Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Det är ju folk som aldrig tittat på bilen IRL som klagar på kvaliten. Kör på Mikrofiber stolar eller läder så blir det en helt annan bil.
A6 är superfin och I5 laddar förjäkla dåligt i jämförelse. Vi pratar inte 10 min skillnad det är större.
Precis som ID7 som laddar 70-80 kW efter 50+% på batteriet! Skulle bli galen
10 min gällde som ett exempel nör jag kör till stugan och behöver toppa upp lite men då är det nog bara 5 min skillnad skulle jag tro. Och när man kör långt så tar vi ändå ett matstopp så då gör det inget för mig om det tar 40 min 10-90% som det tar i Björns test av I5. Vet inte hur snabbt A6 laddar men q6 tar 22 min upp till 80% som blir ungefär lika många kWh, men om jag ändå ska stanna för att äta med familjen så gör det inte så mycket men visst om jag körde själv så skulle jag uppskatta a6 laddhastighet. I5 laddar med över 80kw upp till 70%. Id4 däremot åkte jag med en kollegas en gång och den gick aldrig över 70 kW då hade jag också blivit lite trött.
Min förhoppning är att i5 kommer med ett större batteri som laddar snabbare så nuvarande rasar i pris som Q8 och e-tron gör så jag kan slå till på en beg sådan om något år, för den duger för mig.
Problemet är att man aldrig vill äta där man laddar....
Håller med om det, om det är vår / sommar tar vi alltid med oss egen mat. På vintern är det svårare.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Det är ju folk som aldrig tittat på bilen IRL som klagar på kvaliten. Kör på Mikrofiber stolar eller läder så blir det en helt annan bil.
A6 är superfin och I5 laddar förjäkla dåligt i jämförelse. Vi pratar inte 10 min skillnad det är större.
Precis som ID7 som laddar 70-80 kW efter 50+% på batteriet! Skulle bli galen
Jag vet att du är missnöjd med din ID4 och är angelägen om att basha ID7 men du borde vara lite noggrannare med sanningshalten i dina påståenden. Jag misstänker att I5 klarar mer än 70-80 kW över 50% SoC och jag vet definitivt att ID7 klarar betydligt mer, snarare det dubbla mot vad du påstår. 70-80 kW ligger ID7 på vid 90% SoC…
Ja vi har olika upplevelser helt klart. Kika gärna på teslabjörn. Han hade exakt samma problem att laddningen bara dök efter 50+%.
I de laddtester jag har sett med Teslabjörn så har den inte varit i närheten av att vara så långsam som du påstår och jag tror att jag har sett alla. Tvärtom hyllar han den som sin favoritfamiljebil bl a pga den snabba laddningen.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Provkörde A6 e-tron avant idag och är en ganska trevlig bil ändå, bagaget var inte så trångt som trott, vår hundbur fick lätt plats. Hud var grymt bra och funkade bra med mina polariserade solglasögon, något man inte kan säga om hud i id7 som jag provade direkt efter. Den var tyvärr lite bullrigare än jag hade förväntat mig och baksätet var väldigt lågt och med korta säten, inget för längre människor om man ska åka långt. Tyvärr är utseendet lite för slätstruket och alldeles för dyr. Bilen var utrustad med kamera backspeglarna och dessa hann jag inte vänja mig vid. BMW I5 om den kommer med större batteri tror jag kommer sälja bättre. Och jag väljer nog hellre en beg Q8 55 om ett år när dom blivit något billigare.
Vad är bättre med i5?
Rent tekniskt är den ju stenålders jämfört med Audin.
Även BMW har ju kritiserats för att de snålat in med kvalitetskänslan i nya 5-serien. Precis som Audi ingen filt i dörrfickorna(vilket tex Tesla nu har..), bara ren plast, smäckiga reglage osv.
Att tyskarna nu tvingas spara in på kvaliteten, samtidigt som dom begär sinnessjuka grundpriser, säger väl rätt mkt om hur välgödda deras byråkrater blivit.
Svårt att se hur de ska kunna överleva in på 30-talet.
Priset, man får en ny i5 40 Touring (utan xDrive) för 800k och då har den M-sportpaket, rattvärme, keyless, tonade rutor, B&W-Stereo (som kostar 50k i X5an), 360-kamera, HUD, adapativa ljus med mera med mera. Mycket bil för pengarna.
Man får ju en A6 med paket för 699.
Går säkert pruta en del på det också.
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Priserna på A6 har varit samma sedan introduktionen, däremot har det lanserats ett mindre batteri i höstas som börjar på 699 tkr för sportback. S-line kostar dock 40 tkr extra, men visst ingår väldigt mycket i A6 från start som man behöver betala extra för i i5.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Det är ju folk som aldrig tittat på bilen IRL som klagar på kvaliten. Kör på Mikrofiber stolar eller läder så blir det en helt annan bil.
A6 är superfin och I5 laddar förjäkla dåligt i jämförelse. Vi pratar inte 10 min skillnad det är större.
Precis som ID7 som laddar 70-80 kW efter 50+% på batteriet! Skulle bli galen
Jag vet att du är missnöjd med din ID4 och är angelägen om att basha ID7 men du borde vara lite noggrannare med sanningshalten i dina påståenden. Jag misstänker att I5 klarar mer än 70-80 kW över 50% SoC och jag vet definitivt att ID7 klarar betydligt mer, snarare det dubbla mot vad du påstår. 70-80 kW ligger ID7 på vid 90% SoC…
Ja vi har olika upplevelser helt klart. Kika gärna på teslabjörn. Han hade exakt samma problem att laddningen bara dök efter 50+%.
I de laddtester jag har sett med Teslabjörn så har den inte varit i närheten av att vara så långsam som du påstår och jag tror att jag har sett alla. Tvärtom hyllar han den som sin favoritfamiljebil bl a pga den snabba laddningen.
Ah okej. Så det här är inte från en utav hans laddningar utav ID7 PRO på 100 mils testet.
Okej…
Provkörde A6 e-tron avant idag och är en ganska trevlig bil ändå, bagaget var inte så trångt som trott, vår hundbur fick lätt plats. Hud var grymt bra och funkade bra med mina polariserade solglasögon, något man inte kan säga om hud i id7 som jag provade direkt efter. Den var tyvärr lite bullrigare än jag hade förväntat mig och baksätet var väldigt lågt och med korta säten, inget för längre människor om man ska åka långt. Tyvärr är utseendet lite för slätstruket och alldeles för dyr. Bilen var utrustad med kamera backspeglarna och dessa hann jag inte vänja mig vid. BMW I5 om den kommer med större batteri tror jag kommer sälja bättre. Och jag väljer nog hellre en beg Q8 55 om ett år när dom blivit något billigare.
Vad är bättre med i5?
Rent tekniskt är den ju stenålders jämfört med Audin.
Även BMW har ju kritiserats för att de snålat in med kvalitetskänslan i nya 5-serien. Precis som Audi ingen filt i dörrfickorna(vilket tex Tesla nu har..), bara ren plast, smäckiga reglage osv.
Att tyskarna nu tvingas spara in på kvaliteten, samtidigt som dom begär sinnessjuka grundpriser, säger väl rätt mkt om hur välgödda deras byråkrater blivit.
Svårt att se hur de ska kunna överleva in på 30-talet.
Priset, man får en ny i5 40 Touring (utan xDrive) för 800k och då har den M-sportpaket, rattvärme, keyless, tonade rutor, B&W-Stereo (som kostar 50k i X5an), 360-kamera, HUD, adapativa ljus med mera med mera. Mycket bil för pengarna.
Man får ju en A6 med paket för 699.
Går säkert pruta en del på det också.
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Hur svårt är det att läsa ?
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Problemet är att man aldrig vill äta där man laddar....
Beror på hur stingslig man är och hur ofta man åker långresor. Jag kan ta en burgarmeny med barnen när vi reser på sportlovet och fördelen är då vet man vad man får, tycker vanliga restauranger oftast inte är så lysande och särskilt inte vägkrogar men vi ör olika.
Vi kör ofta långt och totalvägrar burgarställen. Vi äter inte på vägkrogar heller. Hellre medhavda mackor, men de vill man inte (heller) äta sittande i bilen vid en laddstation.
Söderut blir det Kroatorpet, Rudenstams eller Väderstad.
Då ör jag med, tack för tipsen. Jag gillar burgare och det ör dessutom sällan vi åker långt, max 15 resor på ett år.
Nu kör jag dessutom laddhybrid så vi äter oftast i bilen så stannar inte så länge men när vi åker längre så behöver hunden rastas så då blir det väl en kvart.
Jag gillar hamburgare, men inte hos någon av de tre stora.
Frun gillar inte hamburgare på restaurang, bara de jag gör hemma.
Det är väl ingen som laddar en laddhybrid på resa, finessen med laddhybrid är ju att man inte behöver stanna på långresa och framförallt inte behöver äta i bilen.
Då ör din fru som min.
Nä såklart laddar man inte en hybrid om inte en gle med 50 kW laddning, det jag mena var att jag kör fossilbil på långresor och vi äter i bilen för att barnen oftast vill komma fram men man behöver ju inte om man inte vill men man har ju valet.
Det är ju folk som aldrig tittat på bilen IRL som klagar på kvaliten. Kör på Mikrofiber stolar eller läder så blir det en helt annan bil.
A6 är superfin och I5 laddar förjäkla dåligt i jämförelse. Vi pratar inte 10 min skillnad det är större.
Precis som ID7 som laddar 70-80 kW efter 50+% på batteriet! Skulle bli galen
Jag vet att du är missnöjd med din ID4 och är angelägen om att basha ID7 men du borde vara lite noggrannare med sanningshalten i dina påståenden. Jag misstänker att I5 klarar mer än 70-80 kW över 50% SoC och jag vet definitivt att ID7 klarar betydligt mer, snarare det dubbla mot vad du påstår. 70-80 kW ligger ID7 på vid 90% SoC…
Ja vi har olika upplevelser helt klart. Kika gärna på teslabjörn. Han hade exakt samma problem att laddningen bara dök efter 50+%.
I de laddtester jag har sett med Teslabjörn så har den inte varit i närheten av att vara så långsam som du påstår och jag tror att jag har sett alla. Tvärtom hyllar han den som sin favoritfamiljebil bl a pga den snabba laddningen.
Ah okej. Så det här är inte från en utav hans laddningar utav ID7 PRO på 100 mils testet.
Okej…
IMG_8146.jpeg
Det där är inget laddtest och det är med lilla batteriet. Det förekommer alltid enstaka fall med mindre bra laddning, det kan t ex bero på laddaren eller något annat, men 93 kW vid 61% är ändå betydligt mer än vad du påstod. Är det verkligen det sämsta exemplet du kan hitta? Jag vill dessutom minnas att andra laddningar under den körningen gick bättre. ID7 är väldigt konsekvent med bra laddhastighet. Mycket bättre än de Tesla och Polestar jag kört.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Besökte AUDI-handlaren idag.
Överlag är en Q8 e-tron i en helt annan (högre) nivå på material och tighthet. Men gammal numera.
Men otroligt snygg är den, A6 e-tron, WOW !! Och det förlåter mycket.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Besökte AUDI-handlaren idag.
Överlag är en Q8 e-tron i en helt annan (högre) nivå på material och tighthet. Men gammal numera.
Men otroligt snygg är den, A6 e-tron, WOW !! Och det förlåter mycket.
Jag tycker priserna är rimliga. Dajjseln är väl tom dyrare än ingångs a6 etron?
Priserna är ju ungefär A6-nivå trots att det är Elmotorer på den.
Vad är bättre med i5?
Rent tekniskt är den ju stenålders jämfört med Audin.
Även BMW har ju kritiserats för att de snålat in med kvalitetskänslan i nya 5-serien. Precis som Audi ingen filt i dörrfickorna(vilket tex Tesla nu har..), bara ren plast, smäckiga reglage osv.
Att tyskarna nu tvingas spara in på kvaliteten, samtidigt som dom begär sinnessjuka grundpriser, säger väl rätt mkt om hur välgödda deras byråkrater blivit.
Svårt att se hur de ska kunna överleva in på 30-talet.
Priset, man får en ny i5 40 Touring (utan xDrive) för 800k och då har den M-sportpaket, rattvärme, keyless, tonade rutor, B&W-Stereo (som kostar 50k i X5an), 360-kamera, HUD, adapativa ljus med mera med mera. Mycket bil för pengarna.
Man får ju en A6 med paket för 699.
Går säkert pruta en del på det också.
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Hur svårt är det att läsa ?
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
Besökte AUDI-handlaren idag.
Överlag är en Q8 e-tron i en helt annan (högre) nivå på material och tighthet. Men gammal numera.
Men otroligt snygg är den, A6 e-tron, WOW !! Och det förlåter mycket.
Så frågan är då behovet av laddhastighet och räckvidd. I övrigt anser iaf jag att Q8 är den bättre bilen, men det är ju en högst personlig åsikt (bättre baksäte har den iaf)
Priset, man får en ny i5 40 Touring (utan xDrive) för 800k och då har den M-sportpaket, rattvärme, keyless, tonade rutor, B&W-Stereo (som kostar 50k i X5an), 360-kamera, HUD, adapativa ljus med mera med mera. Mycket bil för pengarna.
Man får ju en A6 med paket för 699.
Går säkert pruta en del på det också.
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Hur svårt är det att läsa ?
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
BMWn startar ju från ca 900 också om du ska ha AWD.
Med Audin får du alltså mkt större batteri och vad jag förstår mkt mer utrustning till samma pris, eller tom lägre.
Blev en provkörning idag för egen del. Jämför med min Q8 55.
Positivt överraskad över körkomforten - mjuk och fin. En aning bullrig dock. Som småbarnsförälder med hund så blev jag besviken över storleken på storlek bagage, baksäte samt interiören. Satan vad plastigt det är. Ligger närmare min gamla Enyaq i material än vad den gör min Q8. Behåller Q8 ett tag till.
ID7 laddar ju helt klart bra, mkt bättre än i5 tex.
Däremot är ju Audin på en annan nivå.
Tycker nog att 10-80% med en snitteffekt på 120-125kw (id7) är ganska uselt 2025.
Dock ändå bättre än de ytterst blygsamma 105kw BMW i5 presenterar i samma spann.
Man får ju en A6 med paket för 699.
Går säkert pruta en del på det också.
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Hur svårt är det att läsa ?
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
BMWn startar ju från ca 900 också om du ska ha AWD.
Med Audin får du alltså mkt större batteri och vad jag förstår mkt mer utrustning till samma pris, eller tom lägre.
Nja om du väljer Active edition vilket innefattar ett drag och ett prisavdrag på 128 900 så ligger den på 750 kkr vilket är markant billigare, sen vill man ju lite utr också men där börjar den med AWD.
ID7 laddar ju helt klart bra, mkt bättre än i5 tex.
Däremot är ju Audin på en annan nivå.
Tycker nog att 10-80% med en snitteffekt på 120-125kw (id7) är ganska uselt 2025.
Dock ändå bättre än de ytterst blygsamma 105kw BMW i5 presenterar i samma spann.
Mtp att min e-tron 55-21 laddar snabbare än dom nya bilarna som kommer ut är ju underbetyg helt klart. (Laddade 10-93% i helgen med nästan 130kw i snitt)
Besökte AUDI-handlaren idag.
Överlag är en Q8 e-tron i en helt annan (högre) nivå på material och tighthet. Men gammal numera.
Men otroligt snygg är den, A6 e-tron, WOW !! Och det förlåter mycket.
Så frågan är då behovet av laddhastighet och räckvidd. I övrigt anser iaf jag att Q8 är den bättre bilen, men det är ju en högst personlig åsikt (bättre baksäte har den iaf)
6'an är dock skiiiiit-snygg
Men visst, Q8 är mer traditionellt AUDI-kassaskåp. Me like
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Såg det nu, alltså priserna har ju gått ner. I 699 är det Proline med S-line inne och ute. Byggde en bil för 750k. Förstår folk väljer A6 före i5, både räckvidd och laddhastighet skiljer en hel del.
Audi tar dock 150k? För fyrhjulsdrift. Där tar BMW bara cirka 50k.
Hur svårt är det att läsa ?
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
BMWn startar ju från ca 900 också om du ska ha AWD.
Med Audin får du alltså mkt större batteri och vad jag förstår mkt mer utrustning till samma pris, eller tom lägre.
Nja om du väljer Active edition vilket innefattar ett drag och ett prisavdrag på 128 900 så ligger den på 750 kkr vilket är markant billigare, sen vill man ju lite utr också men där börjar den med AWD.
Haha, en "edition" som bara är ett rakt prisavdrag. Snyggt BMW.
Desperate times calls for desperate measures.
Du måste ju som sagt lägga på utrustning på det där oavsett, och jag är rätt säker på att du kan få Audin till samma pris(även om du kanske måste själv be säljaren om prisavdrag istället för att bara klicka i en "edition" ).
Senast redigerad av manneson, redigerad totalt 1 gånger.
ID7 laddar ju helt klart bra, mkt bättre än i5 tex.
Däremot är ju Audin på en annan nivå.
Tycker nog att 10-80% med en snitteffekt på 120-125kw (id7) är ganska uselt 2025.
Dock ändå bättre än de ytterst blygsamma 105kw BMW i5 presenterar i samma spann.
Mtp att min e-tron 55-21 laddar snabbare än dom nya bilarna som kommer ut är ju underbetyg helt klart. (Laddade 10-93% i helgen med nästan 130kw i snitt)
Men reser du snabbare med etron? Tittar man på Teslabjörns 100 mils tester så ligger etron numera rätt långt ner. Allt handlar inte om att ladda snabbast till hög SOC.
Lilla batteriet startar på 699. Vill man ha det stora som heter Performance så är det mer.
Fyrhjulsdrift kostar 40 k och inget annat.
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
BMWn startar ju från ca 900 också om du ska ha AWD.
Med Audin får du alltså mkt större batteri och vad jag förstår mkt mer utrustning till samma pris, eller tom lägre.
Nja om du väljer Active edition vilket innefattar ett drag och ett prisavdrag på 128 900 så ligger den på 750 kkr vilket är markant billigare, sen vill man ju lite utr också men där börjar den med AWD.
Haha, en "edition" som bara är ett rakt prisavdrag. Snyggt BMW.
Desperate times calls for desperate measures.
Du måste ju som sagt lägga på utrustning på det där oavsett, och jag är rätt säker på att du kan få Audin till samma pris(även om du kanske måste själv be säljaren om prisavdrag istället för att bara klicka i en "edition" ).
Håller med om att det ör en lite kul lösning men ärligare än att man ska behöva pruta. Tror det är svårare på Audi numer då dom är agent eller vad det kallas numer.
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Jag jämförde nya a5 avant med a6 e-tron när de stod bakom varandra i hallen och det är en stor skillnad i material och design. Visst kan du få läder på dörrsidan i audi a6/q6 men det är hårdplast runt dörrgreppet, dörrhandtaget och hårdare yta på dörrens ovansida. Så ser inte a5 ut, så visst snålar de. Tyvärr för mycket för min smak. Bryr mig mindre om filt i dörrfacken och mer om det som syns och som man tar i högre upp
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Jag jämförde nya a5 avant med a6 e-tron när de stod bakom varandra i hallen och det är en stor skillnad i material och design. Visst kan du få läder på dörrsidan i audi a6/q6 men det är hårdplast runt dörrgreppet, dörrhandtaget och hårdare yta på dörrens ovansida. Så ser inte a5 ut, så visst snålar de. Tyvärr för mycket för min smak. Bryr mig mindre om filt i dörrfacken och mer om det som syns och som man tar i högre upp
Filten i dörrfacken tar bort skrammel.
Vår A5 sportback harplast där (och överallt) och det skramlar illa vad ön man lägger där, undantaget prylar i tyg. Men isskrapor måste helst vara i hårdplast och gör att de inte går ha där utan ett eländigt skramlande.
Hela A5 är byggd som en japansk bil från 90-talet så det skramlar från mycket, tyvärr.
Betala för premium, få japansk plast
Dörrsidan ser ut att vara tillverkad i ett återvunnet plastmaterial. Det ser ut som man har försökt få den att se uppenbart återvunnen ut.
Var då? Bilden på förra sidan i tråden är ju från en Q6…
Kollade precis på en av mystyskens videor om A6. I den bilen är det ett mörkt tygmaterial som åtm. på video ser helt ok ut. Men han sa att det finns några olika material att välja mellan. Jag vet dock inte hur många…
Jag jämförde nya a5 avant med a6 e-tron när de stod bakom varandra i hallen och det är en stor skillnad i material och design. Visst kan du få läder på dörrsidan i audi a6/q6 men det är hårdplast runt dörrgreppet, dörrhandtaget och hårdare yta på dörrens ovansida. Så ser inte a5 ut, så visst snålar de. Tyvärr för mycket för min smak. Bryr mig mindre om filt i dörrfacken och mer om det som syns och som man tar i högre upp
Filten i dörrfacken tar bort skrammel.
Vår A5 sportback harplast där (och överallt) och det skramlar illa vad ön man lägger där, undantaget prylar i tyg. Men isskrapor måste helst vara i hårdplast och gör att de inte går ha där utan ett eländigt skramlande.
Hela A5 är byggd som en japansk bil från 90-talet så det skramlar från mycket, tyvärr.
Betala för premium, få japansk plast
Du kanske känner någon som kan sy ihop ett litet tygfodral till isskrapan?…
Eller så virar man in den i typ en liten handduk el. liknande…
EDIT:
Till Teslas bilar finns det ju en eftermarknad med massvis av prylar. Finns det inget liknande till Audi med typ någon slags filtinklädningsinsert som ser åtm. typ ~96% OEM ut. Om man verkligen fingranskar de här dörrfacken dvs… Och hur ofta gör man det?
Fast man måste väl iallafall nu ha det stora batteriet för att få AWD så då börjar den på 895 standard och 899 för s-line. Så visst kostar awd 40 kkr men du måste ju välja en dyrare grundbil så merkostnaden blir 150, om det är awd som är det viktiga så då blir ju BMW intressant, tycker jag.
BMWn startar ju från ca 900 också om du ska ha AWD.
Med Audin får du alltså mkt större batteri och vad jag förstår mkt mer utrustning till samma pris, eller tom lägre.
Nja om du väljer Active edition vilket innefattar ett drag och ett prisavdrag på 128 900 så ligger den på 750 kkr vilket är markant billigare, sen vill man ju lite utr också men där börjar den med AWD.
Haha, en "edition" som bara är ett rakt prisavdrag. Snyggt BMW.
Desperate times calls for desperate measures.
Du måste ju som sagt lägga på utrustning på det där oavsett, och jag är rätt säker på att du kan få Audin till samma pris(även om du kanske måste själv be säljaren om prisavdrag istället för att bara klicka i en "edition" ).
Håller med om att det ör en lite kul lösning men ärligare än att man ska behöva pruta. Tror det är svårare på Audi numer då dom är agent eller vad det kallas numer.
Inte svårt att pruta på Audi. Man får en offert med 10% rabatt utan att ens fråga typ.