En bil - eller snarast ett fordon i varje fordonsklass! och ett ständigt tillräckligt stort/välutbyggt samt fungerande superchargingnätverk tror jag skulle bli svårt att knäcka för de andra elfordonstillverkarna. Om man dessutom I princip gösslar med destinationsladdare så kommer det bli ännu svårare att avstå en Tesla vid sitt nästa fordonsbyte.
Tänk om jättemånga orter - storstad som liten by- i hela Europa har iordningsställt ett tillräckligt stort antal destinationsladdare i närheten av centrum, köpcenter, sevärdigheter, utfycktsmål, hotell mm som tar relativt lång TID att besöka. Om man dessutom drar igång sammarbete med hotel, turistbyro och (el)cykelutlångingsfirma så kan folk ställa bilen och uppleva staden/byn via cykeln.
Vem skulle välja nått annat än el+jätteladdnätverket då?
Om dessutom alla hantverkar/lokaltransportfirmor etc. både har tillräcklig laddning övernatten "hemma", samt att alla matställen där de äter sin lunch har speciella laddare som klarar av en 10%-90%tankning på låt säga max 30 minuter. då är även deras bil redo för eftermiddagspasset.

Den firma som först kommer dit - eller iaf i närheten av ovanstående - kommer att dominera totalt om inte priset blir för högt såklart.

///PP