Mycket spekulationer om mig..... Till att börja med har jag ganska grov dyseleksi, jag kan inte ens stava till det som ni ser.jag skriver väldigt dåligt . men bryr mig inte nämnvärt och har klarat mig i snart 60 år med att skriva som en kratta och skratta ni åt det om ni vill. denna text kommer bitvis antagligen vara ganska oläsbar eller svår tolkad om man som många här är super proffs på skriva och jag kommer inte läsa igenom allt och försöka rätta till texten... det blir som det är.
Det finns en anledning till mitt nick name och det är att jag är väldigt händig och mitt nick name har jag fått av mina arbetskolleger på BMW/Mini där jag jobbade under många år, jag kan fixa i princip vad som helst med väldigt begränsade redskap/verktyg.
Att jobba som bilmek på TMS som jag kallar det (tiilskillnad från många av mina kolleger på TMS) som tycker att man är bil"tekniker" är för mig väldigt enkelt, när jag jämför med hur det var att jobba med fossil bilar, tex att byta en kamtjedja på en 4,4 liters V8....nu snackar vi MEKANIKER på HÖG nivå, och det var jag stålt över att kunna nästan i sömnen.... jag upplever det som att ingen av mina kolleger har en suck om vad det innebär när jag pratar om det... och det förstår jag nu efter att ha jobbat med Tesla bilar där det mest avancerade är att byta länkarmar , värmepump, ljusinsatser, bromsskivor,belägg, kupefilter, batteri, dörrhandtag mm ,mm extremt enkelt är allt ännu så länge ska tilläggas .
Felsökning är också en så himla enkel match om jämför med fossil bilar, på Tesla är fel loggarna extremt priksäkra bara att kolla vad "bilen" säger att den tror/anser är sönder och byta delen (som en LEGOBIT) och vipps så är det klart, som gemförelse hjälpte jag en polare med sin VW transporter som är en 2021a och började dra/försvinna glykol utan några synliga lekage , provtrykte mm höll på i flera timmar med diverse felsökning ,test mm och av en ren tillfällighet tyckte jag avgaserna luktade konstigt och då visade det sig att EGR ventilen är vattenkyld och hade ett inre läkage som endast uppstod när EGR ventilen uppnådde hög temperatur, tog fucking 6 timmar att byta den sen... fick demontera extremt mycket, nåja nog om mitt skryt nu.
Jag är lite gammal för att jobba TMS med långt ifrån äldst, men måste höja ledarna ( dom kallas så) till skyarna... det är verkligen som stor ledaren Elon säjer det finns inte vi och dom på mina arbetsplatser som numera är 4 st (har rest runt och hjälp till att avlasta) andra verkstäder pga hög belastning antagligen för strejken , men om den pratas det i princip ingenting om.... lite konstigt kan jag tycka men stämningen är soft och alla som jag jobbar med trivs härligt bra
Har läst här att det ska vara stressigt värre , långa arbetsdagar , någon slags "betting" för att få löneökning , obetald övertid , mm. men ännu sålänge är det mycket bättre än det var på förenadebil där hade man "27 minuter" för att byta bromsklossar på en X5a oavsett om den var helt nersnöad när man hämtade den på parkeringen och fick lägga 3 minuter på att ta bort snön... soft värre här, bra för en gammal get som jag.
Har varit med på 2 st (av 4a tillfrågade) grilluncher där TMS stått för all kostnad för mat o dryck där dessutom platsledaren stod och skötte grillen... hon är bra på att grilla kan jag tillägga och det var betald lunch på drygt en timme , gött.
Jag sökte egentligen detta jobbet för att få 130% av lönen från dag ett och tanken var att mjölka IFM på lön i ca 7 år till pensionen trillar in...jag ska erkänna att min jobb ansökan till TMS nästan var ett skämt förutom mitt betyg från förenade bil som jag kopierade på gammaldags vis och skickade in brevledes som är mot alla odds... men fick höra sen när jag fått jobbet att dom nästan aldrig fått en jobbansökan på fysiskt brev och blev nyfikna på vem Macgiver6 var som jag faktiskt signerade brevet med.
Nåja fick jobbet, blev medlem i facket, tänkte detta går ju bättre än planerat haha... men va fan jag ger det några dagar för att testa hur illa det kan vara gemfört men mitt förra mek jobb som jag lämnade 07 , klart nervös över IT delen som aldrig varit mig paradgren. Men den biten fick jag väldigt bra stöd med dom första veckorna och jag hade flaggat för det från första ansökningsbrevet, jag var 100% ärlig vad jag kunde och vad jag inte kunde och det uppskattades tydligen.
Tänkte ett tag att bli värsta mullvaden och läcka till media om vad ledarna säger/anser/tycker/pratar om strejken mm men det kommer jag inte göra, ledarna är bara vanliga människor och gör sitt jobb på det bästa sätt jag kan tänka mig.
Nu är jag trött i mitt pekfinger, men kan avslöja en liten del jag hört i korridorerna och det är att " så länge vi (TMS) kan bedriva vår verksamhet på ett lagligt sätt utan att teckna avtal kommer vi finnas här"
Många kommer påstå att jag är ett troll mm mm och det är upp till var och en men till dig som jag bytade 12 volts batteriet på din vita M3 i tisdags i Löddeköpinge och du är med här det pratade vi om du kan ju ge dig till känna och konfirmera att jag finns på riktigt.
Tack och hej leverpastej.