Senaste version 2025.20

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8524
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av spacecoin »

fnils skrev: 23 okt 2024 15:03
Jag är inte helt med på vad Active Curve Assist gör.
Kan någon förklara?

Jag såg att det blinkade en text om det på skärmen idag när jag körde men tyckte inte bilen betedde sig annorlunda.
Min gissning är att de helt enkelt struntar i kraven i UNECE R79 för vilken vinkel bilen max får styra i eftersom R171 är på ingång.
3 m/s² max lateral acceleration..

edit: Förhoppningsvis anpassar de farten bättre med, och då kanske man inte behöver strunta i R79. Förut har inte Tesla anpassat farten för att klara skarpa kurvor utan att gena så vitt jag märkt.

Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av holden »

Jag har fortfarande 32.7 och måste säga att spökbromsningarna numer är helt oacceptabla. Körde E18 med nyligen ombyggda sträckor på vanliga adaptiva farthållaren och vid flera tillfällen bromsade bilen tvärt ner till 80 från 110 pga att den tror att den gamla 2+1 vägen fortfarande existerar. Vidare spökbromsningar för fordon vid sidan av vägen. Vidare spökbromsningar före broar. Det är ju lite smått ironiskt att en bil som är insåld som ”nästan självkörande” inte har en fungerande dum farthållare. Detta är mitt största och egentligen enda allvarliga klagomål på bilen.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Nicke Nyfiken »

holden skrev: 25 okt 2024 09:59
Jag har fortfarande 32.7 och måste säga att spökbromsningarna numer är helt oacceptabla. Körde E18 med nyligen ombyggda sträckor på vanliga adaptiva farthållaren och vid flera tillfällen bromsade bilen tvärt ner till 80 från 110 pga att den tror att den gamla 2+1 vägen fortfarande existerar. Vidare spökbromsningar för fordon vid sidan av vägen. Vidare spökbromsningar före broar. Det är ju lite smått ironiskt att en bil som är insåld som ”nästan självkörande” inte har en fungerande dum farthållare. Detta är mitt största och egentligen enda allvarliga klagomål på bilen.
Håller med.

Just farthållaren är det sämsta med hela bilen. Klart sämre än de flesta andra bilmärkens adaptiva farthållare.

Självstyrningen tycker jag dock är bättre än på de flesta andra bilmärken, även om den också har sina brister. Tyvärr dras intrycket av självstyrningen ner kraftigt av farthållarens beteende, och det är många som sågar AP:n som helhet pga detta, vilket är synd.

Fattar inte hur Tesla kan misslyckas så stor med en så "enkel" grej som farthållaren.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
freheg
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 11 apr 2023 12:12
Referralkod: ts.la/fredrik569068

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av freheg »

Nicke Nyfiken skrev: 25 okt 2024 10:29
holden skrev: 25 okt 2024 09:59
Jag har fortfarande 32.7 och måste säga att spökbromsningarna numer är helt oacceptabla. Körde E18 med nyligen ombyggda sträckor på vanliga adaptiva farthållaren och vid flera tillfällen bromsade bilen tvärt ner till 80 från 110 pga att den tror att den gamla 2+1 vägen fortfarande existerar. Vidare spökbromsningar för fordon vid sidan av vägen. Vidare spökbromsningar före broar. Det är ju lite smått ironiskt att en bil som är insåld som ”nästan självkörande” inte har en fungerande dum farthållare. Detta är mitt största och egentligen enda allvarliga klagomål på bilen.
Håller med.

Just farthållaren är det sämsta med hela bilen. Klart sämre än de flesta andra bilmärkens adaptiva farthållare.

Självstyrningen tycker jag dock är bättre än på de flesta andra bilmärken, även om den också har sina brister. Tyvärr dras intrycket av självstyrningen ner kraftigt av farthållarens beteende, och det är många som sågar AP:n som helhet pga detta, vilket är synd.

Fattar inte hur Tesla kan misslyckas så stor med en så "enkel" grej som farthållaren.
Misslyckandet verkar framförallt vara att det fungerar så varierande mellan bilindivider. Själv har jag väldigt lite problem med spökbromsningar, kanske någon enstaka per 50-60 mil och då bara att den mjukt sänker farten utan anledning. Kör mycket på landsväg i norrland, men även en hel del motorväg söderut. Det som jag däremot tycker är trist är att den inte reagerar på renar på vägen - är som att bilen inte ser dem...
Användarvisningsbild
14130
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 04 sep 2024 16:25

Senaste version 2024.38

Inlägg av 14130 »

freheg skrev:
Nicke Nyfiken skrev: 25 okt 2024 10:29
holden skrev: 25 okt 2024 09:59
Jag har fortfarande 32.7 och måste säga att spökbromsningarna numer är helt oacceptabla. Körde E18 med nyligen ombyggda sträckor på vanliga adaptiva farthållaren och vid flera tillfällen bromsade bilen tvärt ner till 80 från 110 pga att den tror att den gamla 2+1 vägen fortfarande existerar. Vidare spökbromsningar för fordon vid sidan av vägen. Vidare spökbromsningar före broar. Det är ju lite smått ironiskt att en bil som är insåld som ”nästan självkörande” inte har en fungerande dum farthållare. Detta är mitt största och egentligen enda allvarliga klagomål på bilen.
Håller med.

Just farthållaren är det sämsta med hela bilen. Klart sämre än de flesta andra bilmärkens adaptiva farthållare.

Självstyrningen tycker jag dock är bättre än på de flesta andra bilmärken, även om den också har sina brister. Tyvärr dras intrycket av självstyrningen ner kraftigt av farthållarens beteende, och det är många som sågar AP:n som helhet pga detta, vilket är synd.

Fattar inte hur Tesla kan misslyckas så stor med en så "enkel" grej som farthållaren.
Misslyckandet verkar framförallt vara att det fungerar så varierande mellan bilindivider. Själv har jag väldigt lite problem med spökbromsningar, kanske någon enstaka per 50-60 mil och då bara att den mjukt sänker farten utan anledning. Kör mycket på landsväg i norrland, men även en hel del motorväg söderut. Det som jag däremot tycker är trist är att den inte reagerar på renar på vägen - är som att bilen inte ser dem...
Att det är så varierande mellan olika bilar gör det än mindre troligt att det kommer lösa sig inom en snar framtid Bild
För mig är det helt uteslutet att använda farthållaren på något annat än 2+2 vägar, men då använder jag AP så farthållaren är helt meningslös i min bil.
Jag åker en del på E45 och 84 och har fått tvärnit vid mer än hälften av möten med lastbil/buss men även inbromsningar vid vanliga bilar ibland.
Det är ju ganska glest på de vägarna så försöker varje gång men ger upp efter några panikbromsar när jag glömt att avaktivera farthållaren vid ett möte.

Som sagt tidigare, det är svårt att glädjas över filhållningen/EAP som är väldigt bra när inte farthållaren fungerar.
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av MY_piraya »

Fick in 38.2 idag och lyckades" provocera" fram ACA. Dvs den bromsade omotiverat i en kurva. :roll: :oops: blinkade till ett par gånger även på rakväg med omotiverad spökbroms.
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 4435
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av jonasl »

Installerar 38.2 nu - körde några mil motorväg på morgonen innan uppdateringen och AP är fortfarande kinkig med att jag belastar ratten för mig. Hoppas det blir bättring nu!
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Lophornis »

Laddar in 38.2 just nu. Hoppas de fixat tillbaka att låta 12v uttaget vara aktivt vid låst bil. Men själv tror jag inte det är löst.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 1176
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Arctic Drifter »

Försökte med 38.2 men detta var första uppdateringen som misslyckats för mig... så är kvar på 32.7 ett tag till!
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9388
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av mikebike »

Lophornis skrev: 29 okt 2024 12:25
Laddar in 38.2 just nu. Hoppas de fixat tillbaka att låta 12v uttaget vara aktivt vid låst bil. Men själv tror jag inte det är löst.
Har Tesla meddelat om det var en bugg eller en feature att koppla ur 12V-uttaget?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 16 aug 2019 13:48
Ort: Bålsta
Referralkod: ts.la/sren49192

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av SIR N »

MY_piraya skrev: 26 okt 2024 21:33
Fick in 38.2 idag och lyckades" provocera" fram ACA. Dvs den bromsade omotiverat i en kurva. :roll: :oops: blinkade till ett par gånger även på rakväg med omotiverad spökbroms.
Hmm, jag tycker det verkar helt tvärtom. Fick upp kurvassistansskylten på en motorvägsavfart som den tog jämnt, snyggt och prydligt som en människa ungefär. Inte som NoA kört tidigare att den bromsar ryckigt och vinglar i körfältet.
Model 3 SR+ 2019 | Model 3 LR 2023
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 16 aug 2019 13:48
Ort: Bålsta
Referralkod: ts.la/sren49192

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av SIR N »

mikebike skrev: 29 okt 2024 13:24
Lophornis skrev: 29 okt 2024 12:25
Laddar in 38.2 just nu. Hoppas de fixat tillbaka att låta 12v uttaget vara aktivt vid låst bil. Men själv tror jag inte det är löst.
Har Tesla meddelat om det var en bugg eller en feature att koppla ur 12V-uttaget?
Det är en feature, inte en bugg. Det lär inte komma tillbaka:
Tesla has decided to restrict 12V power access for safety reasons—namely, to “reduce the likelihood of thermal events” when third-party devices are left powered on without users present. Tesla reached out to the fan in question by phone, and they seemed to be sticking to that line.

It seems that Tesla is resolute that it was due to safety reasons and that the change would not be “fixed” or allowed in a future software update – as this was an intentional change for safety reasons.

Other sources have reported that the change was due to potential misuse of the 12V power access, with people wiring 1200w microwaves and kettles or jury-rigging 240v to 120v adapters, which had apparently been the cause of multiple fires in Tesla vehicles within China.
https://www.notateslaapp.com/news/2308/ ... not-return
Model 3 SR+ 2019 | Model 3 LR 2023
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9388
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av mikebike »

SIR N skrev: 29 okt 2024 13:43
mikebike skrev: 29 okt 2024 13:24
Lophornis skrev: 29 okt 2024 12:25
Laddar in 38.2 just nu. Hoppas de fixat tillbaka att låta 12v uttaget vara aktivt vid låst bil. Men själv tror jag inte det är löst.
Har Tesla meddelat om det var en bugg eller en feature att koppla ur 12V-uttaget?
Det är en feature, inte en bugg. Det lär inte komma tillbaka:
Tesla has decided to restrict 12V power access for safety reasons—namely, to “reduce the likelihood of thermal events” when third-party devices are left powered on without users present. Tesla reached out to the fan in question by phone, and they seemed to be sticking to that line.

It seems that Tesla is resolute that it was due to safety reasons and that the change would not be “fixed” or allowed in a future software update – as this was an intentional change for safety reasons.

Other sources have reported that the change was due to potential misuse of the 12V power access, with people wiring 1200w microwaves and kettles or jury-rigging 240v to 120v adapters, which had apparently been the cause of multiple fires in Tesla vehicles within China.
https://www.notateslaapp.com/news/2308/ ... not-return
Där står att det är aktivt i Camp mode, men jag läste att det inte är aktivt oavsett Sentry, Camp mode eller Dog mode?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Lophornis »

SIR N skrev: 29 okt 2024 13:43
mikebike skrev: 29 okt 2024 13:24
Lophornis skrev: 29 okt 2024 12:25
Laddar in 38.2 just nu. Hoppas de fixat tillbaka att låta 12v uttaget vara aktivt vid låst bil. Men själv tror jag inte det är löst.
Har Tesla meddelat om det var en bugg eller en feature att koppla ur 12V-uttaget?
Det är en feature, inte en bugg. Det lär inte komma tillbaka:
Tesla has decided to restrict 12V power access for safety reasons—namely, to “reduce the likelihood of thermal events” when third-party devices are left powered on without users present. Tesla reached out to the fan in question by phone, and they seemed to be sticking to that line.

It seems that Tesla is resolute that it was due to safety reasons and that the change would not be “fixed” or allowed in a future software update – as this was an intentional change for safety reasons.

Other sources have reported that the change was due to potential misuse of the 12V power access, with people wiring 1200w microwaves and kettles or jury-rigging 240v to 120v adapters, which had apparently been the cause of multiple fires in Tesla vehicles within China.
https://www.notateslaapp.com/news/2308/ ... not-return
Alltid någon i...ot som förstör för alla andra. Kunde de inte löst det genom att säkringen går sönder om man drar för mycket i uttaget.

Man får väl helt enkelt sätta in ett nytt uttag som är direkt kopplat på 12V batteriet.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare
Inlägg: 1044
Blev medlem: 26 jan 2023 14:59

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Freez »

Kollade instruktionsboken och det är väl ganska tydligt att 12 v bara är tillgängligt när en användare anses närvarande. Hänger säkert ihop med brandrisk osv.

Installerade precis 2024.38.2 men denna uppdatering verkar främst handla om Spotify vinklade spegellägen. Det står inget om nödbromsen :D .
Skärmavbild 2024-10-29 kl. 14.55.21.png
MY RWD Vit 2023
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 9388
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av mikebike »

Freez skrev: 29 okt 2024 14:58
Kollade instruktionsboken och det är väl ganska tydligt att 12 v bara är tillgängligt när en användare anses närvarande. Hänger säkert ihop med brandrisk osv.
Märkligt att brandrisken är större i Teslor än i andra bilar.
En konsekvens av att man bytt till 16V?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Lophornis »

Fick upp kurvassistans på skärmen på en nästan rak väg. Vad är vitsen med denna funktion?
Kan ju fatta att det är ok vid avfarten etc men så där bara på vägen. Hoppas inte det blir som Kina bilarna att de sänker farten 10kmh i kurvor på vägen.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1968
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av BrooklynS »

38.2

Plötsligt funkar EAP klockrent på 2+1 väg. Trots regn och mörker. Även vindrutetorkarna och helljuset fungerar utmärkt, så var det sagt…

Vad skall man klaga på nu?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
SagittariusA
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 09 okt 2024 17:00

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av SagittariusA »

14130 skrev: 25 okt 2024 11:48
freheg skrev:
Nicke Nyfiken skrev: 25 okt 2024 10:29
holden skrev: 25 okt 2024 09:59
Jag har fortfarande 32.7 och måste säga att spökbromsningarna numer är helt oacceptabla. Körde E18 med nyligen ombyggda sträckor på vanliga adaptiva farthållaren och vid flera tillfällen bromsade bilen tvärt ner till 80 från 110 pga att den tror att den gamla 2+1 vägen fortfarande existerar. Vidare spökbromsningar för fordon vid sidan av vägen. Vidare spökbromsningar före broar. Det är ju lite smått ironiskt att en bil som är insåld som ”nästan självkörande” inte har en fungerande dum farthållare. Detta är mitt största och egentligen enda allvarliga klagomål på bilen.
Håller med.

Just farthållaren är det sämsta med hela bilen. Klart sämre än de flesta andra bilmärkens adaptiva farthållare.

Självstyrningen tycker jag dock är bättre än på de flesta andra bilmärken, även om den också har sina brister. Tyvärr dras intrycket av självstyrningen ner kraftigt av farthållarens beteende, och det är många som sågar AP:n som helhet pga detta, vilket är synd.

Fattar inte hur Tesla kan misslyckas så stor med en så "enkel" grej som farthållaren.
Misslyckandet verkar framförallt vara att det fungerar så varierande mellan bilindivider. Själv har jag väldigt lite problem med spökbromsningar, kanske någon enstaka per 50-60 mil och då bara att den mjukt sänker farten utan anledning. Kör mycket på landsväg i norrland, men även en hel del motorväg söderut. Det som jag däremot tycker är trist är att den inte reagerar på renar på vägen - är som att bilen inte ser dem...
Att det är så varierande mellan olika bilar gör det än mindre troligt att det kommer lösa sig inom en snar framtid Bild
För mig är det helt uteslutet att använda farthållaren på något annat än 2+2 vägar, men då använder jag AP så farthållaren är helt meningslös i min bil.
Jag åker en del på E45 och 84 och har fått tvärnit vid mer än hälften av möten med lastbil/buss men även inbromsningar vid vanliga bilar ibland.
Det är ju ganska glest på de vägarna så försöker varje gång men ger upp efter några panikbromsar när jag glömt att avaktivera farthållaren vid ett möte.

Som sagt tidigare, det är svårt att glädjas över filhållningen/EAP som är väldigt bra när inte farthållaren fungerar.
Undrar om det är din bil det är fel på eller nåt annat.
Användarvisningsbild
Letalis
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 11 feb 2020 20:58
Ort: Västerlanda
Referralkod: ts.la/roger897563
Kontakt:

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Letalis »

Min tankade ner 38.2 men sen försvann den.
Bilens farthållare är livsfarlig, vågar inte ha den aktiv när jag kör hästtransporten.

Hoppas 38.2 blir bättre, eller?
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021

Model Y LR 2024
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 279
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Oscar11 »

Letalis skrev: 31 okt 2024 23:19
Min tankade ner 38.2 men sen försvann den.
Bilens farthållare är livsfarlig, vågar inte ha den aktiv när jag kör hästtransporten.

Hoppas 38.2 blir bättre, eller?
Samma för mig, började ladda ner men försvann. Ser att 38.6 är på gång ut.

Farthållaren livsfarlig?? 4500 mil snart och inte upplevt det så. Lite väl nervös ibland kanske.
Tesla MYLR -23
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 1094
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Dinsdale »

Oscar11 skrev: 01 nov 2024 03:13
Letalis skrev: 31 okt 2024 23:19
Min tankade ner 38.2 men sen försvann den.
Bilens farthållare är livsfarlig, vågar inte ha den aktiv när jag kör hästtransporten.

Hoppas 38.2 blir bättre, eller?
Samma för mig, började ladda ner men försvann. Ser att 38.6 är på gång ut.

Farthållaren livsfarlig?? 4500 mil snart och inte upplevt det så. Lite väl nervös ibland kanske.
För en häst inne i hästkärran är det nog inte helt riskfritt med plötsliga kraftiga inbromsningar.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Letalis
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 11 feb 2020 20:58
Ort: Västerlanda
Referralkod: ts.la/roger897563
Kontakt:

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av Letalis »

Dinsdale skrev: 01 nov 2024 05:19
Oscar11 skrev: 01 nov 2024 03:13
Letalis skrev: 31 okt 2024 23:19
Min tankade ner 38.2 men sen försvann den.
Bilens farthållare är livsfarlig, vågar inte ha den aktiv när jag kör hästtransporten.

Hoppas 38.2 blir bättre, eller?
Samma för mig, började ladda ner men försvann. Ser att 38.6 är på gång ut.

Farthållaren livsfarlig?? 4500 mil snart och inte upplevt det så. Lite väl nervös ibland kanske.
För en häst inne i hästkärran är det nog inte helt riskfritt med plötsliga kraftiga inbromsningar.
Precis, låg på E45 på farthållare och plötsligt fick bilen för sig att fordonet på påfarten var farlig och bromsade till.
Tur man är van och kan motverka. Men hästen tappar balansen och det kan bli hur allvarligt som helst.

Lite för Offtopic..

Hoppas det blir bättre snart med mjukvaran
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021

Model Y LR 2024
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 995
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av wannabee »

Jag verkar ha 38.4 som jag installerade igår, har nog inte kört med den sen dess, men ingen senare version har tankats ner
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Senaste version 2024.38

Inlägg av mussla »

Jag tycker att regenereringen är mildare sedan någon uppdatering. Har 32.7. Nu har jag börjat sträcka mig efter bromspedalen och behöver inte släppa gaspedalen lika försiktigt. Någon som känner igen det?
Model Y LR AWD -24
Skriv svar