Vi som planerar att boka online
Moderator: Redaktion
Vi som planerar att boka online
Hej alla
Jag tänkte kolla med alla som inte har möjlighet att boka på plats på torsdag hur ni tänker göra?
Själv så är min tanke att ställa klockan för att se på eventet o boka via hemsidan, är jag dum eller hur tänker ni andra göra?
Jag tänkte kolla med alla som inte har möjlighet att boka på plats på torsdag hur ni tänker göra?
Själv så är min tanke att ställa klockan för att se på eventet o boka via hemsidan, är jag dum eller hur tänker ni andra göra?
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Re: Vi som planerar att boka online
Kommer göra som dig och boka via hemsidan. Själv ser jag ingen stress i det efter att ha haft reservation på Model X sedan augusti 2014.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vilken tid är det som gäller på hemsidan nu? När öppnar bokningen? Blir inte klok på det här...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag kommer också ställa klockan och titta på eventet. Vad jag förstår så kan en börja reservera samma tid som eventet börjar, så jag får väl ha på eventet på iPad:en och reservera på datorn eller nått. 05:30 har jag uppfattat att det ska vara.
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Ok tack!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Man får väl räkna med att hemsidan/bokningen kommer inte gå så smärtfritt är jag rädd för.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Pratar vi om 2016-04-01 05:30. Tidigt!!?Indigo skrev:Jag kommer också ställa klockan och titta på eventet. Vad jag förstår så kan en börja reservera samma tid som eventet börjar, så jag får väl ha på eventet på iPad:en och reservera på datorn eller nått. 05:30 har jag uppfattat att det ska vara.
För mig blir det också att ställa klockan, kolla på eventet och försöka boka under tiden. Förutsatt att bilen nu inte är väldigt långt ifrån det jag hoppas att den är.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Samma här
Kommer att stiga upp,kolla eventet och förbeställa. Tror nog beställningssidan kommer att gå tungt på morgonen.

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Vi är ett stort gäng som kommer att hänga på TCS Slack-chatt från 05:30 fredag morgon. Om du vill se vad vi andra tycker om det som visas eller har lust att dela med dig av dina egna känslor kring Model 3-eventet, missa inte att förbereda genom att skapa ett användarnamn på Slack och ladda ner applikationen till din telefon eller dator:
http://teslaclubsweden.se/forum/chatt/
http://teslaclubsweden.se/forum/chatt/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Jag räknar med att göra som ni andra. Ska bli kul att de den!
Micke
Micke
Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Japp, dessa två variabler kommer påverka mest samt att man inte håller inne på beställningen när det väl gäller. Väljer man att speca en fullutrustad Model ≡ så kommer man vara bland de första oavsett hur eller när man beställde tror jag. Det finns ju de i USA som lade sin reservation av Model X i januari, beställde en fullutrustad P90DL och fått den redan, långt före de som haft reservation sedan 2012 men som vill ha 90D eller 70D. De med 70D kan inte räkna med leverans förrän till hösten.Pontus skrev:Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Så var det med model S hela tiden, USA har alltid varit prio och de får bilarna såååå mycket tidigare hela tiden oavsett vad. Bara att acceptera...Svenssons skrev:Japp, dessa två variabler kommer påverka mest samt att man inte håller inne på beställningen när det väl gäller. Väljer man att speca en fullutrustad Model ≡ så kommer man vara bland de första oavsett hur eller när man beställde tror jag. Det finns ju de i USA som lade sin reservation av Model X i januari, beställde en fullutrustad P90DL och fått den redan, långt före de som haft reservation sedan 2012 men som vill ha 90D eller 70D. De med 70D kan inte räkna med leverans förrän till hösten.Pontus skrev:Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag jämförde inte med Europa utan reservation i USA med annan reservation i USA. Du kan alltså i USA idag komma på att du vill ha en Model X, lägga en beställning på en fullmatad Model X och få den före en person boende i Kalifornien som haft reservation sedan 2012 men som vill ha en basic 90D eller 70D.hybris skrev:Så var det med model S hela tiden, USA har alltid varit prio och de får bilarna såååå mycket tidigare hela tiden oavsett vad. Bara att acceptera...Svenssons skrev:Japp, dessa två variabler kommer påverka mest samt att man inte håller inne på beställningen när det väl gäller. Väljer man att speca en fullutrustad Model ≡ så kommer man vara bland de första oavsett hur eller när man beställde tror jag. Det finns ju de i USA som lade sin reservation av Model X i januari, beställde en fullutrustad P90DL och fått den redan, långt före de som haft reservation sedan 2012 men som vill ha 90D eller 70D. De med 70D kan inte räkna med leverans förrän till hösten.Pontus skrev:Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
@elonmusk: Online ordering at http://Tesla.com will now open at 7:30pm Pacific to ensure no server overload. Presentation still at 8:30.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Sidan ligger nere redan nu, tror IT avdelningen på Tesla kommer o se nått helt nytt vad de gäller belastning idag 

Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
De öppnar en timme tidigare för att Elon ska kunna säga på scen att våra servrar har redan kraschat

Eller ha ännu finare reservationssiffror att presentera på eventetTiborBlomhall skrev:De öppnar en timme tidigare för att Elon ska kunna säga på scen att våra servrar har redan kraschat![]()
![]()

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Är försiktig (dum?) general och väntar tills jag sett den och att den uppfyller mina förväntningar. Gör den det dras det nog 10' från kontot i morgon.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..Pontus skrev:Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fast vi kan ju dra bort vår investering när som helst genom att sälja aktierna. Det är inga extra pengar som bolaget får när aktierna köps eller som försvinner när de säljs. Jag ser det inte det som lika stor uppoffring att köpa aktier för 2 miljoner som att köpa en bil för 1 miljon.taliz skrev:Tycker det är tråkigt att inte alla som är TSLA-ägare också får gå före. Vi har ju också investerat i bolaget, och vissa betydligt mer än vad en bil kostar..Pontus skrev:Tänker också boka via hemsidan. Tror inte det blir någon jätte skillnad så länge man är i rätt kö, dvs ägare och max utrustad.
Då var det reserverat... Kan inte logga in på My Tesla för tillfället...
Reserverat, nu är det bara att vänta och se hur den kommer se ut