Nejnej, bara hjälp med att stänga en sisådär 250 affärer i miljonklassen, mängder med gratis reklam och publicitet, och hjälp att leda människor till deras bilar. Oavsett vilket spelar det ingen som helst roll. Det var helt frivilligt för dem att lova ut Roadsters till människor som kunde ge dem tillräckligt många referrals. De behövde inte göra det, men de gjorde det - utan att specificera några villkor kring hur bilen som då erhölls kunde användas eller säljas. Skulle de komma nu och vilja införa villkor som inte stipulerades från början skulle det självklart inte vara okay.
Det är en helt annan sak än om de och jag idag skulle ingå ett avtal om att jag skulle köpa en bil av dem. Då kan de ha med precis vilka villkor de vill i det avtalet. Förstår du skillnaden?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Är det tillåtet att "sälja" dessa Tesla-pengar? Typ beställa grejer åt någon i utbyte mot pengar? Har 5000 kr från nån referal men finns inget jag behöver direkt.
Är det tillåtet att "sälja" dessa Tesla-pengar? Typ beställa grejer åt någon i utbyte mot pengar? Har 5000 kr från nån referal men finns inget jag behöver direkt.
Har svårt att se hur det skulle kunna vara ett problem då du bör få sälja vidare vad du vill, men jag gissar med högt självförtroende här.
Det är ganska vanligt. Både att någon säljer t.ex. en WC eller lastbågar som de skriver att de köpt för krediter, och att någon erbjuder sig att köpa något i shopen åt folk.
Jag går i tankarna att beställa en nya Model Y och lutar starkt åt att slå till snart.
Är det någon här som vill dela sin referral-länk med mig så jag kan använda den vid köpet?
De flesta teslaägarna har lagt till sin refferallänk i profilen så gå bara in på profilen på någon som svarat på dina frågor eller tillför forumet med expertkunskap t.ex memberlist.php?mode=viewprofile&u=10661
Själv läser jag mest och har inte mycket användning av credits så välj inte mig.
Model 3 Performance -24
Model Y LR AWD -21
Model 3 Performance -19, Såld
Jag går i tankarna att beställa en nya Model Y och lutar starkt åt att slå till snart.
Är det någon här som vill dela sin referral-länk med mig så jag kan använda den vid köpet?