taliz skrev: ↑07 apr 2024 07:56
backe skrev: ↑06 apr 2024 12:26
taliz skrev: ↑06 apr 2024 11:00
Fredrik j skrev: ↑06 apr 2024 10:57
taliz skrev: ↑06 apr 2024 10:46
Hästhandlarmodellen är utdaterad, komplicerad, långsam, dyr och passar inte alls dagens köpare. De förväntar sig att kunna köpa en bil på samma vis som man köper allt annat nuförtiden.
Att tro att alla Teslaköpare sitter och väntar på deals är väldigt långt från verkligheten. Det är precis tvärtom, de traditionella handlarna sitter med den huvudvärken. Folk ber om offerter från massa ÅF och sen bönar och ber ÅF att de ska köpa hos just dom.
Precis. Hästhandlarmodellen är utdaterad och kunderna förväntar sig fasta priser och slippa ta in offerter från flera handlare. Då är tillverkarna tvungna att tillgodose att kunderna iallafall upplever att priset är fast och att man lyckas få en billig finansiering och bra inbytespris.
När det går lite trögare kommer ju kunderna upptäcka att slutkostnaden blev billigare än vad man först räknat med. Om det sen är ett tidsbegränsat erbjudande triggas ofta köpreflexen.
Jag tror det är många teslaspekulanter som väntar på nästa räntekampanj.
Problemet för dom är att det forfarande blir dyrare än Tesla. De har inte i närheten av samma marginaler.
Det där är avgasbilar. Jag pratar elbilar. Se inlägg ovan om hur snabbt det vänder och vad som händer då..
Fortfarande bara var du tror, du har en tendens att uttrycka dig som att du vet sanningen men det är mer tvärsäkra gissningar.
Enligt många(troligen dig också) så skulle Tesla ha mer eller mindre hela batterimarknaden nu med 4680, det gick väl sådär. Tesla sitter i knät på BYD och Catl bl.a.
Tesla ska ha haft Robotaxi igång sen 2020, gått sådär, nu ska det presenteras nåt nytt revolutionerande i samma ämne fyra år senare när man såhär långt fått ut noll Robotaxis.
Den nya fabriken i Mexiko skulle vara under full konstruktion för den nya billiga (Model 2?) bilen, verkar också gå sådär. Enligt uppgifter som Tesla inte gett en dementi på så har man lagt ner den billiga bilen.
Snart kanske verkligheten kommer ikapp Tesla istället? Vi får vänta och se, men att Teslas väg är spikrak uppåt tror inte jag.