Har kollegor som har beställt också. Även de LR AWD QS, precis som min.
Även de hade fått bil matchad idag och kunde boka upphämtning. Verkar ha kommit en stor batch.
Moderator: Redaktion
Beställ med odubbade och be din advisor byta till dubbdäck. Jag gjorde precis så för ungefär en vecka sedan. Dubbdäcken var 80kr billigareModel-Y-MIKE skrev: ↑17 sep 2024 21:20Goddag,
Nån som vet varför det inte går att beställa dubbade vintedäck til MYP?
Valde dubbfritt, såklartSinglemalt skrev: ↑18 sep 2024 09:28Gissar att dubbarna flyger sin kos om du drar på med en performance![]()
Inte 100, men egna efterforskningar på liknande nummer ger ett tillverkningsdatum nånstans i augusti.Model-Y-MIKE skrev: ↑18 sep 2024 14:47Någon vänlig själ som kan tala om när
VIN: XP7YGCEL0RB5176xx är tillverkat?
Gäller en MYP.
Med vänlig hälsning, MIKAEL
Om du matar in regnr på transportstyrelsen så får du fram tillverkningsdatum och massa annat:Model-Y-MIKE skrev: ↑18 sep 2024 14:47Någon vänlig själ som kan tala om när
Gäller en MYP.
Har inte fått något regnummer. Tänkte att om någon fått leverans nyligen på en MYP kan jämföra med sitt tillverknings datum.Singlemalt skrev: ↑18 sep 2024 15:59Om du matar in regnr på transportstyrelsen så får du fram tillverkningsdatum och massa annat:Model-Y-MIKE skrev: ↑18 sep 2024 14:47Någon vänlig själ som kan tala om när
Gäller en MYP.
https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/
Stereon: Inställningar -> Programvara -> Ytterligare fordonsinformation och leta efter Ljudanläggning
Som sagt, det var överfullt med leveransklara bilar där igår och flera lastbilar med ännu fler bilar stod utanför och kunde inte lasta av. Det stod bilar överallt lite huller om buller inne på området och det sprang Tesla-representanter kors och tvärs för att leverera bilar till kunder. Det kändes som att man inte kunde bli av med bilarna i samma takt som det kom in nya, vilket stämmer in på din beskrivning. Surt att behöva vänta och att all planering åkt ner i soptunnan. Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt, det är värt väntan!
Efter jag läste din rapport om bilar som väntade på att lastas av så misstänkte jag att min tid kunde flyttas.Falcon_b skrev:Som sagt, det var överfullt med leveransklara bilar där igår och flera lastbilar med ännu fler bilar stod utanför och kunde inte lasta av. Det stod bilar överallt lite huller om buller inne på området och det sprang Tesla-representanter kors och tvärs för att leverera bilar till kunder. Det kändes som att man inte kunde bli av med bilarna i samma takt som det kom in nya, vilket stämmer in på din beskrivning. Surt att behöva vänta och att all planering åkt ner i soptunnan. Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt, det är värt väntan!
150 km gratis laddning kommer du garanterat få. Såg att jag fått ett mail när jag precis hämtat ut bilen där dem bl a skriver:14130 skrev: ↑21 sep 2024 15:54Efter jag läste din rapport om bilar som väntade på att lastas av så misstänkte jag att min tid kunde flyttas.Falcon_b skrev:Som sagt, det var överfullt med leveransklara bilar där igår och flera lastbilar med ännu fler bilar stod utanför och kunde inte lasta av. Det stod bilar överallt lite huller om buller inne på området och det sprang Tesla-representanter kors och tvärs för att leverera bilar till kunder. Det kändes som att man inte kunde bli av med bilarna i samma takt som det kom in nya, vilket stämmer in på din beskrivning. Surt att behöva vänta och att all planering åkt ner i soptunnan. Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt, det är värt väntan!
Men hoppas nya tiden håller och jag också får några gratis laddningar när jag hämtar ut![]()
Kod: Markera allt
Laddningskrediter
Din bil kanske inte är fulladdad när den kommer till dig. Därför ger vi dig 150 km gratis Supercharging*. Du kommer att kunna se krediterna i avsnittet ”Laddning” i din Tesla-app.