Första Model 3 reservationen?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Re: Första Model 3 reservationen?

Inlägg av bonath »

apkungen skrev:
Så här ser jag ut förresten: :)
Bild

Diggar killen med kryckor för övrigt som krigat sig dit!

Fler än jag som reserverade två? (La en till pappa också)
Två här med... Bild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Nu har jag beställt!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Daoops skrev:
HelectriC skrev:
AGCF skrev:
RN10865xxxx. Kan man lista ut hur koden är uppbygd? Regioner?
jag har norsk reservation och RN10751xxxx
Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.
Tror inte det, numren är nog mer slumpmässiga. Jag har RN-nummer 523*** och 395*** för Model X och dessa gjordes ungefär samtidigt från Sverige. Tror inte att Tesla lagt in någon logik i dessa nu utan tvärt om sett till att det inte går att kolla upp hur många reservationer och var de är gjorda. På Model X så hade de tidigare könummer som var ett löpnummer per marknad samt Signature/General Production men detta doldes i höstas och inga efter det har fått reda på sitt könummer. I och med Model 3 lär de än mindre annonsera könummer för varje kö, särskilt eftersom köerna inte är fasta. En som reserverar bil idag kanske inte är Teslaägare men skaffar kanske en Model S i väntan och kommer då troligen få förtur t.ex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Svenssons skrev:
Daoops skrev:
HelectriC skrev:
AGCF skrev:
Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.
Tror inte det, numren är nog mer slumpmässiga. Jag har RN-nummer 523*** och 395*** för Model X och dessa gjordes ungefär samtidigt från Sverige. Tror inte att Tesla lagt in någon logik i dessa nu utan tvärt om sett till att det inte går att kolla upp hur många reservationer och var de är gjorda. På Model X så hade de tidigare könummer som var ett löpnummer per marknad samt Signature/General Production men detta doldes i höstas och inga efter det har fått reda på sitt könummer. I och med Model 3 lär de än mindre annonsera könummer för varje kö, särskilt eftersom köerna inte är fasta. En som reserverar bil idag kanske inte är Teslaägare men skaffar kanske en Model S i väntan och kommer då troligen få förtur t.ex.
Ok ja det känns som att du har helt rätt. Sparka på en som sträcker sig efter halmstrån bara ;)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Daoops skrev:

Ok ja det känns som att du har helt rätt. Sparka på en som sträcker sig efter halmstrån bara ;)
Jag tror att Tesla tyckte vi hade lite för roligt med reservationsnumren för Model X så det tillsammans med flera olika prio-köer för Model ≡ gör nog att de vill hålla informationen för sig själva. De kan nog också få besvikna kunder om dessa antar saker som sedan inte gäller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

Nicke Nyfiken skrev:
Daoops skrev:
vigge50 skrev:
John skrev:
Daoops skrev:
Jag fick två st RN108XXXXXX-nummer, undra om dom har något att göra med med vilken plats man har i kön? Dom två är lång i från varandra så det är inte så enkelt att dom ökas med en per beställning men det kanske är scramblat på något sätt? Eller så är det bara ett random beställningsnummer.
Har du reservat två? Vad gäller om man gör det (jag har bara en Model S), får båda bilarna förtur i produktionskön?
Nä, så många som du Teslor du har får förtur så om du beställer två och har en Tesla så kommer bara ena att få förtur, den andra kommer ses som att en icke-Teslaägare har köpt.
Tror du? Jag äger ingen tesla tidigare men fick idag signa upp mig på två M3. Jag tror att båda är placerade i kön liksom. Det lät dom som att båda var likvärdiga, och jag fritt fick ge bort den andra men det är inte säkert att dom fått någon info om det är klart.
Enligt info från butiken i Malmö idag så får du signa upp dig på 2 bilar men det kommer inte att gå att överlåta reservationen till någon annan. Detta var de mycket tydliga med. Och har du ingen Tesla sedan innan så har du ingen prioritet. Så båda dina reservationer är likvärdiga och ligger i den vanliga kön utan prio.
Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
vigge50

Inlägg av vigge50 »

John skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Daoops skrev:
vigge50 skrev:

Tror du? Jag äger ingen tesla tidigare men fick idag signa upp mig på två M3. Jag tror att båda är placerade i kön liksom. Det lät dom som att båda var likvärdiga, och jag fritt fick ge bort den andra men det är inte säkert att dom fått någon info om det är klart.
Enligt info från butiken i Malmö idag så får du signa upp dig på 2 bilar men det kommer inte att gå att överlåta reservationen till någon annan. Detta var de mycket tydliga med. Och har du ingen Tesla sedan innan så har du ingen prioritet. Så båda dina reservationer är likvärdiga och ligger i den vanliga kön utan prio.
Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?
Nä, om du köper två Model III och har en Model S så får den ena förtur och den andra hamnar i kön för de som inte har en Tesla sedan tidigare.
Användarvisningsbild
FruDrakbana
Teslaägare

Inlägg av FruDrakbana »

vigge50 skrev:
John skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Daoops skrev:
vigge50 skrev:

Nä, om du köper två Model III och har en Model S så får den ena förtur och den andra hamnar i kön för de som inte har en Tesla sedan tidigare.
I Malmö sa dom att båda hamnade i prio kön även om vi bara har en S...
Fri SuC = http://---

Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

FruDrakbana skrev:
vigge50 skrev:
John skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Okej, då har de ändrat för det var vad som stod i mailet som jag fick förra veckan från Tesla.
Användarvisningsbild
Ubbe
Teslaägare

Inlägg av Ubbe »

Elektrokungen skrev:
Ubbe skrev:
Kön i Göteborg kl 10:00.
Hobby-Paparazzi? :-) Jag såg dig tyst glida in, stiga ur bilen, ta ett kort och därefter lika tyst glida iväg igen... Allt på mindre än 30s... :-) :-)
Ja, skickade ett foto till GP också men de har väl annat att skriva om.
Insåg att det skulle ta för lång tid men 3:e gången var kön borta. Dock hade 200 hunnit reservera sin bil i Göteborg innan jag men man har ju förtur :-)
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Daoops skrev:
Svenssons skrev:
Daoops skrev:
HelectriC skrev:
AGCF skrev:
Kan det vara så att 107xxxxxx är för Teslaägare, och 108xxxxxx är för övriga?
Jag bokade två och fick 107xxxxxx på båda (har idag två st model S).
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Segelflygaren skrev:

Kan det vara så att 107xxxxxx är för Teslaägare, och 108xxxxxx är för övriga?
Jag bokade två och fick 107xxxxxx på båda (har idag två st model S).
Nope, jag är rätt säker att Tesla inte har bakat in någon dold information i dessa RN-nummer. Bevis på att det inte har att göra med Tesla-ägare och icke Tesla-ägare syns här:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 049#p74166
FruDrakbana skrev:

De kan ha förväxlat det med att man fick reservera två bilar. Dock så hamnar bägge bilarna i prio-kön för de som reserverat i butik. Den ena lär dock ha förtur på grund av prio som Tesla-ägare.
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare

Inlägg av selfish »

Såja! Nu också lagt en reservation på MoS! Tog den sista gröna bilen de hade i lager :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Fick inte ni andre reservera model Y ???? :roll:
Näää, så HÄR ska de se ut ju!!!! :lol: :lol: :lol:
Mytesla2.jpg
Senast redigerad av drakbane, redigerad totalt 1 gånger.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Fiskarn

Inlägg av Fiskarn »

Var/när fick ni reservationsnummret? Jag fick det varken i butiken eller i bekräftelsemailet...
Senast redigerad av Fiskarn, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

MyTesla
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare

Inlägg av jtesla »

Fiskarn skrev:
Var/när fick ni reservationsnummret? Jag fick det varken i butiken eller i bekräftelsemailet...
Finns på mytesla
https://www.teslamotors.com/mytesla
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

drakbane skrev:
Dina Photoshop-skills lämnar en del att önska...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Herr X skrev:
drakbane skrev:
Dina Photoshop-skills lämnar en del att önska...
:lol:
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Erkänner direkt att jag varken har eller för den delen kan photoshop... :oops:

Men har ivf beställning på 2st M3 :P
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

drakbane skrev:
Näää, så HÄR ska de se ut ju!!!! BildBild :lol:
Med lite vilja och bilar o rätt ordning kan de ju bilda
S3XY i kolumn med fyra bilar.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist

Inlägg av Silversound »

Ytterligare en beställning lagd i Malmö av mig. Kan också rapportera att man inte behövde stå i kö vid den här tiden. :)
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare

Första Model 3 reservationen?

Inlägg av Ferro94 »

Bokade i butiken på Manhattan en timme efter öppning. Fick köa i c:a en timme. Kön fylldes på konstant. Mycket hype med TV & social medier som var där och filmade. Blev själv intervjuad av Tech Insider som tyckte det var coolt med någon från andra sidan klotet. De hade lite problem med min betalning först pga Ö i Enköping, men det löste de snabbt genom en googling på Swedish Alphabet + copy & paste. Max 2 per reservation, men OK att reservera fler gånger om man ville. Jag nöjde mig med 1 á 2 stBildBildBildBild
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare

Inlägg av Ragnarferdinand »

Fiskarn skrev:
Bild Har ni fått bekräftelsemail? Jag fick bara ett "Tack för din beställning" på skärmen. Bild Hoppas dom har mycket att göra och posten är långsam.
Hok

Inlägg av Hok »

Finns en annan tråd om onlinebokning. Verkar som flera börjar få mail enligt denna. Bl.a. jag.
Skriv svar