Hur många Model 3 reservationer blir det?
Moderator: Redaktion
Re: Hur många Model 3 reservationer blir det?
Jag gissade på 80-90k, mest för att inte bli besviken men över 200k vilket vi definitivt kommer komma upp i hade jag aldrig kunnat tänka mig
Jag gissade på ca 280.000 beställningar så tog 200-300k och fnös åt er alla andra no belivers. Men nu riskerar jag att komma till självinsikten att jag är en Pessimistv också, vafan? 

Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Så nu har vi alltså snart fler reservationer av Model ☰ än vad Leaf sålt under sina 5 år.
Oj...LarsL skrev:Så nu har vi alltså snart fler reservationer av Model ☰ än vad Leaf sålt under sina 5 år.
Det sätter saker i proportion.
Elon skrev precis:
3 timmar sedan: "Model 3 orders at 180,000 in 24 hours. Selling price w avg option mix prob $42k, so ~$7.5B in a day. Future of electric cars looking bright!"
2 timmar sedan: "Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. Recommend ordering soon, as the wait time is growing rapidly."
1 timme sedan: "Definitely going to need to rethink production planning..."
Självklart är det en del av skådespeleriet, men jag tror nog även han är lite förvånad. Som det ser ut nu så kommer det finnas att göra framöver för Tesla.
Vid 180.000 bestälda bilar så var dom uppe i ~$7.5B i beställningar. När detta är klart så kommer dom helt plötsligt vara en del av den större familjen av bilproducenter.
Senast redigerad av deffe, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Richard @ Statsskuld.se
Det är väl uppenbart vad som händer. Nu kommer alla se som inte hade en aaaasning om att M3 var på gång. Ingen reklam, mouth to mouth gäller. Detta är för j-a häftigt. Elon Musk, vad har du gjort...

Skickat från min iPad med Tapatalk

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jättesuccé, 6 månaders produktion såld på 1-2 dagar. Enormt behov av denna användbara rimligt prissatta elbil. Det säljs 60-70 miljoner personbilar per år i världen. Kanske kan model 3 få 1 miljon bilar eller mer reserverade? Vilken jättepress detta sätter på andra tillverkare att försöka nå denna marknad.
Dom har nog nästan 2 års produktion såld redan, planen är att producera 500.000 bilar om året år 2020. År 2016 kommer dom med lite tur upp i 100k+, nästa år kanske 200k varav 100k av dessa troligen är model S och X, därefter år 2018 och 2019 kommer dom troligen börja producera 200-400k Model 3 bilar...Swede1 skrev:Jättesuccé, 6 månaders produktion såld på 1-2 dagar. Enormt behov av denna användbara rimligt prissatta elbil. Det säljs 60-70 miljoner personbilar per år i världen. Kanske kan model 3 få 1 miljon bilar eller mer reserverade? Vilken jättepress detta sätter på andra tillverkare att försöka nå denna marknad.
Men det kan såklart vara ett spel för galleriet, jag väntar fortfarande på Elon ska chocka alla och säga att dom minnsan redan är igång med produktionen och kommer leverera allt innan 2017

... hoppas får man juh

Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Richard @ Statsskuld.se
Musk sa bara "next year" på presentationen. På texten bakom stod det "end of 2017“. Tänk om de skulle få igång produktion om ett drygt år från ju o att den levereras till oss i Europa hösten 2017. Hoppas kan man ju alltid göra!
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
De får köpa nevs helt enkelt
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Alltså 117.000 nya efter eventet, på mindre än ett dygn...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Skulle vara intressant om TM kunde presentera en graf över antal bokningar/timme!
- Peter Holm
- Teslaägare
Nästan rätt. Hade du sagt mars hade det blivit korrektJorma skrev:Nu var ju frågan hur många som kommer att beställas den första månaden, och i den beställningen tror jag inte att det ligger någon specifikation av bilen, den kommer nog senare när det börjar närma sig produktionsstart i slutet på nästa år.
Jag gissade på mellan 100 000 och 200 000 beställningar i april.

Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Peter Holm skrev:Nästan rätt. Hade du sagt mars hade det blivit korrektJorma skrev:Nu var ju frågan hur många som kommer att beställas den första månaden, och i den beställningen tror jag inte att det ligger någon specifikation av bilen, den kommer nog senare när det börjar närma sig produktionsstart i slutet på nästa år.

- lator
- Teslaägare
Av totalt 109 röster... (det var inte många) ...har nu bara 32 chansen att kunna säga: jag gissade rätt! Dessutom kommer snart 14 till att falla bort från högsta vinsten...
Intressant att få ta del av tankegångarna hos dem som valde alternativet 1 miljon eller mer... Någon räknade in Über vet jag men var det tankegången hos alla de 7 som valde det alternativet?
Första dygnet reserverades ca 140k bilar, andra dygnet pratar vi om kanske 100k till. Hur lång tar det innan vi är nere på "vettiga" siffror? Om vi gör en graf av detta och räknar med att linjen faller till 1500 bilar per dygn i slutet av månaden (vilket ungefär motsvarar Teslas årsproduktion 2020) så hamnar vi på en totalmängd av uppskattningsvis 900.000 reservationer innan månaden är slut.
Vem hade trott det?

Intressant att få ta del av tankegångarna hos dem som valde alternativet 1 miljon eller mer... Någon räknade in Über vet jag men var det tankegången hos alla de 7 som valde det alternativet?
Första dygnet reserverades ca 140k bilar, andra dygnet pratar vi om kanske 100k till. Hur lång tar det innan vi är nere på "vettiga" siffror? Om vi gör en graf av detta och räknar med att linjen faller till 1500 bilar per dygn i slutet av månaden (vilket ungefär motsvarar Teslas årsproduktion 2020) så hamnar vi på en totalmängd av uppskattningsvis 900.000 reservationer innan månaden är slut.
Vem hade trott det?

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ekonominyheterna hade tex ett litet inslag igår kvällbonath skrev:Det är väl uppenbart vad som händer. Nu kommer alla se som inte hade en aaaasning om att M3 var på gång. Ingen reklam, mouth to mouth gäller. Detta är för j-a häftigt. Elon Musk, vad har du gjort...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Uppe i 253k reservationer nu,
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Mer, det var 16:00, nu har det gått några timmar tillMaLund13 skrev:Uppe i 253k reservationer nu,

- lator
- Teslaägare
USA vaknade då
...
...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

De ska komma med en rapport efter de tre första dagarna, alltså ikväll amerikansk tid, sen en rapport på onsdag, alltså efter en vecka.
Rätt häftigt att kunna fylla orderböckerna för flera år framöver som biltillverkare på så kort tid, kan inte vara någon annan som gjort något liknande innan (?)Jerker skrev:De ska komma med en rapport efter de tre första dagarna, alltså ikväll amerikansk tid, sen en rapport på onsdag, alltså efter en vecka.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Richard @ Statsskuld.se
Jag vet inte om de fylldes lika snabbt, men Trabant hade orderböckerna fyllda för 12-15 års produktiondeffe skrev:Rätt häftigt att kunna fylla orderböckerna för flera år framöver som biltillverkare på så kort tid, kan inte vara någon annan som gjort något liknande innan (?)Jerker skrev:De ska komma med en rapport efter de tre första dagarna, alltså ikväll amerikansk tid, sen en rapport på onsdag, alltså efter en vecka.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50 skrev:Peter Holm skrev:Nästan rätt. Hade du sagt mars hade det blivit korrektJorma skrev:Nu var ju frågan hur många som kommer att beställas den första månaden, och i den beställningen tror jag inte att det ligger någon specifikation av bilen, den kommer nog senare när det börjar närma sig produktionsstart i slutet på nästa år.

Elon himself hade också fel på sin gissning:
Maybe 1/4 to 1/2 of what happened. No one at Tesla thought it would be this high before part 2 of the unveil.