Wipers turn on automatically in cruise control

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Wipers turn on automatically in cruise control

Inlägg av mikebike »

ducce916m skrev: 17 jun 2023 17:35
Dafro skrev: 17 jun 2023 15:59
kenjon skrev: 17 jun 2023 15:48
Jag har inte heller samma problem, den går igång mycket sällan för mej. Konstigt att det ska skilja så....
Ups, jag har MYLR...
Men den går ändå gång ibland, det gör den ju aldrig på en bil som har en vettig lösning för farthållare, har ju fungerat i säkert 20 år i tex Volvo. Skandal i en så dyr bil, särskilt när man tar bort en funktion man har betalt för, borde ju anmälas till ARN.
Kan ju påminna dig om att inte alla bilar har problemet, på min SR+ -21 (3000 mil) har torkarna aldrig hittills startat i torrt väder. Däremot har det ibland hänt att de varit något sena att starta i duggregn, men efter ett litet påminnelsetryck på spaken brukar det fungera normalt. Har svårt att tro att ARN (behandlingstid ca 6 mån) skulle ta sig an problemet.
Det är ju som sagt två problem, som dock hör ihop.
SC har föreslagit att jag skall vända mig till ARN, och har det alltså gällt att de "råkat" försämra min köpta produkt mot min uttryckta vilja.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

ducce916m skrev: 17 jun 2023 17:35
Dafro skrev: 17 jun 2023 15:59
kenjon skrev: 17 jun 2023 15:48
Jag har inte heller samma problem, den går igång mycket sällan för mej. Konstigt att det ska skilja så....
Ups, jag har MYLR...
Men den går ändå gång ibland, det gör den ju aldrig på en bil som har en vettig lösning för farthållare, har ju fungerat i säkert 20 år i tex Volvo. Skandal i en så dyr bil, särskilt när man tar bort en funktion man har betalt för, borde ju anmälas till ARN.
Kan ju påminna dig om att inte alla bilar har problemet, på min SR+ -21 (3000 mil) har torkarna aldrig hittills startat i torrt väder. Däremot har det ibland hänt att de varit något sena att starta i duggregn, men efter ett litet påminnelsetryck på spaken brukar det fungera normalt. Har svårt att tro att ARN (behandlingstid ca 6 mån) skulle ta sig an problemet.
Att starta manuellt är ju en bra lösning. :roll:

Detta har väl hållit på i mer än 6 månader och lovar att Arn handlägger detta snabbare än tesla kommer med en lösning.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

Ingen som lämnat tillbaka sin bil än? Varför? 3 chanser att åtgärda r ju praxis.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
danjel

Inlägg av danjel »

Fick min modell Y i juli. Går inte att använda farthållaren pga att torkarna går igång precis hela tiden, alltså konstant tills det gnisslar och gummit är på väg att ge sig på torkarna. Om möjligt ännu värre nu på vintern. Så jävla dåligt. Hur fan ska man kunna göra självkörande bilar när man inte ens klarar av att implementera en normal vindrutetorkare och till på köpet göra det omöjligt att stänga av. Obegripligt.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inlägg av Xeik »

danjel skrev: 10 dec 2023 18:18
Fick min modell Y i juli. Går inte att använda farthållaren pga att torkarna går igång precis hela tiden, alltså konstant tills det gnisslar och gummit är på väg att ge sig på torkarna. Om möjligt ännu värre nu på vintern. Så jävla dåligt. Hur fan ska man kunna göra självkörande bilar när man inte ens klarar av att implementera en normal vindrutetorkare och till på köpet göra det omöjligt att stänga av. Obegripligt.
Ja, det är väldigt irriterande. Och tydligen olika mellan bilarna också. Har haft 2 treor tidigare, och där var det i princip aldrig att torkarna gick utan att det behövdes.
Nu med nya y:n så går de väldigt ofta med AP på.
Tillfällig lösning är att ställa hastigheten på läge 1, så de inte går hela tiden iallafall.
Permanent lösning är att köpa Sexy Buttons.

(en delförklaring till problemet för mig är att passagerartorkaren kladdar i ytterkant och får inte riktigt rent. Och det är ju precis framför kamerahuset. Så kladdade aldrig 3:an)
Skriv svar