Kör en 7-sits X LR Raven -20 som rullat 6000mil. Har i stort sett funkat hur bra som helst. Det är rätt mycket plats i den ändå. Både djupt bagage men också mycket plats där fram i frunken.
Själv valde jag 7-sits före 6-sits just för att kunna fälla även mittenraden. Personligen tycker jag det känns lite halvsurt med 6-sits och att inte kunna fälla mittenraden ifall jag skulle behöva.
På dessa 6000 mil så har jag smörjt bromsarna och kollat beläggen en gång, precis bytt kupé och Hepa filter. Filter kostade totalt 1000kr och tog 1 timme att byta, gjorde det själv.
Vi har åkt runtom i Europa, bla ner till Alicante förra året och sen hem innan vi körde ner till Serbien och hem.
När det gäller laddning, så har batteriet degraderats med 5%. Laddar oftast enbart till 80% förutom när vi vet att vi ska iväg långt, då har jag laddat till 100% så att den är klar strax innan avfärd.
Ang garanti så har iaf jag valt att teckna ytterligare 4 års extra garanti utöver den 4-åriga nybilsgarantin.
Förra året så höll sommardäcken 2200 mil. De var rätt så snedslitna. Dock mitt fel, borde gjort en fyrhjulsinställning men struntade i det.
Bilen är tung men ser man bara till att göra hjulinställningen i LOW så är det lugnt.
Sen bör man nog även undvika alldeles för många fullgasrepor från stillastående. Bilen är ändå rätt tung, 2.6ton med sisådär 550hk.
I Tyskland där det rådde fri fart testade jag att gasa. Väghållningen kändes riktigt bra i hög(max) hastighet.
Helförsäkring(med extra allt) kostar 17800kr / året.
Vad vill du veta mer?