Vi som planerar att boka online

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Johan71

Vi som planerar att boka online

Inlägg av Johan71 »

Hej alla
Jag tänkte kolla med alla som inte har möjlighet att boka på plats på torsdag hur ni tänker göra?
Själv så är min tanke att ställa klockan för att se på eventet o boka via hemsidan, är jag dum eller hur tänker ni andra göra?
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Vi som planerar att boka online

Inlägg av Svenssons »

Kommer göra som dig och boka via hemsidan. Själv ser jag ingen stress i det efter att ha haft reservation på Model X sedan augusti 2014.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Vilken tid är det som gäller på hemsidan nu? När öppnar bokningen? Blir inte klok på det här...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Indigo

Inlägg av Indigo »

Jag kommer också ställa klockan och titta på eventet. Vad jag förstår så kan en börja reservera samma tid som eventet börjar, så jag får väl ha på eventet på iPad:en och reservera på datorn eller nått. 05:30 har jag uppfattat att det ska vara.
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Ok tack!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Man får väl räkna med att hemsidan/bokningen kommer inte gå så smärtfritt är jag rädd för.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Inlägg av Ragnarferdinand »

Indigo skrev:
Jag kommer också ställa klockan och titta på eventet. Vad jag förstår så kan en börja reservera samma tid som eventet börjar, så jag får väl ha på eventet på iPad:en och reservera på datorn eller nått. 05:30 har jag uppfattat att det ska vara.
Pratar vi om 2016-04-01 05:30. Tidigt!!?
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

För mig blir det också att ställa klockan, kolla på eventet och försöka boka under tiden. Förutsatt att bilen nu inte är väldigt långt ifrån det jag hoppas att den är.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

Samma här :) Kommer att stiga upp,kolla eventet och förbeställa. Tror nog beställningssidan kommer att gå tungt på morgonen.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Vi är ett stort gäng som kommer att hänga på TCS Slack-chatt från 05:30 fredag morgon. Om du vill se vad vi andra tycker om det som visas eller har lust att dela med dig av dina egna känslor kring Model 3-eventet, missa inte att förbereda genom att skapa ett användarnamn på Slack och ladda ner applikationen till din telefon eller dator:

http://teslaclubsweden.se/forum/chatt/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Mikeberg

Inlägg av Mikeberg »

Jag räknar med att göra som ni andra. Ska bli kul att de den!

Micke
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
Japp, dessa två variabler kommer påverka mest samt att man inte håller inne på beställningen när det väl gäller. Väljer man att speca en fullutrustad Model ≡ så kommer man vara bland de första oavsett hur eller när man beställde tror jag. Det finns ju de i USA som lade sin reservation av Model X i januari, beställde en fullutrustad P90DL och fått den redan, långt före de som haft reservation sedan 2012 men som vill ha 90D eller 70D. De med 70D kan inte räkna med leverans förrän till hösten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Svenssons skrev:
Pontus skrev:
Japp, dessa två variabler kommer påverka mest samt att man inte håller inne på beställningen när det väl gäller. Väljer man att speca en fullutrustad Model ≡ så kommer man vara bland de första oavsett hur eller när man beställde tror jag. Det finns ju de i USA som lade sin reservation av Model X i januari, beställde en fullutrustad P90DL och fått den redan, långt före de som haft reservation sedan 2012 men som vill ha 90D eller 70D. De med 70D kan inte räkna med leverans förrän till hösten.
Så var det med model S hela tiden, USA har alltid varit prio och de får bilarna såååå mycket tidigare hela tiden oavsett vad. Bara att acceptera...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

hybris skrev:
Svenssons skrev:
Pontus skrev:
Så var det med model S hela tiden, USA har alltid varit prio och de får bilarna såååå mycket tidigare hela tiden oavsett vad. Bara att acceptera...
Jag jämförde inte med Europa utan reservation i USA med annan reservation i USA. Du kan alltså i USA idag komma på att du vill ha en Model X, lägga en beställning på en fullmatad Model X och få den före en person boende i Kalifornien som haft reservation sedan 2012 men som vill ha en basic 90D eller 70D.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare

Inlägg av Andersen »

@elonmusk: Online ordering at http://Tesla.com will now open at 7:30pm Pacific to ensure no server overload. Presentation still at 8:30.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare

Inlägg av Eximos »

Sidan ligger nere redan nu, tror IT avdelningen på Tesla kommer o se nått helt nytt vad de gäller belastning idag :D
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

De öppnar en timme tidigare för att Elon ska kunna säga på scen att våra servrar har redan kraschat ;) ;) ;)
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare

Inlägg av Ferro94 »

TiborBlomhall skrev:
De öppnar en timme tidigare för att Elon ska kunna säga på scen att våra servrar har redan kraschat ;) ;) ;)
Eller ha ännu finare reservationssiffror att presentera på eventetBild
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Är försiktig (dum?) general och väntar tills jag sett den och att den uppfyller mina förväntningar. Gör den det dras det nog 10' från kontot i morgon.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Pontus skrev:
Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
Pontus skrev:
Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..
Fast vi kan ju dra bort vår investering när som helst genom att sälja aktierna. Det är inga extra pengar som bolaget får när aktierna köps eller som försvinner när de säljs. Jag ser det inte det som lika stor uppoffring att köpa aktier för 2 miljoner som att köpa en bil för 1 miljon.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Då var det reserverat... Kan inte logga in på My Tesla för tillfället...
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare

Inlägg av Spyder »

Reserverat, nu är det bara att vänta och se hur den kommer se ut :)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

:D
image.jpg
Skriv svar