Jag kör teslalogger. Ska kolla imorn, bilen är inte hemma nu och står på långsamladdning hela natten. Tror aldrig den hann somna tidigare heller tyvärr. Vart går su för att kolla det enklast?AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 21:44Du kör Teslalogger eller Teslamate?MNA skrev: ↑30 sep 2024 19:55Fick kablaget för att koppla på min vlinker fs fram på pssagerarsidan där jag har commandern. Nu funkar det med scan my tesla när jag laddar bilen eller stänger dörren. Vet inte hur länge den är igång när jag stänger dörren. Men hade telefonen i bilen framme och den skickade data än fast jag hade stängt dörren. Får hoppas de är som förut att det funkar tills bilen somnar.
Då kan du se exakt när den slutar skicka data där.
Normalt somnar en 3/Y runt 8-10 minuter efter att man lämnat den i fred.
Scan My Tesla Mätresultat
Moderator: Redaktion
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Du använder väl grafana för att kolla?MNA skrev: ↑30 sep 2024 22:15Jag kör teslalogger. Ska kolla imorn, bilen är inte hemma nu och står på långsamladdning hela natten. Tror aldrig den hann somna tidigare heller tyvärr. Vart går su för att kolla det enklast?AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 21:44Du kör Teslalogger eller Teslamate?MNA skrev: ↑30 sep 2024 19:55Fick kablaget för att koppla på min vlinker fs fram på pssagerarsidan där jag har commandern. Nu funkar det med scan my tesla när jag laddar bilen eller stänger dörren. Vet inte hur länge den är igång när jag stänger dörren. Men hade telefonen i bilen framme och den skickade data än fast jag hade stängt dörren. Får hoppas de är som förut att det funkar tills bilen somnar.
Ta bara tex “all consumtiuons”. Det sänds inga data från bilen när den sover.
Eller i vart fall som jag konfigurerat det så stänger SMT direkt när det inte laddar tabletten med USB, och den vaknar startar SMT och börjar skicka data såfort det kommer ström i USB.
Det borde inte komma data när bilen sover för dig heller för då är ODB-läsaren “död”. Har aldrig kört uitan tasker med min konfig så jag vet inte helt säkert hur det blir för dig.
Det syns även bra i teslafi vaken/sleep.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- MNA
- Teslaägare
Ska kolla imorn. Kör oxå tasker, när den slutar få ström slår den av. Ska kolla nogrannare imorn när den fått ladda klart och sovit.AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 23:02Du använder väl grafana för att kolla?MNA skrev: ↑30 sep 2024 22:15Jag kör teslalogger. Ska kolla imorn, bilen är inte hemma nu och står på långsamladdning hela natten. Tror aldrig den hann somna tidigare heller tyvärr. Vart går su för att kolla det enklast?AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 21:44Du kör Teslalogger eller Teslamate?MNA skrev: ↑30 sep 2024 19:55Fick kablaget för att koppla på min vlinker fs fram på pssagerarsidan där jag har commandern. Nu funkar det med scan my tesla när jag laddar bilen eller stänger dörren. Vet inte hur länge den är igång när jag stänger dörren. Men hade telefonen i bilen framme och den skickade data än fast jag hade stängt dörren. Får hoppas de är som förut att det funkar tills bilen somnar.
Eller i vart fall som jag konfigurerat det så stänger SMT direkt när det inte laddar tabletten med USB, och den vaknar startar SMT och börjar skicka data såfort det kommer ström i USB.
Det borde inte komma data när bilen sover för dig heller för då är ODB-läsaren “död”. Har aldrig kört uitan tasker med min konfig så jag vet inte helt säkert hur det blir för dig.
- MNA
- Teslaägare
Vad jag kan se så verkar det handla om 4-5 minuter. Men jag har upplevt att bilen somnar fortare numera oxå med den senaste uppdateringen.AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 23:02Du använder väl grafana för att kolla?MNA skrev: ↑30 sep 2024 22:15Jag kör teslalogger. Ska kolla imorn, bilen är inte hemma nu och står på långsamladdning hela natten. Tror aldrig den hann somna tidigare heller tyvärr. Vart går su för att kolla det enklast?AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 21:44Du kör Teslalogger eller Teslamate?MNA skrev: ↑30 sep 2024 19:55Fick kablaget för att koppla på min vlinker fs fram på pssagerarsidan där jag har commandern. Nu funkar det med scan my tesla när jag laddar bilen eller stänger dörren. Vet inte hur länge den är igång när jag stänger dörren. Men hade telefonen i bilen framme och den skickade data än fast jag hade stängt dörren. Får hoppas de är som förut att det funkar tills bilen somnar.
Jag har inte klockat på senare tid men det tog ~8 min på min 3P varje gång jag skulle stänga ned/söva den för att koppla in/ur uttag för OBD.MNA skrev: ↑01 okt 2024 15:59Vad jag kan se så verkar det handla om 4-5 minuter. Men jag har upplevt att bilen somnar fortare numera oxå med den senaste uppdateringen.AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 23:02Du använder väl grafana för att kolla?MNA skrev: ↑30 sep 2024 22:15Jag kör teslalogger. Ska kolla imorn, bilen är inte hemma nu och står på långsamladdning hela natten. Tror aldrig den hann somna tidigare heller tyvärr. Vart går su för att kolla det enklast?AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 21:44Du kör Teslalogger eller Teslamate?MNA skrev: ↑30 sep 2024 19:55
Fick kablaget för att koppla på min vlinker fs fram på pssagerarsidan där jag har commandern. Nu funkar det med scan my tesla när jag laddar bilen eller stänger dörren. Vet inte hur länge den är igång när jag stänger dörren. Men hade telefonen i bilen framme och den skickade data än fast jag hade stängt dörren. Får hoppas de är som förut att det funkar tills bilen somnar.
Körde in min S i helgen i garaget och grejade i förrådet direkt efter. Bedömt tog det runt 5-8 min tills det klonkade när kontaktorerna slår ifrån.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- MNA
- Teslaägare
Var ut och klockade nu och det tog ganska exakt 5 minuter innan kontaktorerna slog ifrån och telefonen tappade laddningen. Men då funkar det igen när jag flyttade fram obdläsaren, skönt.AAKEE skrev: ↑01 okt 2024 18:28Jag har inte klockat på senare tid men det tog ~8 min på min 3P varje gång jag skulle stänga ned/söva den för att koppla in/ur uttag för OBD.MNA skrev: ↑01 okt 2024 15:59Vad jag kan se så verkar det handla om 4-5 minuter. Men jag har upplevt att bilen somnar fortare numera oxå med den senaste uppdateringen.AAKEE skrev: ↑30 sep 2024 23:02Du använder väl grafana för att kolla?
Körde in min S i helgen i garaget och grejade i förrådet direkt efter. Bedömt tog det runt 5-8 min tills det klonkade när kontaktorerna slår ifrån.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
M3P 2019-02 10200mil
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
AAKEE
Då är CAC 3,4Ah på denna gamling också bra, eller är det andra referensramar på detta batteri?
Då är CAC 3,4Ah på denna gamling också bra, eller är det andra referensramar på detta batteri?
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Det är riktigt bra! Under de där 2% man vill sikta på för att det ska vara optimalt

M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5