Referral programmet är tillbaka

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Referral programmet är tillbaka

Inlägg av danni »

StureP skrev: 27 mar 2025 23:04
De har inte fått mycket i utbyte av dig...

Detta förfarande är rätt vanligt idag.

https://feber.se/bil/corvette-zr1-kopar ... ja/478167/
Nejnej, bara hjälp med att stänga en sisådär 250 affärer i miljonklassen, mängder med gratis reklam och publicitet, och hjälp att leda människor till deras bilar. Oavsett vilket spelar det ingen som helst roll. Det var helt frivilligt för dem att lova ut Roadsters till människor som kunde ge dem tillräckligt många referrals. De behövde inte göra det, men de gjorde det - utan att specificera några villkor kring hur bilen som då erhölls kunde användas eller säljas. Skulle de komma nu och vilja införa villkor som inte stipulerades från början skulle det självklart inte vara okay.

Det är en helt annan sak än om de och jag idag skulle ingå ett avtal om att jag skulle köpa en bil av dem. Då kan de ha med precis vilka villkor de vill i det avtalet. Förstår du skillnaden?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
pidagi

Inlägg av pidagi »

För en som inte har koll:

Är det tillåtet att "sälja" dessa Tesla-pengar? Typ beställa grejer åt någon i utbyte mot pengar? Har 5000 kr från nån referal men finns inget jag behöver direkt.
Användarvisningsbild
Pansar
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper283443

Inlägg av Pansar »

pidagi skrev: 14 apr 2025 21:58

Är det tillåtet att "sälja" dessa Tesla-pengar? Typ beställa grejer åt någon i utbyte mot pengar? Har 5000 kr från nån referal men finns inget jag behöver direkt.
Har svårt att se hur det skulle kunna vara ett problem då du bör få sälja vidare vad du vill, men jag gissar med högt självförtroende här.
MY RWD -24
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

pidagi skrev: 14 apr 2025 21:58

Det är ganska vanligt. Både att någon säljer t.ex. en WC eller lastbågar som de skriver att de köpt för krediter, och att någon erbjuder sig att köpa något i shopen åt folk.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
MEdholm

Inlägg av MEdholm »

Hej allihop!

Jag går i tankarna att beställa en nya Model Y och lutar starkt åt att slå till snart.
Är det någon här som vill dela sin referral-länk med mig så jag kan använda den vid köpet?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
twinor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael80503

Inlägg av twinor »

De flesta teslaägarna har lagt till sin refferallänk i profilen så gå bara in på profilen på någon som svarat på dina frågor eller tillför forumet med expertkunskap t.ex memberlist.php?mode=viewprofile&u=10661

Själv läser jag mest och har inte mycket användning av credits så välj inte mig.
Model 3 Performance -24
Model Y LR AWD -21
Model 3 Performance -19, Såld
Användarvisningsbild
TeslaPF
Teslaägare

Inlägg av TeslaPF »

MEdholm skrev: 18 maj 2025 02:10
Hej allihop!

Jag går i tankarna att beställa en nya Model Y och lutar starkt åt att slå till snart.
Är det någon här som vill dela sin referral-länk med mig så jag kan använda den vid köpet?

Tack på förhand!
Använd gärna min! Du har den i inboxen 😊
Användarvisningsbild
Pansar
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper283443

Re: Referal programmet är tillbaka

Inlägg av Pansar »

TiborBlomhall skrev: 04 okt 2024 10:58
På en gång vill jag påminna alla om att det inte är tillåtet att skriva sina referrallänkar i inlägg på vårt forum.

Fyll istället i din referrallänk på din profilsida.
MY RWD -24
Skriv svar