Två här med...apkungen skrev:Så här ser jag ut förresten:
Diggar killen med kryckor för övrigt som krigat sig dit!
Fler än jag som reserverade två? (La en till pappa också)

Moderator: Redaktion
Två här med...apkungen skrev:Så här ser jag ut förresten:
Diggar killen med kryckor för övrigt som krigat sig dit!
Fler än jag som reserverade två? (La en till pappa också)
Tror inte det, numren är nog mer slumpmässiga. Jag har RN-nummer 523*** och 395*** för Model X och dessa gjordes ungefär samtidigt från Sverige. Tror inte att Tesla lagt in någon logik i dessa nu utan tvärt om sett till att det inte går att kolla upp hur många reservationer och var de är gjorda. På Model X så hade de tidigare könummer som var ett löpnummer per marknad samt Signature/General Production men detta doldes i höstas och inga efter det har fått reda på sitt könummer. I och med Model 3 lär de än mindre annonsera könummer för varje kö, särskilt eftersom köerna inte är fasta. En som reserverar bil idag kanske inte är Teslaägare men skaffar kanske en Model S i väntan och kommer då troligen få förtur t.ex.Daoops skrev:Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.HelectriC skrev:jag har norsk reservation och RN10751xxxxAGCF skrev:RN10865xxxx. Kan man lista ut hur koden är uppbygd? Regioner?
Ok ja det känns som att du har helt rätt. Sparka på en som sträcker sig efter halmstrån baraSvenssons skrev:Tror inte det, numren är nog mer slumpmässiga. Jag har RN-nummer 523*** och 395*** för Model X och dessa gjordes ungefär samtidigt från Sverige. Tror inte att Tesla lagt in någon logik i dessa nu utan tvärt om sett till att det inte går att kolla upp hur många reservationer och var de är gjorda. På Model X så hade de tidigare könummer som var ett löpnummer per marknad samt Signature/General Production men detta doldes i höstas och inga efter det har fått reda på sitt könummer. I och med Model 3 lär de än mindre annonsera könummer för varje kö, särskilt eftersom köerna inte är fasta. En som reserverar bil idag kanske inte är Teslaägare men skaffar kanske en Model S i väntan och kommer då troligen få förtur t.ex.Daoops skrev:Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.HelectriC skrev:jag har norsk reservation och RN10751xxxxAGCF skrev:RN10865xxxx. Kan man lista ut hur koden är uppbygd? Regioner?
Jag tror att Tesla tyckte vi hade lite för roligt med reservationsnumren för Model X så det tillsammans med flera olika prio-köer för Model ≡ gör nog att de vill hålla informationen för sig själva. De kan nog också få besvikna kunder om dessa antar saker som sedan inte gäller.Daoops skrev:
Ok ja det känns som att du har helt rätt. Sparka på en som sträcker sig efter halmstrån bara
Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?Nicke Nyfiken skrev:Enligt info från butiken i Malmö idag så får du signa upp dig på 2 bilar men det kommer inte att gå att överlåta reservationen till någon annan. Detta var de mycket tydliga med. Och har du ingen Tesla sedan innan så har du ingen prioritet. Så båda dina reservationer är likvärdiga och ligger i den vanliga kön utan prio.Daoops skrev:Tror du? Jag äger ingen tesla tidigare men fick idag signa upp mig på två M3. Jag tror att båda är placerade i kön liksom. Det lät dom som att båda var likvärdiga, och jag fritt fick ge bort den andra men det är inte säkert att dom fått någon info om det är klart.vigge50 skrev:Nä, så många som du Teslor du har får förtur så om du beställer två och har en Tesla så kommer bara ena att få förtur, den andra kommer ses som att en icke-Teslaägare har köpt.John skrev:Har du reservat två? Vad gäller om man gör det (jag har bara en Model S), får båda bilarna förtur i produktionskön?Daoops skrev:Jag fick två st RN108XXXXXX-nummer, undra om dom har något att göra med med vilken plats man har i kön? Dom två är lång i från varandra så det är inte så enkelt att dom ökas med en per beställning men det kanske är scramblat på något sätt? Eller så är det bara ett random beställningsnummer.
Nä, om du köper två Model III och har en Model S så får den ena förtur och den andra hamnar i kön för de som inte har en Tesla sedan tidigare.John skrev:Nicke Nyfiken skrev:Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?Daoops skrev:Enligt info från butiken i Malmö idag så får du signa upp dig på 2 bilar men det kommer inte att gå att överlåta reservationen till någon annan. Detta var de mycket tydliga med. Och har du ingen Tesla sedan innan så har du ingen prioritet. Så båda dina reservationer är likvärdiga och ligger i den vanliga kön utan prio.vigge50 skrev:
Tror du? Jag äger ingen tesla tidigare men fick idag signa upp mig på två M3. Jag tror att båda är placerade i kön liksom. Det lät dom som att båda var likvärdiga, och jag fritt fick ge bort den andra men det är inte säkert att dom fått någon info om det är klart.
I Malmö sa dom att båda hamnade i prio kön även om vi bara har en S...vigge50 skrev:Nä, om du köper två Model III och har en Model S så får den ena förtur och den andra hamnar i kön för de som inte har en Tesla sedan tidigare.John skrev:Nicke Nyfiken skrev:Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?Daoops skrev:Enligt info från butiken i Malmö idag så får du signa upp dig på 2 bilar men det kommer inte att gå att överlåta reservationen till någon annan. Detta var de mycket tydliga med. Och har du ingen Tesla sedan innan så har du ingen prioritet. Så båda dina reservationer är likvärdiga och ligger i den vanliga kön utan prio.vigge50 skrev:
Tror du? Jag äger ingen tesla tidigare men fick idag signa upp mig på två M3. Jag tror att båda är placerade i kön liksom. Det lät dom som att båda var likvärdiga, och jag fritt fick ge bort den andra men det är inte säkert att dom fått någon info om det är klart.
Okej, då har de ändrat för det var vad som stod i mailet som jag fick förra veckan från Tesla.FruDrakbana skrev:I Malmö sa dom att båda hamnade i prio kön även om vi bara har en S...vigge50 skrev:Nä, om du köper två Model III och har en Model S så får den ena förtur och den andra hamnar i kön för de som inte har en Tesla sedan tidigare.John skrev:Nicke Nyfiken skrev:
Så om jag vill byta in min S mot två st 3:or så bör de alltså levereras samtidigt om man väljer samma konfiguration?
Ja, skickade ett foto till GP också men de har väl annat att skriva om.Elektrokungen skrev:Hobby-Paparazzi?Ubbe skrev:Kön i Göteborg kl 10:00.Jag såg dig tyst glida in, stiga ur bilen, ta ett kort och därefter lika tyst glida iväg igen... Allt på mindre än 30s...
![]()
Kan det vara så att 107xxxxxx är för Teslaägare, och 108xxxxxx är för övriga?Daoops skrev:Ok ja det känns som att du har helt rätt. Sparka på en som sträcker sig efter halmstrån baraSvenssons skrev:Tror inte det, numren är nog mer slumpmässiga. Jag har RN-nummer 523*** och 395*** för Model X och dessa gjordes ungefär samtidigt från Sverige. Tror inte att Tesla lagt in någon logik i dessa nu utan tvärt om sett till att det inte går att kolla upp hur många reservationer och var de är gjorda. På Model X så hade de tidigare könummer som var ett löpnummer per marknad samt Signature/General Production men detta doldes i höstas och inga efter det har fått reda på sitt könummer. I och med Model 3 lär de än mindre annonsera könummer för varje kö, särskilt eftersom köerna inte är fasta. En som reserverar bil idag kanske inte är Teslaägare men skaffar kanske en Model S i väntan och kommer då troligen få förtur t.ex.Daoops skrev:Spännande, 107 är säkert norge och 108 sverige. Mina två blev RN10833xxxx och RN10892xxxx (Göteborg ca 10.20) bokade samtidigt så det verkar inte helt enkelt att avkoda resten.HelectriC skrev:jag har norsk reservation och RN10751xxxxAGCF skrev:RN10865xxxx. Kan man lista ut hur koden är uppbygd? Regioner?
Nope, jag är rätt säker att Tesla inte har bakat in någon dold information i dessa RN-nummer. Bevis på att det inte har att göra med Tesla-ägare och icke Tesla-ägare syns här:Segelflygaren skrev:
Kan det vara så att 107xxxxxx är för Teslaägare, och 108xxxxxx är för övriga?
Jag bokade två och fick 107xxxxxx på båda (har idag två st model S).
De kan ha förväxlat det med att man fick reservera två bilar. Dock så hamnar bägge bilarna i prio-kön för de som reserverat i butik. Den ena lär dock ha förtur på grund av prio som Tesla-ägare.FruDrakbana skrev:
I Malmö sa dom att båda hamnade i prio kön även om vi bara har en S...
Finns på myteslaFiskarn skrev:Var/när fick ni reservationsnummret? Jag fick det varken i butiken eller i bekräftelsemailet...
Dina Photoshop-skills lämnar en del att önska...drakbane skrev:Fick inte ni andre reservera model Y ????![]()
Näää, så HÄR ska de se ut ju!!!!![]()
![]()
Herr X skrev:Dina Photoshop-skills lämnar en del att önska...drakbane skrev:Fick inte ni andre reservera model Y ????![]()
![]()
Med lite vilja och bilar o rätt ordning kan de ju bildadrakbane skrev:Fick inte ni andre reservera model Y ????![]()
Fiskarn skrev:Var/när fick ni reservationsnummret? Jag fick det varken i butiken eller i bekräftelsemailet...