Ränteerbjudande M3P HL

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

backe
Inlägg: 2556
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av backe »

martinot skrev: 03 okt 2024 12:07
backe skrev: 03 okt 2024 09:47
martinot skrev: 03 okt 2024 09:05
backe skrev: 03 okt 2024 05:34
SwedishAdvocate skrev: 02 okt 2024 23:28

Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.

Men det här var ju som sagt för ~10-12(?) år sedan, och uppenbarligen har ju åtm. någon på Bygg Dina Drömmar™ fattat hur en bil ska se ut sen dess... Sen hjälper det ju antagligen även till en aning att dessutom ha tillgång till världens största hemmamarknad för bilar. En marknad som man dessutom skyddat med väsentligt högre importtullar än vad t.ex Europa haft gentemot Kommunistdiktaturen Kina. Tullar som man haft på plats i minst i minst ~10-12 år eller hur många år det nu handlar om...
Ingen har väl en så skyddad hemmamarknad som Tesla(och några andra amerikanska bilmärken), och Tesla är som enda utländska bilmärke tillåtna att ha en egen bilfabrik i Kommunistdiktaturen Kina hur nu det gick till?
Skulle tvärt om säga att Kina generellt har en betydligt mer skyddad marknad än den amerikanska.
Vad är tullarna för kinesiska bilar i USA och tvärtom?
Inte ens amerikanska bilar med batterikomponenter från Kina får statliga subventioner i USA...
På liknande sätt så är det så att rena kinesiska bolag har förtur till subventioner i Kina.

Märkligt med alla som alltid hackar på USA, men samtidigt helt blundar för när Kina gör exakt samma sak (och sedan längre tillbaka).
Jag blundar inte för Kina, jag undrar bara på vilket sätt Kinas marknad för elbilar är mer skyddad än USA.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 8426
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av spacecoin »

martinot skrev: 03 okt 2024 12:08
spacecoin skrev: 03 okt 2024 09:48
backe skrev: 03 okt 2024 09:47
Vad är tullarna för kinesiska bilar i USA och tvärtom?
Inte ens amerikanska bilar med batterikomponenter från Kina får statliga subventioner i USA...
Precis detta. 100%.
Exakt inte. -100% :D
Nu är detta inte en åsikt utan fakta, och du har fel. Men låt oss ta denna diskussion i en annantråd om du vill fortsätta?
SwedishAdvocate
Inlägg: 7351
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev: 03 okt 2024 15:00
martinot skrev: 03 okt 2024 12:08
spacecoin skrev: 03 okt 2024 09:48
backe skrev: 03 okt 2024 09:47
Vad är tullarna för kinesiska bilar i USA och tvärtom?
Inte ens amerikanska bilar med batterikomponenter från Kina får statliga subventioner i USA...
Precis detta. 100%.
Exakt inte. -100% :D
Nu är detta inte en åsikt utan fakta, och du har fel. Men låt oss ta denna diskussion i en annantråd om du vill fortsätta?
Skrev ett svar och flyttade diskussionen hit istället:
viewtopic.php?t=36405
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 dec 2023 13:28

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av TobbeW »

martinot skrev: 03 okt 2024 09:09
TobbeW skrev: 03 okt 2024 06:31
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Då jag själv arbetar med ett av dessa märken: Hela synen på kunden är iaf betydligt mer premium än vad Teslas kundbemötande verkar vara...
Därmed inte sagt att det aldrig förekommer missnöjda kunder eller konflikter inom andra bilmärken.

Bilarna i sig får var och en avgöra vad som passar en själv bäst, men bilen i sig är ju bara en del av "helheten" många köper en bil om dom vet att dom får bra hjälp av verkstaden om det uppstår problem tex, bara som ett exempel😀
Har en mycket mer negativ erfarenhet av BMW och Mini ÅF gällande service och problem än vad jag någonsin haft med Tesla, men det kan säkert variera. Älskar bilarna vi har (BMW 5-serie och Mini Cooper SE), men den dåliga service och bemötande jag fått gör att jag troligen skippar att överväga en ny bil från BMW/Mini (iaf. inte från Bilia som ÅF).
Och det var ju också precis därför jag skrev såhär:

"Därmed inte sagt att det aldrig förekommer missnöjda kunder eller konflikter inom andra bilmärken."
Model 3 Performance Highland
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av martinot »

TobbeW skrev: 03 okt 2024 19:17
martinot skrev: 03 okt 2024 09:09
TobbeW skrev: 03 okt 2024 06:31
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Då jag själv arbetar med ett av dessa märken: Hela synen på kunden är iaf betydligt mer premium än vad Teslas kundbemötande verkar vara...
Därmed inte sagt att det aldrig förekommer missnöjda kunder eller konflikter inom andra bilmärken.

Bilarna i sig får var och en avgöra vad som passar en själv bäst, men bilen i sig är ju bara en del av "helheten" många köper en bil om dom vet att dom får bra hjälp av verkstaden om det uppstår problem tex, bara som ett exempel😀
Har en mycket mer negativ erfarenhet av BMW och Mini ÅF gällande service och problem än vad jag någonsin haft med Tesla, men det kan säkert variera. Älskar bilarna vi har (BMW 5-serie och Mini Cooper SE), men den dåliga service och bemötande jag fått gör att jag troligen skippar att överväga en ny bil från BMW/Mini (iaf. inte från Bilia som ÅF).
Och det var ju också precis därför jag skrev såhär:

"Därmed inte sagt att det aldrig förekommer missnöjda kunder eller konflikter inom andra bilmärken."
Absolut. Gav bara min egna upplevelse. Påstod aldrig heller att det är mer än så. Så lite osäker vad du är ute efter?

Skrev själv ”det kan säkert variera” (om vi nu är inne på citeringar). ☺️
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19929
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Bjelke »

holden skrev: 03 okt 2024 12:00
Imolarot skrev: 03 okt 2024 11:52
Det tog inte många inlägg innan denna tråden handlade om allt annat än ränterabatten på M3P... :D
Undrar om marginalerna är betydligt mindre på Performance och det är därför Tesla drar sig för att addera den i erbjudandet.
Jag tror mer på att det är för att det är en ny bil och då vill man inte rabattera så här tidigt. Har själv 5-nånting procents ränta på min M3P -24.
Inte bara en ny bil utan också en toppversion av en modell som dom antagligen tänker
att folk väljer för just det och då kanske räntan inte spelar lika stor roll.
Lite som att Ferraris kunder inte tjafsar om ränterabatter (gissar jag iaf).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Nect
elbilist
Inlägg: 1987
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Nect »

Bjelke skrev: 04 okt 2024 11:17
holden skrev: 03 okt 2024 12:00
Imolarot skrev: 03 okt 2024 11:52
Det tog inte många inlägg innan denna tråden handlade om allt annat än ränterabatten på M3P... :D
Undrar om marginalerna är betydligt mindre på Performance och det är därför Tesla drar sig för att addera den i erbjudandet.
Jag tror mer på att det är för att det är en ny bil och då vill man inte rabattera så här tidigt. Har själv 5-nånting procents ränta på min M3P -24.
Inte bara en ny bil utan också en toppversion av en modell som dom antagligen tänker
att folk väljer för just det och då kanske räntan inte spelar lika stor roll.
Lite som att Ferraris kunder inte tjafsar om ränterabatter (gissar jag iaf).
Hos Ferrari är det tvärtom att kunderna får betala mera för att få köpa en 😂
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 dec 2023 13:28

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av TobbeW »

Poängen med mitt inlägg kanske inte var specifikt att räntan var på 2% eller 5%...det kanske egentligen spelar en mindre roll?

Men att man har en räntesats angiven på hemsidan som
inte visar sig stämma efter att man har "köpt" bilen och finansen från i detta fall DNB skall godkännas, och att man då snabbt som attan ändrar denna miss på hemsidan och låtsas som inget är för mig ändå rätt märkligt?

Lika märkligt som att man mer än halverar det föreslagna priset på inbytesbilen när man väl är på plats?

Bilen i sig är jag dock nöjd med, förutom att främre stänkskydden (som satt på vid leverans) sitter så lågt att dom inte klarar av en full fjädringsrörelse utan att skrapa i backen😂
Model 3 Performance Highland
manneson
Inlägg: 1117
Blev medlem: 22 sep 2024 12:13

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av manneson »

TobbeW skrev: 05 okt 2024 14:46
Poängen med mitt inlägg kanske inte var specifikt att räntan var på 2% eller 5%...det kanske egentligen spelar en mindre roll?

Men att man har en räntesats angiven på hemsidan som
inte visar sig stämma efter att man har "köpt" bilen och finansen från i detta fall DNB skall godkännas, och att man då snabbt som attan ändrar denna miss på hemsidan och låtsas som inget är för mig ändå rätt märkligt?

Lika märkligt som att man mer än halverar det föreslagna priset på inbytesbilen när man väl är på plats?

Bilen i sig är jag dock nöjd med, förutom att främre stänkskydden (som satt på vid leverans) sitter så lågt att dom inte klarar av en full fjädringsrörelse utan att skrapa i backen😂
Så gott som alla reserverar väl sig för felskrivningar. Låter ju som det var just en sådan här.
Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 dec 2023 13:28

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av TobbeW »

Absolut, visst kan det bli fel, och det är ju oftast när det blir ett fel/eller problem som man märker om man kommer att ha ett fortsatt förtroende eller inte för märket/produkten/personen eller vad det nu må vara :)
Model 3 Performance Highland
vampyren
Inlägg: 183
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av vampyren »

Blev lite glad men tyvärr så finns det inte längre!
----------
*250 000 kr (36 %) betalt, 36 månader, 10 000 kilometer, 5,49 % årlig ränta, 684 170 kr Inköpspris
Inklusive destinations- och dokumentavgift på 9 180 kr
----------
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 917
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Fredrik j
elbilist
Inlägg: 12654
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Fredrik j »

Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Det är precis det jag menar. MB A, B och C är fortfarande sedda som premiumbilar. Dom rider på varumärket MB.
Porsche är också etablerat premium och det spiller över på macan som faktiskt har förvånansvärt mycket porschekänsla. Jag tycker macan lever upp till premium.

Jag tycker bilar kan ha egenskaper precis som premiumbilar utan att för den skull bli det.
Premiumstämpeln är något som kommer smygande.
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Imolarot »

vampyren skrev: 05 okt 2024 23:22
Blev lite glad men tyvärr så finns det inte längre!
----------
*250 000 kr (36 %) betalt, 36 månader, 10 000 kilometer, 5,49 % årlig ränta, 684 170 kr Inköpspris
Inklusive destinations- och dokumentavgift på 9 180 kr
----------
Missade du trådstarten? Det fanns ALDRIG. :lol:
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av martinot »

Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Tycker att Tesla blir mer premiumkänsla för varje ny generation/uppdatering, medans MB (som jag kört flera i 15 års tid) blir mindre premiumkänsla för varje ny generation/uppdatering.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 917
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Fredrik j skrev: 06 okt 2024 11:36
Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Det är precis det jag menar. MB A, B och C är fortfarande sedda som premiumbilar. Dom rider på varumärket MB.
Porsche är också etablerat premium och det spiller över på macan som faktiskt har förvånansvärt mycket porschekänsla. Jag tycker macan lever upp till premium.

Jag tycker bilar kan ha egenskaper precis som premiumbilar utan att för den skull bli det.
Premiumstämpeln är något som kommer smygande.
Jo det kan vara så att MB A, B och C är sedda som premiumbilar - vilket man blir varse om inte stämmer. Om man klämmer på dom i hallen.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 917
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

martinot skrev: 07 okt 2024 04:33
Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00
Justin Time skrev: 02 okt 2024 23:28
Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Tycker att Tesla blir mer premiumkänsla för varje ny generation/uppdatering, medans MB (som jag kört flera i 15 års tid) blir mindre premiumkänsla för varje ny generation/uppdatering.
Merca har haft lite el-panik senaste 5åren.
Tycker de demobilar som står i hallen numera är bättre ihopskruvade.
Så EQE/S kom var de första rena katastrofen...
EQC är klart tightare.

Tesla gör samma resa till bättre ihopskruvad allt eftersom
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Fredrik j
elbilist
Inlägg: 12654
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Fredrik j »

Sportbilsentusiasten skrev: 07 okt 2024 12:39
Fredrik j skrev: 06 okt 2024 11:36
Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59
Sportbilsentusiasten skrev: 03 okt 2024 07:00

Premium är en produktegenskap, inget annat.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Det är precis det jag menar. MB A, B och C är fortfarande sedda som premiumbilar. Dom rider på varumärket MB.
Porsche är också etablerat premium och det spiller över på macan som faktiskt har förvånansvärt mycket porschekänsla. Jag tycker macan lever upp till premium.

Jag tycker bilar kan ha egenskaper precis som premiumbilar utan att för den skull bli det.
Premiumstämpeln är något som kommer smygande.
Jo det kan vara så att MB A, B och C är sedda som premiumbilar - vilket man blir varse om inte stämmer. Om man klämmer på dom i hallen.
Otroligt mycket status med mercedes i vissa kretsar. Det sitter djupt.
vampyren
Inlägg: 183
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av vampyren »

Imolarot skrev: 06 okt 2024 11:42
vampyren skrev: 05 okt 2024 23:22
Blev lite glad men tyvärr så finns det inte längre!
----------
*250 000 kr (36 %) betalt, 36 månader, 10 000 kilometer, 5,49 % årlig ränta, 684 170 kr Inköpspris
Inklusive destinations- och dokumentavgift på 9 180 kr
----------
Missade du trådstarten? Det fanns ALDRIG. :lol:
hehe yupp :)
Var så glad att jag hoppade till Telsa direkt....har en beställning på gång så.
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 917
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Ränteerbjudande M3P HL

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Fredrik j skrev: 07 okt 2024 17:07
Sportbilsentusiasten skrev: 07 okt 2024 12:39
Fredrik j skrev: 06 okt 2024 11:36
Sportbilsentusiasten skrev: 06 okt 2024 11:24
Fredrik j skrev: 03 okt 2024 07:59


Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.
Att man kan ta betalt för ett varumärke, status, förväntningar som uttryckligen inte utlovats. Förtroende. Det är ju svårt att komma dit utan produktegenskaper men det är inte nödvändigt för att bibehålla.
Tillverkarna strävar dit eftersom man kan ta mer betalt utan öka kostnaden.
Att själv utnämna sig till premium är lite som att själv säga att man är rolig.
Förstår, du har en poäng.
Men hur tänker du om ett premiummärkes budgetprodukter?
MB A, B, C-klass är inte premium.
Deras EQE/S likaså.
Plast o saknar gedigen känsla.

Samma med Porsches instegsmodell Macan.

Tvärtom med Highland, börjar kännas mer o mer premium

För mig är det en produktegenskap.
Det är precis det jag menar. MB A, B och C är fortfarande sedda som premiumbilar. Dom rider på varumärket MB.
Porsche är också etablerat premium och det spiller över på macan som faktiskt har förvånansvärt mycket porschekänsla. Jag tycker macan lever upp till premium.

Jag tycker bilar kan ha egenskaper precis som premiumbilar utan att för den skull bli det.
Premiumstämpeln är något som kommer smygande.
Jo det kan vara så att MB A, B och C är sedda som premiumbilar - vilket man blir varse om inte stämmer. Om man klämmer på dom i hallen.
Otroligt mycket status med mercedes i vissa kretsar. Det sitter djupt.
Tror du det gäller dessa?
Är tveksam själv men du kanske har rätt.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Skriv svar