Det konstigaste jag hört talas om...

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Det konstigaste jag hört talas om...

Inlägg av JonasH »

Såg i tidningen idag att något otroligt konstigt hänt.

En bil har tagit eld under färd till och med och det var inte en Tesla. :o

http://www.expressen.se/gt/bil-borjade- ... nder-fard/

Hur kan något sådant hända. Jag som trodde att det bara var Teslor dom kunde brinna...

Om någon missat det så dryper detta av ironi...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Det konstigaste jag hört talas om...

Inlägg av bylund »

Nu framgår det ju inte huruvida det var en Tesla eller inte. Det kanske är så vanligt att dessa Teslor brinner att de inte orkar skriva ut märke längre :shock:
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Tänkte inte på det. :roll:
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Det står att det var en nyare Mercedes. Kanske med Tesla-teknik eftersom den tog eld... :lol: :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

Vadå bilar med motorer med delar som håller 90 grader, olja, bensin, spolarvätskor o annat mysigt kan väl inte brinna :roll: :roll:
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

lator skrev:
Det står att det var en nyare Mercedes. Kanske med Tesla-teknik eftersom den tog eld... :lol: :mrgreen:
Ah, de har uppdaterat. Tidigare var artikeln bara en tredjedel av vad den är nu.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22646100.ab fler bilar som brinner, inte heller ett problem på en elbil :)
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Swede1

Inlägg av Swede1 »

Kanske nya Mercedes e klass, där de lag 25 MDR kr på att utveckla en 2 liters dieselmotor som är nån procent effektivare.... Säkert en bra investering tycker aktie ägarna eller skulle de lagt pengarna på att utveckla batterier och laddplatser och elbil istället, och fått några hundra tusen reservationer? Vad sålde de?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Fel bil brinner ;)
1461650152.png
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

det måste ju vara Teslan som på nåt sätt har antänt Toyotan(?), kanske spridit lite av sitt lithium över den eller nåt ;) ICE är ju mycket säkrare än BEV, 40 liter bensin i en behållare är inte farligare än 40liter fanta!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Vet du var bilden är tagen? Tyckte först det såg ut som Sverige men kullerstenarna i vägkanten ser mer mellan- sydeuropeiskt ut.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare

Inlägg av Peter Holm »

I går stod det en icke Tesla och brann på E18 vid Danderyds sjukhus.
Tyvärr såg det lite läskigt ut och jag hoppas att de klarade sig rimligt väl.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Jag cyklade förbi just då. Såg inte bilarna, men har svårt att se att bilden skulle vara tagen vid Danderyds sjukhus. Ang branden vid Danderyds sjukhus, pågår en brottsutredning rörande den.
Norpan

Inlägg av Norpan »

Bod skrev:
Vet du var bilden är tagen? Tyckte först det såg ut som Sverige men kullerstenarna i vägkanten ser mer mellan- sydeuropeiskt ut.
Luxenburg enligt Teslarati
I väntan på Model 3
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
det måste ju vara Teslan som på nåt sätt har antänt Toyotan(?), kanske spridit lite av sitt lithium över den eller nåt ;) ICE är ju mycket säkrare än BEV, 40 liter bensin i en behållare är inte farligare än 40liter fanta!
Jag hade samma idé att det måste på nåt sätt ändå vara Teslans fel. Förmodligen en blixt som slog över från Teslan till Toyotan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Bilden lär i varje fall aldrig publiceras i en Svensk bildtidning. Knappast heller i någon Tysk.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Jag blir alltid ledsen när jag ser en skadad Tesla men då tänker jag på de som åkte i bilen och att de inte kunde ha suttit i en säkrare bil. :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

lator skrev:
Jag blir alltid ledsen när jag ser en skadad Tesla men då tänker jag på de som åkte i bilen och att de inte kunde ha suttit i en säkrare bil. :)
Håller med. Visst är det tråkigt med en skrotad Tesla. Men bilen har gjort sitt jobb. Ungefär som en livvakt som offrar sig själv. :cry:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Jag hade samma idé att det måste på nåt sätt ändå vara Teslans fel. Förmodligen en blixt som slog över från Teslan till Toyotan.
Det är en del av Elons plan att bli av med fossilbilarna... :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Här polisen rader om olyckan vid Danderyds sjukhus igår.
"Hej Anna
Jag väljer här att kalla dig för Anna fast du heter något annat. Jag vet inte vem du är och vad du haft för valmöjligheter tidigare i ditt liv. Jag har aldrig träffat dig förrän igår. Det jag vet om dig är bara det fruktansvärda jag själv såg igår. Du valde att sätta dig bakom ratten på en bil trots att du var påverkad och saknar körkort. Du körde riktigt illa. Du valde sen att inte stanna när vi försökte stoppa dig. Du valde att fly och påbörjade en av de värsta körningar jag sett under mina 24år som polis.
Du utsatte flera förutom dig själv för extrem livsfara. Mormodern och hennes två barnbarn, 3 och 5 år gamla, satt i den här bilen .Hon hade valt att ta hand sina älskade dyrgripar idag. Kanske skulle de iväg på något spännande äventyr? Tack och lov så klarade de sig bra. I allafall fysiskt.
När du sen satt hjälplös och blodig bakom ratten i din kvaddade bil, så valde jag och min kollega att utsätta oss för livsfara. Vi hjälpte dig ut ur den brinnande bilen och förde dig i säkerhet bara några minuter innan bilen var övertänd. Du hade alltså bara några minuter innan valt att fly för ditt liv från oss, vilka som sen kanske räddade ditt liv.
Vilka val tänker du gör framöver Anna?
Snälla. Låt mig inte få ångra de val jag och min kollega gjorde igår. /Micke"
Skriv svar