enoch85 skrev: ↑12 okt 2024 11:02
Tellus skrev: ↑12 okt 2024 10:49
Ej hängt med riktigt här.
Är det 0% fast ränta på alla nya model 3 och Y ?
Är 60 månader max längd på lånet?
Restvärde kan man ej välja själv?
Model Y | 0%
Model 3 | 1.99%
60 månader som standard, men folk här har ringt in och fått 8 år.
Vet ej
Hej!
Jag var och testade en MY performance idag - helt galet med kraft, hade med mig mina barn, var av en 4-åring, gratis berg och dalbana tyckte han. Hade jag varit yngre hade jag beställt den direkt men jag kommer välja standardmodellen.
Vet du någon som fått 8 år? Skulle helt klart vara nice att slippa behöva lägga om lånet efter 60 månader till högre ränta. Någon som kan tips hur jag bäst kollar upp detta? Säljaren idag sa att 60 månader är max. Han sa även ett par andra saker som jag ville dubbelkolla med er som vet.
1. Quicksilver och Midnight cherry-lackerna är av högst kvalitet (tjockast + metallic). Svart är enligt honom sämst och stenskott mm syns direkt. Han menade på att stenskott knappt syns på quicksilver vilket fick mig att tänka att jag beställer den för jag råkar gillar den färgen mest. Hade annars tänkt köra vit pga ingen extra kostnad.
2. Vita säten - säljaren menade att jag inte ska bekymra mig så mkt över att de kommer bli permanent skitiga, någon hade tex ätit bolognese ur sätet och torkat bort med vatten och papper.. har svårt att tänka mig att barnens skitiga overaller ut och in varje dag inte kommer sätta spår på kritvita säten? Kanske om man behandlar med impregnering eller liknande, någon som har erfarenhet?
3. Räcker det med mobile connector för laddning? Kör 8 mil om dagen och tänkte med hjälp av Tibber ladda när det är billigt/panelerna på taket genererar.
4. Säljaren sa att batteritekniken i standardmodellen är nyare än LR och att den mår bra av att laddas till 100% minst en gång i veckan, gärna oftare. Någon som kan bekräfta detta? Ännu en anledning för mig att välja standard istället för LR i så fall då det i princip blir samma range då förutom nån gång varje år då man ska på långresa.
5. En jag glömde fråga honom idag - om jag ska iväg på bilsemester, går det då att betala en månadskostnad för att få tillgång till FSD? Kommer inte ha nytta av det i vardagen tänker jag.
6. Hur GPS-navigerar ni i era bilar? Jag är van vid att köra med Waze rakt från telefonen och hoppas att det finns ett bättre inbyggt system i bilen? Kostar det något?
7. Jag frågade om bilen kommer med HW 3 eller 4, han kunde inte svara på det.. är detta något jag bör undersöka och hur i så fall?
Längst ner finns min bil, jag tar gärna emot tips om det är något jag bör ändra innan jag skickar in beställningen. Jag såg på hemsidan att man kunde få 11k+ rabatt genom referral, funkar det bara genom appen? Hittar inget på teslas hemsida när jag trixar med beställningen. Jag tänker att jag väljer någon i denna tråden och skriver in deras kod när jag beställer.
Model Y Bakhjulsdrift
544 990 kr
Quicksilver-lack
30 000 kr
19" mörka Gemini-fälgar
Inkluderat
Svart och vit premiuminteriör
13 000 kr
Interiör med fem säten
Inkluderat
Autopilot
Inkluderat