Tycker Plaid är en fantastiskt bil på alla sätt, design, körkänsla, prestanda, räckvidd, utrymme, teknik, m m den har verkligen allt i ett paket. Har haft turbo s och även lånat en EQS 2 månader, slutsatsen är att inget kan slå denna bil! Den är verkligen beroendeframkallandejpetters skrev: ↑14 jun 2025 19:26Lite fler av uppdateringar vore inte fel, men S Plaid är totalt sett en grym bil, och de senaste uppdateringarna gör den inte sämre.
Efter att ha läst om hur fantastiskt det är med andra bilmärken och hur grymma det är att köra var jag tvungen att påminna mig om hur best-of-the-best (kanske näst bäst, om Panamera är top) är i jämförelse.
Fick låna en ny Audi RS6 Performance av senaste varianten, den hade gått knappt 100 mil. Efter det så blev det återigen solklart hur grym Model S Plaid är.
- Drivlinan var en verkligt sorglig historia, oavsett mode, RS lät lite mer såklart
- Bluetooth och Apple Car play fungerade inte, säljaren startade om infotainment men det hjälpte inte, fick ge upp
- Skärmen med "haptic feedback" kändes otroligt trög
- Kvalitetskänslan var såklart ganska hög, men ingen större skillnad
- Ventilationen i stolarna var lika bra/mediokra, möjligen t.o.m. bättre i Teslan
- HUDen fungerade inget vidare med polariserande solglasögon
Sannolikt kan man vänja sig vid en del av skillnaderna, men drivlinan.... Omöjligt.
Just det, RS6an kostade dubbelt så mycket som en S Plaid (med 21", EAP och icke-std färg).
Får prova en Taycan Turbo S och se hur den känns i senaste versionen. Förra gillade jag inte.

Hamnar även högt upp på denna lista (Alla märken och sorters bilar är med)

Jag tycker att refreshen är bra, bilen ser mycket sportigare och fetare ut, ska bli kul att se den live:)