dagen. Alltså är prestandan pengar i sjön och de borde istället köpt en mycket bättre bil med "endast" 340 häst eller något.Legato skrev: ↑29 aug 2025 18:37Ganska irrelevant med tanke på att en ID7 GTX är typ lika slö som en 3 RWD...Maw skrev: ↑29 aug 2025 17:31
Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgradering![]()
Du kan ju titta på skillnaden mellan en standard EQE och en AMG istället.
Första valet du gör hos många tillverkare är vilken motor du vill ha innan du går vidare till nästa steg.
Som ett exempel, Bmw 330d kostar mer än Bmw 320d, fortfarande samma bil, men den extra kraften kostar mer.
Att jämföra MYP med en GTX är ungefär som att jämföra en Bmw 320d med en bmw M3.
Att jämföra Tesla med BMW eller Mercedes är helt irrelevant, de spelar inte i samma liga vilket också märks på priset. Tesla kan snarare jämföras med Chevrolet, Ford eller Opel.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Då kanske Chevrolet, Ford eller Opel blir mest sålda bilen härnästMaw skrev: ↑29 aug 2025 20:57Nej, skillnaden mellan en id7 pro s och en id7 gtx är ungefär som mellan en my lr awd och en myp så jämförelsen med VW är relevant. Teslas uppgradering är helt enkelt ganska dyr i jämförelse men så brukar det vara.Teslaaa skrev: ↑29 aug 2025 20:51Prisskillnad i relation till prestandahöjning är relevant.StureP skrev: ↑29 aug 2025 19:30Teslafanboys ska alltid ta upp prestanda "Aaa era bilar är bättre på allt men min är lite snabbare 0-100. " Jag kör rätt aktivt med mina bilar och har nog aldrig blivit omkörd av en Tesla eller sett en dra iväg vid ett rödljus. Men jag kör om 100 stycken om dagen. Alltså är prestandan pengar i sjön och de borde istället köpt en mycket bättre bil med "endast" 340 häst eller något.Legato skrev: ↑29 aug 2025 18:37Ganska irrelevant med tanke på att en ID7 GTX är typ lika slö som en 3 RWD...Maw skrev: ↑29 aug 2025 17:31
Kostnaden hos en Tysk för en liknande uppgradering är ung 23000 kr, fast då är det förstås mycket mer extra utrustning man får med Tysken när man går från Id7 pro S till Id7 GTX. Så betydligt mindre merkostnad och mer extrautrustning hos ett Tyskt märke för en uppgradering![]()
Du kan ju titta på skillnaden mellan en standard EQE och en AMG istället.
Första valet du gör hos många tillverkare är vilken motor du vill ha innan du går vidare till nästa steg.
Som ett exempel, Bmw 330d kostar mer än Bmw 320d, fortfarande samma bil, men den extra kraften kostar mer.
Att jämföra MYP med en GTX är ungefär som att jämföra en Bmw 320d med en bmw M3.
Att jämföra Tesla med BMW eller Mercedes är helt irrelevant, de spelar inte i samma liga vilket också märks på priset. Tesla kan snarare jämföras med Chevrolet, Ford eller Opel.
Nja saknas en vagn med nästan 200 hästar i, innan man kan börja jämföra.
Nu jämförde jag faktiskt bmw med bmw för att måla upp ett exempel. Du nämnde prestanda som om det vore en icke fråga när det kommer till bilar då du aldrig blir omkörd, jag försökte förklara att mer prestanda brukar kosta mer hos samtliga tillverkare, med andra ord är det inte pengar i sjön för många för då hade alla Bmw intresserade köpt just en 320d.
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Det är klart att 70 000kr i påslag för bättre prestanda är bra i jämförelse med vad Audi och BMW tar för motsvarande prestandatillägg. Men som påpekats är Tesla inte heller särskilt billiga om man jämför med just Volkswagen eller Polestar där det kostar 30 000 kr att gå från bakhjulsdrift till fyrhjulsdrift och i det även få mer utrustning. Det är ju mycket billigare i förhållande till det som Tesla tar för extra prestanda, oavsett om man jämför RWD -> AWD eller AWD -> P. Tesla är också väldigt dyra med tillval för lack och uppgraderad autopilot, som är billigare hos andra tillverkare och dessutom är val av färg helt valfritt hos ex. Volkswagen. Tesla är således inte unika på något sätt.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
- krabbanidag
- Teslaägare
- Inlägg: 183
- Blev medlem: 25 mar 2025 06:18
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Fråga ang hk. Enl nätet ska den kunna göra 628hk, jättehopp från förra myp.
Kanske blir det en <11 sekundersbil?
Nån som vet?
Kanske blir det en <11 sekundersbil?
Nån som vet?
Tesla Model S Pläd ’23
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Iallafall Ford säljer ju drygt dubbelt så många bilar som tesla. Du tänker på mest sålda bilmodellen.
-
- Inlägg: 832
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Har också varit och tittat på MYP. Passade också på att provköra M3P eftersom valet står mellan den och MYP. Stolarna i MYP är hästlängder bättre än de i 3:an. Mycket bekvämare sittdyna. Hoppas bara köregenskaperna blir lika vassa för M3P gick verkligen fantastiskt bra. Om man säger att Tesla inte kan jämföras med BMW så rekommenderar jag en titt på denna video:
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Det absolut intressantaste där var ju stolarna.
Vingen var groteskt ful, den gjorde den redan fula bakdelen ännu fulare.
Riktigt fula fälgar med :/
Vingen var groteskt ful, den gjorde den redan fula bakdelen ännu fulare.
Riktigt fula fälgar med :/
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Den skulle haft en bridge vinge a la Subaru Impreza, då jäklar!
Skämt åsido, funderar nästan på att överge Palladium tanken och hoppa på Y-tåget med denna.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Jag kikade på denna igår i Segeltorp. Vill-ha-känslan var stor. Har inte alls varit intresserad av Y men med denna version är jag inne på att byta min Model 3 Highland till en Y Performance. Saknar bara 0-räntan sen slår jag till.
Bilen kändes toppenbra!
Bilen kändes toppenbra!
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Det som fick mig att beställa är kanske annorlunda mot många andra. Det var enbart för att det nu går att få tag på en MY med ställbar dämpning samt att lårstödsförlängning nu är tillgängligt. Allt det övriga, inkl effekthöjlningen bryr jag mig egentligen inte om 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Gör dendär "lårstödsförlängningen" något då? Såg björns video och tyckte den åkte fram 1-2 cm typ.
-
- Inlägg: 832
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Nya Tesla Model Y Performance
Har provsuttit och har långa ben. Den gör definitivt skillnad. Behöver nog en provkörning för att känna efter bättre, men spontant kändes stolarna i MYP som de bästa Tesla-stolar jag suttit i.