Nu framgår det ju inte huruvida det var en Tesla eller inte. Det kanske är så vanligt att dessa Teslor brinner att de inte orkar skriva ut märke längre
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kanske nya Mercedes e klass, där de lag 25 MDR kr på att utveckla en 2 liters dieselmotor som är nån procent effektivare.... Säkert en bra investering tycker aktie ägarna eller skulle de lagt pengarna på att utveckla batterier och laddplatser och elbil istället, och fått några hundra tusen reservationer? Vad sålde de?
det måste ju vara Teslan som på nåt sätt har antänt Toyotan(?), kanske spridit lite av sitt lithium över den eller nåt ICE är ju mycket säkrare än BEV, 40 liter bensin i en behållare är inte farligare än 40liter fanta!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag cyklade förbi just då. Såg inte bilarna, men har svårt att se att bilden skulle vara tagen vid Danderyds sjukhus. Ang branden vid Danderyds sjukhus, pågår en brottsutredning rörande den.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
det måste ju vara Teslan som på nåt sätt har antänt Toyotan(?), kanske spridit lite av sitt lithium över den eller nåt ICE är ju mycket säkrare än BEV, 40 liter bensin i en behållare är inte farligare än 40liter fanta!
Jag hade samma idé att det måste på nåt sätt ändå vara Teslans fel. Förmodligen en blixt som slog över från Teslan till Toyotan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag hade samma idé att det måste på nåt sätt ändå vara Teslans fel. Förmodligen en blixt som slog över från Teslan till Toyotan.
Det är en del av Elons plan att bli av med fossilbilarna...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Här polisen rader om olyckan vid Danderyds sjukhus igår.
"Hej Anna
Jag väljer här att kalla dig för Anna fast du heter något annat. Jag vet inte vem du är och vad du haft för valmöjligheter tidigare i ditt liv. Jag har aldrig träffat dig förrän igår. Det jag vet om dig är bara det fruktansvärda jag själv såg igår. Du valde att sätta dig bakom ratten på en bil trots att du var påverkad och saknar körkort. Du körde riktigt illa. Du valde sen att inte stanna när vi försökte stoppa dig. Du valde att fly och påbörjade en av de värsta körningar jag sett under mina 24år som polis.
Du utsatte flera förutom dig själv för extrem livsfara. Mormodern och hennes två barnbarn, 3 och 5 år gamla, satt i den här bilen .Hon hade valt att ta hand sina älskade dyrgripar idag. Kanske skulle de iväg på något spännande äventyr? Tack och lov så klarade de sig bra. I allafall fysiskt.
När du sen satt hjälplös och blodig bakom ratten i din kvaddade bil, så valde jag och min kollega att utsätta oss för livsfara. Vi hjälpte dig ut ur den brinnande bilen och förde dig i säkerhet bara några minuter innan bilen var övertänd. Du hade alltså bara några minuter innan valt att fly för ditt liv från oss, vilka som sen kanske räddade ditt liv.
Vilka val tänker du gör framöver Anna?
Snälla. Låt mig inte få ångra de val jag och min kollega gjorde igår. /Micke"
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD